Villen kuvaketju (Sekalainen kuvapäivitys, 24.12.2015).

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
jaakkoso
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaakkoso »

Hyvää settiä Ville!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

TiRy kirjoitti:Iso käsi workflow:n avaamisesta! Kyllähän noista kuvista tosiaan näkee, että vaivannäköä se hienoin jälki vaatii. Ja näinhän sen pitääkin olla. Otan homman testaukseen tässä jahka kerkeää :)

Pitääpä myös ladata näitä VSCO-presettejä ja katsella miten ne poikkeavat omasta käsittelystä ja hakea sieltä vihiä. Ainakin joku näytti olevan ilmainen. Onko sulla muita presettejä joita tulee käytettyä (tai muuten huomion arvoisia tiedossa), jotka olisi kenties vielä ilmaisia?
Toi ei välttämättä ole kauhean järkevä ostos kun noi on siis tosiaan vaan Lightroomin asetuksia tallennettuna sinne ja saman pääsee itsekin kun vaan säätimiä kääntelee. Se missä tuossa maksetaan on se aika minkä noi VSCO:n tyypit on käyttäny niiden hanikoiden paikkojen säätämiseen jotta presetit näyttäisi esikuviltaan. Eikä ne kyllä mun mielestä ole edes ihan vastaavia.

Kannattaa tosiaan ladata se ilmanen setti ja leikkiä hetki ensin sillä.

Ei mulla ole oikein muita hommattuja presettejä. Moni tykkää Alien Skin -plugarista mutta siihen en ole tutustunut.
jaakkoso kirjoitti:Hyvää settiä Ville!
Kiitos paljon!

Hyvää eläinten päivää kaikille!

#120 (Exif: Mamiya RB67 + 127/3.8@3.8 + 1/125 + Kodak Portra 160)
Kuva
Juli by Ville Kotimaki, on Flickr

Vanha kuva mutta putsasin siitä roskat pois :)

Kiva kun kurkkasit!

Vilkaisulaskuri: 16049
Ville^K
Viesti:

Päivitin juuri omat nettisivut.

En ole täällä esitelly mun ottamia tapahtumakuvia juurikaan niin laitetaan niitä tähän pari esimerkkiä ja nettisivulla sitten lisää:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Häiden lisäksi oon kuvaillu myös kohtuu monta väitöstilaisuutta niin niitäkin voi kurkata tuolta sivulta.

En pidä itseäni mitenkään erityisen hyvänä hääkuvaajana ja mun sommittelut on monasti melko tylsiä kun en jotenkin "nää" oikealla tavalla. Panostan tällä hetkellä siihen että kuvat on teknisesti priimaa, ihmiset näyttää mahdollisimman hyvältä ja että kuvista näkee sen että kemut oli kivat :) Jos jollakin on antaa hyviä ideoita miten saan sommitteluja paremmaksi niin otan ne kiitollisena vastaan!

Nettisivutkin on aika askeettiset. Oon itse duunaillut noi ja suunnittelufilosofia on se että kaiken löytää helposti, sivuilla ei joudu odottamaan mitään turhia animaatioita ja että ne toimii nätisti kosketusnäytöllä. Myös näistä kelpaa palaute.

Kiva kun kurkkasit!

Vilkaisulaskuri: 16574
moonshine

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Hääkuvaus ei kyl nappaa yhtään, mutta hyviä kuvia on aina kiva katsoa.

Vika on hieno, tosin rajaisin kyl paljon tiukemmin varsinkin vasemmasta laidasta.

Muutenkin jos tausta on tuubaa, suosisin tiukempia rajauksia.

Teknisestihän nää on tuttuun tapaan huippuluokkaa. Myös käsittely sopii tunnelmaan nätisti. Ei liian digi eikä liian hipstah.
Ville^K
Viesti:

moonshine kirjoitti:Hääkuvaus ei kyl nappaa yhtään, mutta hyviä kuvia on aina kiva katsoa.

Vika on hieno, tosin rajaisin kyl paljon tiukemmin varsinkin vasemmasta laidasta.

Muutenkin jos tausta on tuubaa, suosisin tiukempia rajauksia.

Teknisestihän nää on tuttuun tapaan huippuluokkaa. Myös käsittely sopii tunnelmaan nätisti. Ei liian digi eikä liian hipstah.
Kiitos kommentista! Ja oon kyllä samaa mieltä tosta rajauksesta näin jälkikäteen mut pistin tollasena kun sama lähti asiakkaalle.

Syyslomalla kuvailin kolme kunnon settiä ja yks jäi vähän vajaaksi, mutta aletaas purkamaan näitä! Nää ei tule nyt ihan aikajärjestyksessä kun Halloweeniä pukkaan niin alotetaan tällasella "kauneuskuvalla":

Kuva
Inner Beauty by Ville Kotimaki, on Flickr

Näin jälkikäteen mietittynä tää olis kaivannu ennemmin kaulakorua kuin korviksia, mutta jätettiin kaulakoru laittamatta kun ei ollu kunnollista tietoa miten sotkusta hommaa ton litkun kanssa tulis olemaan.

