Mistä ostaa uusi kamera
-
Eiköhän syy hintaeroihin ole siinä, että valmistajat hinnoittelevat eri alueille eri tavoin. Nettikaupan peruskulut ovat ihan erilaisia kuin kivijalkamyymälän vuokrat, henkilöstökulut ja muut pakolliset kustannukset. Perinteinen myymäläkauppa vaan on liian kallista kilpailussa nettikauppaa verrattuna. Eroja syntyy siis valmistajan hinta politiikassa alueittain ja kaupan kuluissa. ALVissakin on eroja.
Kauppiaat eivät vaan pysty myymään noiden halvempien nettikauppojen hintoihin, kun ostohinta ylittää toisen myyntihinnan. Voisin tietty ostaa tämän kanuunan suomalaiselta tukkuriltakin, mutta hinta ei kohtaa ja yksityishenkilönä alv-vähennyksellä ei ole merkitystä.
Sanoisin, että paljon kauppoja pistää ovensa kiinni lähitulevaisuudessa, kauppa muuttuu kuin muukin maailma. Valitettavaa todellakin.
Kauppiaat eivät vaan pysty myymään noiden halvempien nettikauppojen hintoihin, kun ostohinta ylittää toisen myyntihinnan. Voisin tietty ostaa tämän kanuunan suomalaiselta tukkuriltakin, mutta hinta ei kohtaa ja yksityishenkilönä alv-vähennyksellä ei ole merkitystä.
Sanoisin, että paljon kauppoja pistää ovensa kiinni lähitulevaisuudessa, kauppa muuttuu kuin muukin maailma. Valitettavaa todellakin.
-
-
En tiedä, eikä minulla ole valtaa käskeä ketään. Se riippuu siitä paljonko sellaisia ihmisiä on, jotka haluavat käydä kauppaa vanhan ajan basaarimeiningillä. Päättelin vain nettikauppojen suosiosta ja kivijalkojen ahdingosta, että useimmat haluavat nähdä lopullisen hinnan heti. Jokin siinä perinteisessä formaatissa tökkii. Eivät pitkät hintaneuvottelut oikein istu perussuomalaiseen (en tarkoita poliittista näkemystä) kansanluonteeseen.OskuK kirjoitti:Aivan, mutta tekemällä kuten itse ehdotat, ei tilanne muutiu: edelleen ne parjaamasi yksityiset ihmiset tinkivät. Nyt niille vaan sitten ei käskystäsi anneta siihen mahdollisuutta, vaan lähtevät kaupanteosta vihaisina. Toivottua?
Tietenkin on porukkaa, joka valitsee aina halvimman tarjouksen, vaikka isolla riskillä. Mutta on myös ihmisiä, jotka ovat valmiita ostamaan lähikaupasta, jos sitä ei tehdä liian vaikeaksi tai älyttömän kalliiksi. Ainakin minä maksan mielelläni 10-20 % ylihintaa (eurooppalaiseen postimyyntihintatasoon verrattuna) oman kaupungin harrastusvälinekauppaan (jos sellainen on, kamerakauppaa ei ole, mutta fillarikamojen ostossa suosin paikallista), ja usein niistä saa tuollaisia varsin kohtuullisia tarjouksia. Mutta jos se tarjous ei ole yhdellä kysymisellä kohdallaan, sitten se saa olla. Minun luonne ei riitä turkkilaiseen kaupankäyntiin, jossa myyjä aloittaa viidestä tonnista ja minä viidestä kympistä ja välillä suututaan ja käydään hakemassa kotoa vauhtia. Kyllä se lapussa komeileva maahantuojan ohjehinta vaan lyö usein luun kurkkuun. Sitä pelkää loukkaavansa myyjää, jos tinkii kovin rajusti.
Hannu
-
Suosin aina paikallista kauppiasta. Tosin siellä ei ole hyllyssä kamaa juurikaan joten menee tilaushommiksi. Silloin onkin helppo katsoa mikä on nettikaupan hinta ja kysyä saako myytyä samaan hintaan. Yleensä onnistuu. Tosin eivät siinä juuri tulosta tee mutta saavatpa ainakin volyymia. Ja tosiaan tämä paikallinen on enemänkin valokuvaamo joka "harrastaa" laitemyyntiä.
-
-
No eiköhän moni osta kuitenkin mahdolliset ostokset kuitenkin näistä isoimmista tarjouksista. Nuo ovh hinnat on kuitenkin aika korkeat aina, joten ei ihme jos niistä saa hiukan tingittyä. Pieni mahdollisuus pienemmillä valokuvausliikkeillä on nuo oheistarvikkeet ja siihen liitetty palvelu. Varmasti sekin auttaisi jos liikkeellä olisi toimiva nettimyynti, mutta harvalla on.
-
Juu, Aika harva taitaa tosiaan miettiä yhtään jotain 3000e:n ostosta, aika lailla moni ostaa ihan vaan kun tulee kotiin tarjouslappu lattialle. ;-)emerik kirjoitti:No eiköhän moni osta kuitenkin mahdolliset ostokset kuitenkin näistä isoimmista tarjouksista.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Oon olut täysin tyytyväinen Rajalan Tampereen palveluun. Joku voi olla joskus pikkasen edullisempaa jossain, vaikapa Verkkokaupassa tai netissä. Toisaalta kun on tarvinnut takuuta, huoltoa etc, kaikki on pelannut todella hyvin. Lisäksi runkojen ja muiden kamojen päivityksessä olen aina saanut hyvän vaihtoarvon. Ei toimi Verkkokaupassa eikä nettiliikkeissä. Paras ja oikeastaan ainoa valokuvausliike Tampereella.
-
Miettiminen on köyhien hommaa.OskuK kirjoitti:Juu, Aika harva taitaa tosiaan miettiä yhtään jotain 3000e:n ostosta, aika lailla moni ostaa ihan vaan kun tulee kotiin tarjouslappu lattialle. ;-)emerik kirjoitti:No eiköhän moni osta kuitenkin mahdolliset ostokset kuitenkin näistä isoimmista tarjouksista.
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.