Sahaaja kirjoitti:Aikaarska, oletkos käyttänyt eturullaa ajan säätöön, niin kuin "normaaleissakin" kameroissa?
Ymmärsin että sillä voi ajan säätää siihen 30s asti.
ISO jos on eturullan painaisulla niin onnistuuko iso:n säätö samalla rullalla pyörittämällä vai tartteeko siihen monivalintanäppäintä?
No entäs etsin, x-t1 ja E-M1 verrattuna vaikuttaa köykäiseltä mutta....
Vähän esittely videoita katselin niin aikamoinen valikko jumppa, sama vissiin muissakin peilittömissä, paljon säädettävää monella osa-alueella.
Ja pyöivätkö rullat liian herkästi?
X-T1 mokasivat ISO säätörullalla, ainakin sen lukituksella.
Olen käyttänyt kameran päällä olevaa erillistä suljinaika-säätörullaa (kuten wanhoissa järkkäreissä). Se on oikeastaan aika kätevä, tosin enemmän minä aukkoa säätelen kun suljinaikaa.
Vaikea sanoa rullien herkkyydestä. On ne aika herkkiä (herkempiä kuin A6000:ssa), mutta ei käyttäminen ole siitä häiriintynyt. Joskus kiva kun rullat toimivat herkästi, joskus ei ehkä niin...Mutta Fuji X-T10 laukaisunappi on aivan loistava ja antaa just sopivan tuntuman laukaisuun.
Kameran edessä olevaa rullaa voi käyttää herkkyyden (ISO) säätämiseen kuten kuvailit. Toimii kätevästi. Meikäläisellä tuo toiminto on kuitenkin "Fn" napin takana. Henk.koht. tottumuksia - X-T10 on todella hyvin räätälöitävissä omiin tarpeisiin.
X-T10:n elektroninen etsin on minulle ihan hyvä. Tulee toimeen. Samaa luokkaa mihin olin Sony A6000 ja NEX6 tottunut. Tarkennuksen suurentaminen on Sonyissa parempi, mutta ei Fujikaan huono ole siinä suhteessa.
Jos X-T10 kustomoi juuri omiin tarpeisiin, niin oikeastaan sanoisin, ettei kovaa valikkojumppaa tarvita. Sony A6000:kin sai suht. kivasti asetettua omiin tarpeisiin, mutta kyllähän A6000 on vähemmillä fyysisillä säätimillä varustettu...Namiskuukkeleilla on puolensa ja puolensa. Ehdin jo tottua enemmän elektroniseen käyttikseen Sonyjen kanssa, eikä se tuntunut enää hankalalta vaan ihan luontevalta. Sen jälkeen Fuji X-T10 tuntui säätimiensä kanssa aluksi jotenkin vanhanaikaisen kömpelöltä osin, mutta nyt kun sen kanssa on pelannut vähän aikaan, niin yhteinen sävel on löytynyt.
Nykyisin on (onneksi) paljon hyviä digijärkkäreitä. Fujin vehkeet ovat mielestäni sieltä parhaasta päästä, mutta eivät ainoita lajissaan.
Oikeastaan Fujin kanssa olen nyt nauttinut hyvistä objektiiveista eniten. Niillä on kiva kuvata kun ovat niin hyviä. Oikeasti ;-)