melkein aina runkona on ollut joku kalliimman sarjan runko ihan jo siitä syystä, että 135/2L piirtää ison piirtoympyrän, kun taas sun kameran kenno on APS-C kokoa. APS-C kokoiselle kennolle kannattaa ostaa EF-S objektiivi - siinä on APS-C kokoinen piirtoympyrä.moidites kirjoitti: Olisiko jollain näyttää esimerkkikuvia, joissa olisi juoksevia koiria kuvattu croppirungolla ja tällä 135/2L-objektiivilla? Itselläni on EOS 600D ja hakusessa olisi siihen objektiivi juoksevien vinttikoirien kuvaamiseen (ulkona). Olen kahlaillut tuolla linssillä otettuja esimerkkikuvaketjuja, mutta tuntuu että melkein aina runkona on ollut joku kalliimman sarjan runko tai sitten kuvassa aihe on ollut jotain semmoista mitä varten en linssiä ole hakemassa.
Zoomivaihtoehtojakin olen miettinyt, mutta zoomin olemassaolo ei ole ehkä välttämätöntä, koska ei minulla kuvaa ottaessa kuitenkin ole aikaa zoomailuihin. Kuvauspiste on valittu jo paljon ennen kuin koira on siinä kohdassa. Lisäksi omilla lenkeilläni on tärkeää että runko+objektiivi olisi suht kevyt kokoonpano, että sitä viitsii mahdollisimman usein kuljettaa mukana.
Eli rautalangasta, sun kameran pikkukennolla 135/2L objektiivin piirtoympyrän pinta-alasta menee 60 % hukkaan.
Osta EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II
http://www.canon.fi/For_Home/Product_Fi ... px?specs=1