Tekstinkäsittelyssä jopa Teko III ja sitten wanha kunnon WordPerfect olivat selkeämpiä kuin nykyiset wordit. (Älä kerro asiakkailleni, myyn heille wordeja.)mercury kirjoitti:"Joku luulee, että Word ja Excel ovat hyviä ohjelmia, mutta se johtuu vain siitä, että eivät ole kokeilleet parempia. "
Jotka ovat?
-y-
Nykyisistä googledocs täyttää 95% tarpeista. Jos ei täytä, niin nykyään on helppo tehdä oma:
http://www.jqwidgets.com/jquery-widgets ... /index.htm
Minä käytän itse tehtyä (TinyMCE:llä) tekstinkäsittelyä. Sen saa tehtyä juuri sellaiseksi kuin mitä itse tarvitsee.
Minä joudun päivittäin neuvomaan asiakkaita MS:n ohjelmien kanssa ja niissä toiminnot keskimäärin toimivat ja ohjelman sekoamisia tapahtuu erittäin harvoin. Suurin ongelma on ohjelmien epäloogisuus. Suomessa ja USA:n nörttipiireissä kulttuuri on kovin erilainen. Mikä voi olla loogista amerikkalaisille nörteille, ei sitä ole suomalaisille. Ennen WP4.2:lla tarvitsi joskus neljä sormea ja nenän jonkun toiminnon valitsemiseen, mutta sekin oli helpompi kuin kaivaa kahdeksalla hiiren klikkauksella erilaisista alas-, ylös- ja sivuvetovalikoista valita ihan tavallinen toiminto.
Ja varsinkin silloin, kun kone pitää päivittää vain siksi, että uusin word toimisi.