Spinning, spinning... by fincer89, on Flickr
Vasemmalla puolella kuvaa on jotain avaruusromua taikka meteoroidi tms tulossa alas. Näin myös itse omin silmin, todella leiskuva kappale oli kyseessä. Ja komeaa nähtävää.
Kiitoksia.Ilari-L kirjoitti:Hieno kuva Emäsalosta Fincerillä!
Mä olen aina miettinyt, että miten tuollaiset tähtikuvat, joissa tähdet näkyy normaalisti (ei viiruina) otetaan? Tehdäänkö se yhdestä valotuksesta, vai pitääkö siihen ottaa useampi kuva?
Aa, meni vähän ohi sitten. No eipä mitään.Ilari-L kirjoitti:Tähtiviirukuvien ottaminen on mulle tuttua, mutta tarkoitin tuollaista kuvaa, missä tähdet näkyy pisteinä. Eli onko tuo sinun Emäsalo kuva tehty yhdestä valotuksesta, vai tarvitaanko useampi?
Olisi kiva oppia ottamaan myös tollasia "tavallisia" tähtikuvia. Viirukuvat alkaa pitemmän päälle käymään tylsäksi...
En tiiä miksi, mutta jostain syystä varsin koominen kysymys - osaa ottaa viirutähtikuvia, mutta jostain syystä ei "normaaleja" tähtikuvia. Mutta joo, asiaan. Tarvit paljo valovoimaa (mitä enemmän sen parempi) ja alle 30 sekunnin valotuksen riippuen käytettävästä polttovälistä. Ei se vaikeaa oo. Laitan pari esimerkkiä (kaikki yhen valotuksen otoksia).Ilari-L kirjoitti:Tähtiviirukuvien ottaminen on mulle tuttua, mutta tarkoitin tuollaista kuvaa, missä tähdet näkyy pisteinä. Eli onko tuo sinun Emäsalo kuva tehty yhdestä valotuksesta, vai tarvitaanko useampi?
Olisi kiva oppia ottamaan myös tollasia "tavallisia" tähtikuvia. Viirukuvat alkaa pitemmän päälle käymään tylsäksi...