Harvinaisia lintujako
-
-
Ketjun aloittaja laittaa kolme surkeaa, teknisesti epäonnistunutta, mitäänsanomatonta räpsyä esille ja kysyy mitä muut ovat mieltä.
Sitten, kun muut kertovat mitä ovat mieltä kuvista, pasmat sekoavat kuvien laittajalla niinkuin aina ennenkin ja mennäänkin jo keskustelussa pois kuvista asianomaisen toimesta.
Ensimmäisessä kuvassa on kuvattu taide-esine tylsästä ja mitäänsanmattomasta kuvakulmasta ja siitä heijastuu sekava, vääristynyt ja lattea maisema taivaalle. Terävyysalueen käyttökin on kummallinen.
Toisessa kuvassa en yksinkertaisesti näe mitään kiinnostavaa millään tavalla.
Kolmas kuva on surkein vitsi useita teoksia myyneeltä taiteilijalta. Epäterävä, kauhea valaistus ja ankea kuvakulma.
Sitten, kun muut kertovat mitä ovat mieltä kuvista, pasmat sekoavat kuvien laittajalla niinkuin aina ennenkin ja mennäänkin jo keskustelussa pois kuvista asianomaisen toimesta.
Ensimmäisessä kuvassa on kuvattu taide-esine tylsästä ja mitäänsanmattomasta kuvakulmasta ja siitä heijastuu sekava, vääristynyt ja lattea maisema taivaalle. Terävyysalueen käyttökin on kummallinen.
Toisessa kuvassa en yksinkertaisesti näe mitään kiinnostavaa millään tavalla.
Kolmas kuva on surkein vitsi useita teoksia myyneeltä taiteilijalta. Epäterävä, kauhea valaistus ja ankea kuvakulma.
-
pitkälti samaa mieltähellgren kirjoitti:Mutta tämä viimeisin heijastuskuvahan on hieno.. Miellyttävän satumaiset värit ja maalauksellinen tunnelma. Maalaus maalauksessa ja silleen. Minä olisin jättänyt nuo kolme väliin ja esittänyt vain tämän yhden (viimeisimmän), mutta toki jälkikäteen, katsojana, on helppo näin sanoa.
-
1 ja 2 on huonoja kuten jo moni on ilmaissut. 3 on pientä ideaa, toteutus on surkea taas. Ehkä sivuprofiilista ja silhuettina se toimisi todella hyvin. Kuitenkin muodot on selkeitä ja niillä voi helposti tehdä yksinkertaisen ja simppelin kauniin kuvan. 4 on näistä paras kuva, kuvan sommittelu toimii ja on epämääräisen unenomainen. Värimaailmakin on onnistunut. Sommittelu sekä vääristynyt näkymä on loistava.
Kun näitä kuvia katsoo niin ei uskoisi samalta ihmiseltä näitä, sen verran eri tasolla tuo 4 on kun aiemmat on kuin pikkulapselle olisi annettu kamera ja annettu lupa sillä leikkiä. Pientä itsekritiikkiä kannattaisi olla kuvien julkaisussa.
Kun näitä kuvia katsoo niin ei uskoisi samalta ihmiseltä näitä, sen verran eri tasolla tuo 4 on kun aiemmat on kuin pikkulapselle olisi annettu kamera ja annettu lupa sillä leikkiä. Pientä itsekritiikkiä kannattaisi olla kuvien julkaisussa.
-
- Viesti:
No kuva no 2 poistettu.
Nuo ekat laitoin aprillipäivän hengessä, muutaman sauna kaljan jälkeen. Ekasta kuvasta tykkään kyllä itse.
Tuo viimeinen heijastus kuva vain samaa ideaa kuin tuo eka heijastus kesällä meinaan jatkaa maisema heijastuksilla samalla lasilinnulla.
Nuo ekat laitoin aprillipäivän hengessä, muutaman sauna kaljan jälkeen. Ekasta kuvasta tykkään kyllä itse.
Tuo viimeinen heijastus kuva vain samaa ideaa kuin tuo eka heijastus kesällä meinaan jatkaa maisema heijastuksilla samalla lasilinnulla.
http://jarisiren.1g.fi/kuvat/
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
- Viesti:
Noniin Kommentit on saatu, joku tykkäsi kuvasta 1, joku kuvasta 3 ja kuvasta 4 tuli myös positiivista palautetta.
Sitten tämä mode porukka Jpu, tareonen ja mjalka kävi myös kettuilemassa kukin kykyjensä mukaa, Jpu kommentoi ehkä huvittavimmin kyvystäni toteuttaa luovasti ideoitani:)
Tareone kettuili myöskin kykyjensä ääri rajoilla ja mjalka kävi myös toteamassa miten huono ihminen olen:)
Muiden kritiikistä ole kiitollinen sillä ne ottivat kantaa itse kuviin, myös se perseestä kommentti oli jees ja siinä kommentoitiin kuvaa ei kuvaajaa.
