Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
rst kirjoitti:Itse varasin MarkII:n Rajalasta 23.2, enkä ole listan kärkipäässä. Varovasti ennustelivat, että olisin vuorossa touko-kesäkuussa. No, odotteluunkin näyttää tottuvan. Olen odottanut tätä kohta 2-vuotta! Yksinkertaisesti minulle sopivaa digi-mallia ei ole ollut saatavilla. Nyt tuntuu, että odotus palkitaan!
Samoin ajatuksin olen minäkin liikkeellä. Itse varasin kameran 18.2. ja olen tällä hetkellä Jyväskylässä Kari-Kuvan listan kärjessä. Nyt vain hartaasti toivon, että Canon lähettäisi Jyväskylään edes yhden kappaleen MarkII:ta toukokuussa, jotta saisin kameran ajoissa ennen kesää ja ennen muutamaa tärkeätä kuvausprojektia. Minulle tämä odottelu on ihan hirveää. ;-)
Tuomo kirjoitti:Samoin ajatuksin olen minäkin liikkeellä. Itse varasin kameran 18.2. ja olen tällä hetkellä Jyväskylässä Kari-Kuvan listan kärjessä. Nyt vain hartaasti toivon, että Canon lähettäisi Jyväskylään edes yhden kappaleen MarkII:ta toukokuussa, jotta saisin kameran ajoissa ennen kesää ja ennen muutamaa tärkeätä kuvausprojektia. Minulle tämä odottelu on ihan hirveää. ;-)
Kieltämättä aika tuskallista odotusta välillä! Sinulla lienee hyvät mahdollisuudet saada se toukokuussa, jos jakelu menee odotetusti. Minäkin vähän kyselin Kari-Kuvasta, mutta olin jo tehnyt varauksen, niin olisi odotus vain pidentynyt. Mahtaakohan Kari-Kuvassa olla pitkä jono? En ole vielä kuullut, että Suomessa olisi toimituksia tehty, ja nihkeästi muuallakin!
rst kirjoitti:Mahtaakohan Kari-Kuvassa olla pitkä jono?
Kari-Kuvassa listalla on useampia jonottajia, mutta minulle ei ole paljastettu, kuinka pitkä lista on. Canonin kameroilla on Jyväskylässä kaksi edustajaa, Villen Kuva ja Kari-Kuva. Vaikka Kari-Kuva onkin keskittynyt enemmän Canoniin ja Villen Kuva Nikoniin, Mark II:n ennakkotilaukset jakautunevat melko tasaisesti molemmille liikkeille. Jyväskylään digikameroita ei kuitenkaan toimiteta ymmärtääkseni yhtä paljon kuin vaikkapa Helsinkiin, joten Kari-Kuvaankin Mark II:ta tulee ilmeisesti 1-2 kappaleen erissä. Jos olisin varannut kameran vaikkapa tänään, en todennäköisesti saisi sitä kuin vasta elo-syyskuussa.
En ole vielä kuullut, että Suomessa olisi toimituksia tehty
Canonin mukaan toimitukset alkoivat eilen, mutta en ole itsekään vielä kuullut kenestäkään suomalaiskuvaajasta, joka olisi kameran saanut. Rob Galbraithin foorumilla muuan onnellinen Mark-niminen kuvaaja kehui saaneensa eilen Mark II:n hyppysiinsä.
Tuomo kirjoitti:Ihan uteliaisuudesta kysyn: kuinka paljon Rajala veloittaa kameran kuljetuksesta Helsingistä Jyväskylään vai aiotko käydä hakemassa sen paikan päältä?
Tuota en vielä tiedä, kun en ole vielä päättänyt, miten toimisin. Saattaa olla, että lähden sinne päin, mutta riippuu ajankohdasta, milloin se h-hetki on kohdallani. Postiennakolla en sitä hoida.
Tuonne Australiaan ja Uuteen Seelantiinhan noita on jo joitakin tippunut, ja USAssa ovat varanneet olleet aivan hepulissa. No, nythän hekin alkavat saamaan omansa, toivottavasti mekin!