Anni (malli) on aivan jäätävän taitava tekemään meikkiä ja fotarointiaika on aina minimissä kun hän on mukana tekemässä kuvausta :) (auttaa tietty muutenkin jos mallin oma iho ja hiukset on valmiiks tosi hyvännäköset). Annin duuneja voi katella täältä: http://annijaamuah.blogspot.fi

Kiva kun kurkkasit!

Vilkaisulaskuri: 16822
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

#127 tykkään valosta paljon, ilmeisesti beauty-dish-tyylinen valo päävalona yläoikealta? Värimaailma, meikki ja ilme toimii hienosti yhteen. Silmät jää vähän hämärään, mutta sopii tähän kyllä. Kuten sanot, iso korvis ehkä vähän tahtoo dominoida kuvaa. Ite rajaisin alhaalta jonkinlaisen siivun koska olkapää oikeassa alanurkassa näyttää oudolta sen jälkeen kun siihen alkaa kiinnittää huomiota.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Ville^K
Viesti:

Rockford kirjoitti:#127 tykkään valosta paljon, ilmeisesti beauty-dish-tyylinen valo päävalona yläoikealta? Värimaailma, meikki ja ilme toimii hienosti yhteen. Silmät jää vähän hämärään, mutta sopii tähän kyllä. Kuten sanot, iso korvis ehkä vähän tahtoo dominoida kuvaa. Ite rajaisin alhaalta jonkinlaisen siivun koska olkapää oikeassa alanurkassa näyttää oudolta sen jälkeen kun siihen alkaa kiinnittää huomiota.
Kiitos kommentista!

Joo oikein arvattu toi BD. Valosetuppi on seuraava:

Päävalo: Valkoinen beauty dish puomissa kameran oikealla puolella ylhäällä.
Täytevalo: Noin 60x60 softbox kameran vasemmalla puolella keskilinjan alapuolella.
Korko/hiusvalo: Pieni heijastinkupu mallin takana oikealla ylhäällä.
Taustavalo: Noin 60x60 softbox mallin takana suoraan taustaan alaviistosta.

Mua itseäni ei tos korviksessa haittaa sen dominointi vaan se, että tossa naaman alla on vähän liikaa tyhjää. Korviksen alueelle olis tullu kivasti valoa, varjoa ja hiusta niin sikäli kaulakoru olis ollu parempi ku molempia ei viitti laittaa. Vähän samasta syystä jätin ton olkapään tohon että siellä alhaalla olis jotain asioita missä olis vähä muotoa.
Ville^K
Viesti:

Näin syyslomalla Emmaa ja otettiin sunnuntaikuvia :)

Kuva
Sunday by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Teen tosiaan tällasta sunnuntai-sarjaa niiden mallien kanssa kellä mulla toimii yhteispeli kivasti. Luonnonvaloa, meikki minimissä (näin ei o aina ollu) ja uninen/utuisa sunnuntaifiilis. Kai tässä ollaan jossain muotikuvan ja muotokuvan välimaastossa. Itse tykkään :)

Kiitos ku vilkasit ja toivottavasti säkin tykkäsit!

Vilkaisulaskuri: 17246

ps. Flickris on pari lisää.
Ville^K
Viesti:

Laitetaanpa joulun kunniaksi muutama kuva.

Annin kanssa kuvatun Halloween-litkukuvan lisäksi kuvattiin toinen perinteisempi lookki:

Kuva
Beauty Portrait by Ville Kotimaki, on Flickr

Emman kanssa kuvattiin sunnuntaisetin lisäksi myös vähän jotain muotikuvan tapaista:

Kuva
What are you staring at? by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva
Furrr jacket by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva
Furrr jacket by Ville Kotimaki, on Flickr

Emmalla oli itellään visio siitä minkätyylistä lookkia ja meininkiä. Itse koitin toteuttaa kuvat olkkarin luonnonvalolla. Ei kamalasti näytä mun ottamilta kuvilta, mutta ihan mukavan erilainen setti :) Flickrissä lisää!

Joulukuussa on ollu ihan jäätävä kiire joten vuoden viimiset kuvaukset tuli kuvailtua marraskuun lopussa Rosamarian kanssa. Askartelin tän taustan kangaskaupan tarvikkeista ja valojalustoista. Eihän se siinä tietysti kamalasti näy, mut tällä mennään :)

Kuva
Rosamaria by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva

Kuva

Mukava kun katsoit :) Kommentit ja kritiikki on tervetulleita! Niin ja Flickrissä on lisää kuvia.

Hyvää joulua kaikille!

Vilkaisulaskuri: 18061

Muoks. Jatkossa mun kuvia voi käydä kahtomassa Flickristä, Facesta ja Instasta.
Vastaa Viestiin