Jos tämän mode porukan on edeleen tarkoitus käydä vain kettuilemassa kuviini, niin voisitteko edes hieman skarpata kiitos.
Kuvat kuvina ja henkilöt henkilöinä on hyvä ohjenuora aikuisten kanssakäymiselle.
Sitten tämä mode porukka Jpu, tareonen ja mjalka kävi myös kettuilemassa kukin kykyjensä mukaa, Jpu kommentoi ehkä huvittavimmin kyvystäni toteuttaa luovasti ideoitani:)
Tareone kettuili myöskin kykyjensä ääri rajoilla ja mjalka kävi myös toteamassa miten huono ihminen olen:)
Muiden kritiikistä ole kiitollinen sillä ne ottivat kantaa itse kuviin, myös se perseestä kommentti oli jees ja siinä kommentoitiin kuvaa ei kuvaajaa.
Jos tämän mode porukan on edeleen tarkoitus käydä vain kettuilemassa kuviini, niin voisitteko edes hieman skarpata kiitos.
Kuvat kuvina ja henkilöt henkilöinä on hyvä ohjenuora aikuisten kanssakäymiselle.
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
Arvasin! :D
Kerroin mielipiteeni kuvistasi ja kommentoin kommentointiasi.
Voit vaikka selata aiempia kommenttejani tässä osiossa, eikä tämä poikkea yhtään muistakaan kommenteista niistä kuvista, joista en pidä.
Ensin pyydetään kommenttia ja sitten syytetään milloin mistäkin.
p.s. Säälittävää vetää tähän keskusteluun muun foorumin asiat. Täällä kommentoin ihan itsenäni niinkuin muuallakin. Eikä siihen työtehtävät vaikuta.
Valehtelun voisit lopettaa.jari siren kirjoitti:mjalka kävi myös toteamassa miten huono ihminen olen
Kerroin mielipiteeni kuvistasi ja kommentoin kommentointiasi.
Voit vaikka selata aiempia kommenttejani tässä osiossa, eikä tämä poikkea yhtään muistakaan kommenteista niistä kuvista, joista en pidä.
Ensin pyydetään kommenttia ja sitten syytetään milloin mistäkin.
p.s. Säälittävää vetää tähän keskusteluun muun foorumin asiat. Täällä kommentoin ihan itsenäni niinkuin muuallakin. Eikä siihen työtehtävät vaikuta.
-
- Viesti:
Ei kai tämä liity mitenkään kuvaan? Tässähän arvostelet minua persoonana suoraan ja arvailet tarkoitusperiäni ja reaktioitani:)mjalka kirjoitti:Ketjun aloittaja laittaa kolme surkeaa, teknisesti epäonnistunutta, mitäänsanomatonta räpsyä esille ja kysyy mitä muut ovat mieltä.
Ihan samassa linjassa kuin aikaisemmat kirjoituksesi kuviini ja mielipiteisiini:)
Lupasit jopa pari viikkoa sitten olla kirjoittamatta kuviini ja mielipiteisiini:=)
No sanotaan nyt sitten ihan suoraan että ei kiitos mjalka, en halua sinulta ainuttakaan kommettia, en tee antamasi tasoisilla kommenteilla yhtään mitään.
Se onko kuva sinusta huono on aivan yhdentekevää.
Teet vain itsestäsi pellen kirjoittamalla perääni, vai luuletko että muut eivät sitä huomaa:)?
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
- Viesti:
Kuule jari, kyllä se olet sinä, joka olet tämän foorumin pelle. Olet itse ottanut tuon roolin itsellesi. Mietipä vähän, mitä sirkuksen pellet tekevät? Heille sattuu aina kaikkea ikävää ja he epäonnistuvat kaikessa. Sitten yleisö nauraa heille. Täällä epäonnistuminen näkyy huonoissa valokuvissa. Epäonnistuminen on tietysti normaalia. Sinulle on jo monta kertaa annettu aika rankkaa palautetta kuvistasi, joten jollet vähennä noitten hutilaukaisujen esittämistä täällä, käyttäydyt juuri kuten sirkuksen pellet: näytät epäonnistumisiasi ja odotat, että niille nauretaan.jari siren kirjoitti:Ei kai tämä liity mitenkään kuvaan? Tässähän arvostelet minua persoonana suoraan ja arvailet tarkoitusperiäni ja reaktioitani:)mjalka kirjoitti:Ketjun aloittaja laittaa kolme surkeaa, teknisesti epäonnistunutta, mitäänsanomatonta räpsyä esille ja kysyy mitä muut ovat mieltä.
