Fujinon 23/1.4 on tosiaan oikeasti hyvä. Hommasin ekaksi Fujinon 35/1.4 primen, ja innostuin sen laadusta niin paljon, että ajattelin lyödä kerralla ranttaliksi...Luin toki muutaman revikan 23/1.4:sta kuten tämän:Sahaaja kirjoitti: No nyt alkaa naama vihertää täällä :D
Varmasti 23mm on hyvä.
Mutta löydätkö Fujista jotain asiaa/käytännön juttua johon vaikeampi tottua tms. ?
Langaton kaukolaukaisin mahdollisuus taitaa vielä(kin) puuttua.
http://www.photozone.de/fuji_x/868-fuji23f14
Olen erittäin mieltynyt 35mm kinovastaavaan polttoväliin (valoisalla aukolla). Ensi ajattelin hommata fujiin speedboosterin ja jonkun kino 35:n, mutta tuo Fujin oma 23/1.4:n oli vain liian houkutteleva vaihtoehto...Enkä kadu.
Se on sellanen homma, että erillaisia kennoja tulee ja menee, mutta erinomaiset lasit kestävät aikaa ihan eri tavalla. Jos joku pitää Fujin nykyistä 16mp X-trans kennoa hieman rajoittavana tekijänä, niin aivan varmasti Fujiinkin saadaan kohtapuoliin modernimpi kenno, kuten esim. 24mp. Fuji on ihailtavan johdonmukaisesti tuottanut hyviä ja hyödyllisiä+mielenkiintoisia objektiiveja X-mount systeemiinsä. Fujin objektiivit todellakin houkuttelevat hankkimaan koko systeemin.
Minulla ei ole kauheasti kokemusta Fujin X-järjestelmän kameroista. Nyt olen kuvannut vain X-T10:llä ja X-M1:llä.
X-T10 on erittäin monipuolinen runko ominaisuuksien puolesta tosi pienessä koossa. Näin aluksi jopa liikaa namiskuukkeleita jota räplätä. Sony A6000 rungon käyttölogiikkaan oli helpompi päästä sisälle. Luotan kuitenkin, että ahkeralla käyttämisellä X-T10:kin logiikka muodostuu jouhevammaksi käyttää, ja sormet löytävät nappulat luontevammin :-)
Kaukolaukaisimista minulla on vain langallinen malli tällä hetkellä. En ole varman langattomista säätimistä - siis niiden saatavuudesta Fujin x-runkoihin....Mutta ainakin älypuhelimeen saa softan joolla voi ohjata X-T10 runkoa.