Minäpä sain hetki sitten vähän yllättävän soiton Kari-Kuvasta: kamera on tulossa huomiseksi! Ou jee! Miten ihmeessä saan unta ensi yönä!? :-D
Täytyy nostaa hattua Canonille. Kameroiden toimitus näyttää sujuvan oikein mallikkaasti, vaikka ennakkotilauksia onkin valtava määrä. Kari-Kuvasta kerrottiin muuten, että kameroita tippuu nyt maahan 1-2 viikon välein. Huomenna liikkeeseen tulee tasan yksi MK II, eli tuo minun kappaleeni.
Tuomo kirjoitti:Minäpä sain hetki sitten vähän yllättävän soiton Kari-Kuvasta: kamera on tulossa huomiseksi! Ou jee! Miten ihmeessä saan unta ensi yönä!? :-D Huomenna liikkeeseen tulee tasan yksi MK II, eli tuo minun kappaleeni.
Onneksi olkoon! Kauniita unia.....kamerasta.....
Minkähän suuruisia määriä mahtaa olla tulossa maahan kuukauden parin sisällä!
Tuomo kirjoitti:Minäpä sain hetki sitten vähän yllättävän soiton Kari-Kuvasta: kamera on tulossa huomiseksi! Ou jee! Miten ihmeessä saan unta ensi yönä!?
Hienoa! Ehdit uudella kalulla vielä lintujen kevätmuuttoon mukaan! Kateeksi käy, minä raukka se joudun poksimaan kuvia "vain" 10D:llä.
Jos et saa unta, Tenox/tematsepam on siihen hyvä lääke! 15 mg tabu huuleen ja petiin...
Käy tohtorilla ja sano että uuden kameran jännitykseen tarviis lääkitystä... No ehkä toi 15 mg Tenox on liian jämäkkä siihen.
Eilisen ja tämän päivän mk 2:lla kuvaneena voin kyllä sanoa kameran olevan ihan mukava :-). Ainoa vika on ettei kuvauskohteet ole muuttuneet yhtään sen yhteistyökykyisemmiksi ;-)
Sain tänään uuden Canon EOS-1D Mark II:n. Olen tässä nyt innolla testaillut sitä tänään. Tällä hetkellä latailen akkua ja yritän saada ensimmäiset testikuvat ulos muistikortilta.
Kari-Kuvassa kameran listahinta oli 4850 euroa. Tämä on heidän mukaansa Canonin virallinen listahinta. Tästä päästäänkin siihen, että Rajala myy kameraa tällä hetkellä pari sataa euroa halvemmalla kuin muut pienemmät liikkeet. Rajala siis laskee saavansa maakunnista enemmän tilauksia, kun he pienentävät omaa katettaan. Rajalan lista on kuitenkin ilmeisesti melko pitkä ja on oletettavaa, että sen häntäpäässä olevat kuvaajat eivät saa kameraansa ennen syksyä.
Sain Kari-Kuvan kautta kameran ensimmäisten joukossa Suomessa, koska liikkeellä on Canoniin erittäin hyvät suhteet. Lisäksi maahantuoja näyttää jakavan kameroita niin, että niitä menee muuallekin kuin Helsingin isoimpiin liikkeisiin. Olen tyytyväinen siihen, että sain kamerani jo nyt, joten kalliimpi hinta ei haittaa. Lisäksi sain kameran mukana ostamani kaksi uutta objektiivia ja lisävarusteet varsin edullisesti.
Olen jo sopinut Pikselin toimituksen kanssa kirjoittavani seuraavaan numeroon käyttökokemuksia uudesta Mark II:sta. Jutun yhteydessä julkaistaneen myös joitakin Mark II:lla otettua kuvia malliksi.
Ja sitten vielä disclaimer: Tämän viestini sisältöön kannattaa suhtautua varauksella. Olen ollut Kari-Kuvan tyytyväinen asiakas jo viimeisen vajaan 10 vuoden ajan, joten kehun mielelläni heidän palveluaan ja toimitusaikojaan.
Tuomo kirjoitti:Olen ollut Kari-Kuvan tyytyväinen asiakas jo viimeisen vajaan 10 vuoden ajan, joten kehun mielelläni heidän palveluaan ja toimitusaikojaan.
Hienoa, olet selvästi isänmaan mies, kun ostat kamerat Suomesta!