Yep. Hyvää Joulunaikaa vaan kaikille, ja toivokaamme, että ensi vuodesta tulee yhtä loistavan yltäkylläinen mielenkiintoisten uusien kamerainnovaatioiden osalta kuin mitä kuluva vuosi oli!!
Tässä vielä yksi jouluinen kuvitus otettuna edelläkin kovasti kertomastani speedbooster+Tamron SP 35-80/2.8-3.8 (+NEX6) kombolla:
http://2.static.img-dpreview.com/files/ ... 10aff3f1fc
...Itselleni mennyt vuosi tarjosi tosiaan ehkä mielenkiintoisimman kameravuoden pitkiin aikoihin. Kauan odottamani "kompaktin kokoinen kinokennoinen järkkäri" näki vihdoinkin päivänvalon markkinoilla, ja yllätysvetona Metabones pystyi tarjoamaan jotakin todellakin erillaista tuon SPEEDBOOSTERIN muodossa - joka ainakin minulle oli suhteellisen innostava juttu.
Pitkän linjan Pentax-miehenä minua myös jaksoi ilahduttaa Ricohin uusi omistus-suhde Pentaxiin, joka todellakin näyttäisi potkivan Pentaxin järkkärisysteemiä voimallisemmin parempaan suuntaan. Siitä osoituksena varsinkin erinomainen uusi K-3 malli!...Ehkäpä tuleva vuosi tuo vielä tullessaan jopa sen kauan&hartaasti odotetun kinopentaxin...
Myöskin Nikonin uusi retro Df jaksoi ilahduttaa kaiken kriittisen spekuloinnin jälkeenkin.
Ja vaikka Canonin 6D ja Nikonin D600 ei aivan "kompaktia kinokennoista järkkäriä" mielikuvissani edustakkaan, niin aika lähellä sitä kuitenkin ollaan, ja mitä parasta, ne ovat asettaneet kinojen hintapolitiikkaa pykälää alemmaksi.
Eli kyllä minä ainakin olen ollut erittäin tyytyväinen tähän vuoteen mitä tulee valokuvauskojeiden kehitykseen - tästä on hyvä jatkaa eteenpäin!
P.S. Vielä lisäyksenä tämän ketjun aiheeseen: myös NEX6 on osoittautunut kuukausien ahkeran käytön jälkeen erinomaiseksi pikku peilittömäksi joka varsinkin speedboosterilla höystettynä tulee todennäköisesti pysymään vielä jatkossakin kovassa käytössä ;)