Nikon AF-S 35 1.8G FX

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

kunijo-1 kirjoitti:
nomad kirjoitti:... Mutta jos itse saisin valita niin 28mm olisi ehkä valintani.
Etkö sitten saa itse päättää? Kyllä tämä netti harhauttaa, luulin sinua ihan aikuiseksi ihmiseksi! Vai vainoko teilläkin päättää?
Hemmetin sanamuotoihin takertuva idiootti, sinun asiaasi tässä on yritetty eläytyä!!!! Itse olen noita päätöksiä tehnyt. Tiedoksesi, primeistä puhuttaessa omistan 2kpl 35 millisiä ja 3kpl 28 millisiä. Jatka sinä vain sillä 50mm/1.8 D:llä!
kunijo-1 kirjoitti:Asiasta vähän sivuun, olen miettinyt, miten Top Shotilla mahtaa mennä nykyään, hiipuuko se pikku hiljaa isompien nettikauppojen taakse, mutta sieltäpä tuli tänään pyytämäni tarjous tuosta otsikon 35mm Nikkorista. Ei mikään veret seisauttava, mutta Suomen halvin kuitenkin.
Etkö osaa päättää. Vai vainoko teilläkin päättää?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kunijo-1

Viesti Kirjoittaja kunijo-1 »

nomad kirjoitti:Hemmetin sanamuotoihin takertuva idiootti, sinun asiaasi tässä on yritetty eläytyä!!!!
Huono päivä? Kun työkseni "tartun sanoihin", sitä pääsee joskus tapahtumaan vapaallakin. Minusta tässä on käyty keskustelua hyvässä hengessä ja sinä olet esittänyt monta miettimisen arvoista ajatusta. En osannut ajatella, että voisit ottaa tuon kevennyksen tuolla tavalla. Miksi pitää tulkita toisen viestiä negatiiviseksi, jos siihen ei edes ole mitään syytä? Mielelläni tarjoaisin kahvit, jos nenäkkäin osuttaisiin, on tämä keskustelu ollut sen arvoista.
nomad kirjoitti:Etkö osaa päättää. Vai vainoko teilläkin päättää?
En osaa päättää. Kun miettii kaluston viilaamista parhaaksi mahdolliseksi omaan käyttöön, näkökulmia on aina monta. Käytön myötä löytää niitä vastauksia, mutta halvemmaksi tulisi, jos onnistuisi tekemään laakista oikeita valintoja.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

kunijo-1 kirjoitti:Kun työkseni "tartun sanoihin", sitä pääsee joskus tapahtumaan vapaallakin.
No olkoot kun kerran samalla alalla ollaan.
kunijo-1 kirjoitti:
nomad kirjoitti:Etkö osaa päättää. Vai vainoko teilläkin päättää?
En osaa päättää. Kun miettii kaluston viilaamista parhaaksi mahdolliseksi omaan käyttöön, näkökulmia on aina monta. Käytön myötä löytää niitä vastauksia, mutta halvemmaksi tulisi, jos onnistuisi tekemään laakista oikeita valintoja.
Mahdoton tavoite. Eiköhän tässä keskusteltu 35mm/1.8 ole hyvä ostos jos siltä tuntuu ja tarjous sattuu kohdalle. Primessä on aina väärä polttoväli :-)
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Internetti on tosiaan siitä veemäinen paikka, ettei ikinä oikein tiedä vittuileeko toinen tosissaan, vai onko kyse vain savolaisesta huumorista ;)
kunijo-1

Ja aina on jotain pielessä zoomeissakin. Odotan sitä päivää, kun tarjolle tulee, kohtuuhintaan tietysti, zoom, jonka polttoväli on ainakin 10mm - 300mm, valovoima alle kahden, tarkennus ajatustakin nopeampi, kolhujen ja sateen suoja täydellinen, koko kouraan mahtuva ja optinen laatu hipoo täydellisyyttä. Silloin saatan tyytyä vain tuohon yhteen objektiiviin. Sitä ennen tämä pyörittely todennäköisesti jatkuu loputtomiin.
kunijo-1

paaton kirjoitti:Internetti on tosiaan siitä veemäinen paikka, ettei ikinä oikein tiedä vittuileeko toinen tosissaan, vai onko kyse vain savolaisesta huumorista ;)
Ja suomalaisella luonteella epäselvät tapaukset tulkitaan aina vittuiluksi, kai?
Naranek

Viesti Kirjoittaja Naranek »

kunijo-1 kirjoitti:
paaton kirjoitti:Internetti on tosiaan siitä veemäinen paikka, ettei ikinä oikein tiedä vittuileeko toinen tosissaan, vai onko kyse vain savolaisesta huumorista ;)
Ja suomalaisella luonteella epäselvät tapaukset tulkitaan aina vittuiluksi, kai?
Itse asiassa suomalainen on aika pitkämielinen, menepä aukomaan päätäsi arabille tai muille etelänväelle...
kunijo-1

Yritin mennä toissa syksynä, mutta käännyttivät rajalta. Hymyilin kai vika paikassa.
Möykky78

Viesti Kirjoittaja Möykky78 »

Oisko kellään käyttökokemuksia jakaa? Lienee tuttua Nikkor-laatua...?
Sahaaja

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

Kulunut aihe mutta nostetaan hieman.

Coma tuossa 35mm/1.8 G ED:ssä aika paha vielä aukolla f/2.8 kuvan reunoilla, mutta f/4 ei juurikaan.

Alkaako coma hävitä reilummin f/3.2 vai vasta f/4??
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Noniin. Hain äsken postilta paketin missä oli tämä Nikonin 35-millinen. Kameraa ei ole nyt saatavilla mutta ensifiilikset:

1.) Tämä on ulkomitoiltaan noin 2/3 Sigman 35 Artista.
2.) Painoa käsikopelolla noin 1/2 Sigmaan verrattuna
3.) Rakenne on ihan jämäkän oloista muovia ja vastavalosuoja napsahtaa jämptisti paikalleen.
4.) Käsitarkennus ei ole häävi vaan tarkennusrengas pyörii tyhjää hetken aina suunnanvaihtamisen yhteydessä. Samaan tapaan kuin AF-S 28/1.8G.

Kokemuksia lisää jahka kerkiän kuvailemaan vähän enempi.
Viimeksi muokannut Ville^K, Joulu 16, 2015 9 : 41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jv

Viesti Kirjoittaja jv »

Moi

Minulla on tuo lasi nyt jonkin aikaa ollut. AF ei D610:n kauhean jämpti ole, ainakaan hämärässä. Hyvässäkin valossa arpoo hieman, ainakin reunapisteillä. Äärettömään ei tarkenna, ennen kuin tarkennusta säädetään +7 - +10 arvoon keskipisteellä.

Muuten varsin terävää jälkeä tekee.
joonaniemi

Viesti Kirjoittaja joonaniemi »

Mä olen kyllä tykännyt tästä objektiivista paljon, se on oikeastaan koko ajan D610 nokalla. Mun mielestä hyvä kompromissi laadun/terävyyden/painon suhteen. Olen omistanut aikoinaan myös atr 35:mm.

En ole tainnut kertaakaan käytää esim. 24-70 2.8, tämän Nikkorin hankinnan jälkeen.

En ole tehnyt tiiliseinä kuvauksia tai vertaillut af-s nopeuksia parempiin, ihan OMISSA käytännön kuvaamisissa osoittautunut oikein sopivaksi ITSELLENI :)
Vastaa Viestiin