Tamron 24-70 f/2.8 Di VC USD

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

OskuK kirjoitti:No, millainen se otsikon Tamron on?
Sehän todettiin heti ensimmäisessä viestissä, tonttu :-)
--------
Aves!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
lettunen

Viesti Kirjoittaja lettunen »

Kokeilin tätä 5d mark 3:seen, mutta tulee 25-35 aluella mustat nurkat,kuuluuko asiaan vaiko onko jotain vialla?
lettunen

...siis tarkoitin 24-35 alueella.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Onko vastavalosuoja kiinni oikein? Eli saattaa olla 90 astetta väärin.
lettunen

Kiitos Maffer,ei tullut pieneen mieleenkään.. Ihan kohtuu kuvia muuten syntyy tolla yhdistelmällä.
Force75
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Force75 »

Vinkkinä täällä mun vanha Tamukka jossa jälellä 4,5v takuuta. Ei vaan sopinu meikälle tuo kakkula kaikesta huolimatta. Kiva sillä on kuvata mutta se viiminen tatsi jotenkin puuttuu vaikka laadullisesti tuo Tamukka tekee ihan ok jälkeä...

http://www.fotoforma.fi/tamron-2470mm-n ... -2469.html
D810 & D5300
(ex. 450D,600D,7D,5D2,5D3,M)
nyhky

Viesti Kirjoittaja nyhky »

Ostin tällaisen Tamronin viime viikon maanantaina Saksasta, ja nyt tämän viikon maanantaina se saapui. Nyt kun olen kuvia ottanut, olen huomannut, että kuvan oikea reuna on huomattavasti vasenta pehmeämpi aukolla f2.8, ja vielä aukolla f8 se on sumea. Aukolla f16 sumeutta on vielä hiukkasen.

Mitä mieltä olette, mitä kannattaisi tehdä: palauttaa objektiivi, kun se vielä onnistuu (14 päivää ilmeisesti palautusoikeus), vai viedä kenties huoltoon? Olen kyllä vähän pettynyt tähän objektiiviin. Mielestäni on ala-arvoista, että 800 €:n objektiivi tekee tuollaista jälkeä. Alla esimerkkikuvat suoraan kamerasta, joten ne ovat 15 megatavun kokoisia. Yläreunan nuolesta saa ladattua täysikokoisen kuvan.
f2.8
f8
f16
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

nyhky kirjoitti:Ostin tällaisen Tamronin viime viikon maanantaina Saksasta, ja nyt tämän viikon maanantaina se saapui. Nyt kun olen kuvia ottanut, olen huomannut, että kuvan oikea reuna on huomattavasti vasenta pehmeämpi aukolla f2.8, ja vielä aukolla f8 se on sumea. Aukolla f16 sumeutta on vielä hiukkasen.
Kannattaa suosiolla palauttaa, jos se vain onnistuu.

Ilmeisesti objektiivisi on kasattu Tammukan tehtailla maanantai-aamuna, koska linssistön keskitys näyttää menneen täysin vituiksi. Huollossa tuota tuskin saavat kuntoon ja vastaus voi olla jopa "objektiivin laatu on valmistustoleranssien mukainen".

Objektiivit ovat yksilöitä ja valitettavasti tällaisia huonojakin yksilöitä tulee välillä tehtaalta ulos. Jos haluaa pelata varman päälle, kannattaa suosia Leican objektiiveja.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Joo, palautuksien kanssa ulkomaankaupat eivät aina kivoja, mutta eipä ne suomen tiskitkään ota objektiivia lootasta ja tuumi että "tehdään testi, ostat jos hyvä yksilö, ja myyn jollekin muulle ne muut sitten"

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
nyhky

Tiedän toki, että tällaisia maanantaikappaleita saattaa tulla. Minua vain harmittaa, että kun ensimmäiseen järjestelmäkameraani ostin ensimmäisen objektiivin, ja vielä odottelin sitä viikon, sillä ostin rungon aiemmin, niin nyt minun on palautettava ja odotettava lisää, ennen kuin pääsen kuvailemaan. Nyt en tiedä, kannattaisiko ottaa rahat sieltä ja ostaa sama tai joku toinen objektiivi Suomesta, vai pyytää vaihtoa toiseen samanlaiseen.

Kun sain paketin, minua ihmetytti se, että paketti näytti kirjaimellisesti auki revityltä, ilmeisesti jossain kuljetusvaiheessa niin on tehty. Lisäksi pehmustetta oli vain parilla kyljellä. Itse objektiivin laatikko oli kyllä ok:n näköinen. Paketti ei tullut myöskään särkyvänä. Mielestäni on outoa, että näin kallista lasitavaraa lähetetään näin heikoin pehmustein. Firma oli siis Foto Erhardt.
OskuK

Kai sekin on tiedossa että suomalainen postimyyntipalautusssysteemi on suomalainen, ei siis mikään globaali, tai eu-laajuinen juttu. Että se palautus täytyy sopia kaupan kanssa. Se onnistuu, tai ei. Joka tapauksessa veikkaan että vähintään postit maksaa artisti.

Usein käy niin että asiakas maksaa palautuksen, ja kuukauden päästä kysrelee missä tavara. Kauppas selittää ettei ole näkynyt jne...

Waldo's Peoplen Waldo:

burmanm

Viesti Kirjoittaja burmanm »

OskuK kirjoitti:Usein käy niin että asiakas maksaa palautuksen, ja kuukauden päästä kysrelee missä tavara. Kauppas selittää ettei ole näkynyt jne...
Siksi kannattaa käyttää jotain oikeaa yhtiötä eikä Itellaa (eiku Postia), joka vie sen paketin perille ja kuittauksesta näkyy että kauppa on vastaanottanut. Ja maksu Visalla/Masterilla, niin jos ei ala rahoja näkymään takaisin niin luottokorttiyhtiö kyllä hoitaa (ja niille ne kaupat ei lähde valehtelee, koska luottokorttimaksamisen menettäminen oisi niille menoa).

14 päivän palautusoikeus on kyllä ihan EU-tasoinen juttu:

http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_en.htm[/url]
OskuK

burmanm kirjoitti: 14 päivän palautusoikeus on kyllä ihan EU-tasoinen juttu:

http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_en.htm[/url]
Kas. Tuo olikin uutta minulle.

No, niin tai näin, se ei kuitenkaan toimi näissä tapauksissa, koska kyse ei ole palautuksesta, vaan takuuasiasta: tavara oli halutu ja oikea, mutta nyt käytetty ja viallinen.

...vai onkhan kyse siitä että jo edellinenkinostaja on todennut saman ja palauttanut ja myyjä kierrättää viallista tuotetta kunnes se kelpaa?

Waldo's Peoplen Waldo:

nyhky

No niin, rahat tuli täysimääräisenä takaisin. Tilatessa syntyneitä 10 €:n toimituskuluja ei kuitenkaan korvattu, vaikka olisi pitänyt. Siihen saattaa toki olla syynsä minussakin, kun kirjoitin epähuomiossa viestiin, että haluan ostohinnan hyvitettävän, mutten maininnut toimituskuluista mitään. Täytyy vielä yrittää, josko hyvittäisivät nekin. Ihan tavallisena Postin priority-pakettina sinne tavaran lähetin, mutta siitä syntyneitä 20 €:n kustannuksia ei korvata.
Vastaa Viestiin