Ihan samassa linjassa kuin aikaisemmat kirjoituksesi kuviini ja mielipiteisiini:)
Lupasit jopa pari viikkoa sitten olla kirjoittamatta kuviini ja mielipiteisiini:=)
No sanotaan nyt sitten ihan suoraan että ei kiitos mjalka, en halua sinulta ainuttakaan kommettia, en tee antamasi tasoisilla kommenteilla yhtään mitään.
Se onko kuva sinusta huono on aivan yhdentekevää.
Teet vain itsestäsi pellen kirjoittamalla perääni, vai luuletko että muut eivät sitä huomaa:)?
mjalka ei käyttäydy ollenkaan samalla tavalla. Hänen viestinsä saattavat olla yhtä moitittavia kuin minunkin, mutta en kuvaisi tuota pellemäisyydeksi.
Jokaisessa paikassa on pellejä ja tietyssä mielessä heitä tarvitaan. Keskiajalla oli olemassa hovinarrijärjestelmä. Hovinarri oli ainoa, joka uskalsi sanoa totuuden hovissa. Kaikki muut olivat jeesmiehiä. Hovinarrilla oli yksi ammattiin vaadittu taitovaatimus, ei julkisesti sanottu, vaan valintaprosessin piilottama: hovinarrit olivat älykkäitä, yleensä hovin älykkäimpiä. Heillä oli siis taitoa. Jos joku haluaa olla valokuvafoorumin hovinarri, arvaat varmaan, mitä taitoa häneltä vaaditaa. Jos sitä ei ole, hovinarri onkin pelle.
-
- Viesti:
Usko tai älä adapteri, kyllä ihmiset osaavat ihan itse ajatella ja näkevät mitä on menossa ja määrittävät kuka on se pelle :=)
Tosin vielä puutuu muutaman minua jahtaavan koomikon lausunnot tästä ketjusta, mutta eiköhän nekin tule.
Tosin vielä puutuu muutaman minua jahtaavan koomikon lausunnot tästä ketjusta, mutta eiköhän nekin tule.
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
En arvostele persoonaasi enkä liioin arvaile mitään. Kommentoin kommentissani kommentointiasi ja kuviasi niinkuin ylhäältä voi lukea. Kaikki tekstit ovat näkyvillä.jari siren kirjoitti:Ei kai tämä liity mitenkään kuvaan? Tässähän arvostelet minua persoonana suoraan ja arvailet tarkoitusperiäni ja reaktioitani:)mjalka kirjoitti:Ketjun aloittaja laittaa kolme surkeaa, teknisesti epäonnistunutta, mitäänsanomatonta räpsyä esille ja kysyy mitä muut ovat mieltä.
Nytkö sen vasta huomasit, että mielipiteeni edustaa vain yhtä kolmesta kymmenestä tuhannesta käyttäjästä? Kysyt mielipiteitä, mutta valikoit mielipiteet? =)jari siren kirjoitti: Se onko kuva sinusta huono on aivan yhdentekevää.
En kirjoita perääsi. Älä imartele itseäsi. Kirjoitat täällä paljon ja minäkin kohtuullisesti. Eikö ole todennäköistä, että kirjoituksemme kohtaa? :)jari siren kirjoitti:Teet vain pellen kirjoittamalla perääni, vai luuletko että muut eivät sitä huomaa:)?
Lisäksi olen asioista kanssasi eri mieltä niin pakkohan kommenttejasi on kommentoida, sikäli kun saan niistä selvää. Se on keskustelufoorumin tarkoitus.
-
Itse veit ylläolevalla kommentillasi keskustelun henk.koht. tasolle.jari siren kirjoitti: Toisaalta tässä kommentissa hyvin kiteytyy tämän kommetoijan mielenlaatu ja siten kertoo paljonkin itse herrasta.
Olisin enemmänkin huolissani jos tämä Jpu kuvista pitäisi ja onhan se vaikeaa kun kuvassa on jotain muuta tulkittavaa kuin pönötys tai lakaisukone.
Olisit vain nöyrä ja kiitollinen saamastasi huomiosta ja kommenteista niinkuin muutkin.
Naurettavaa kaksinaamaisuutta.
-
- Viesti:
Kukin tehköön omat johtopäätöksensä, foorumia seuraavat tietävät kyllä tilanteen.
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
-
Idea ok, toteutus ei toimi
Kyllähän näissä kuvissa jonkunlainen ideanjyvänen piilee, mutta toteutus on kyllä kaikilta osiltaan ontuva: valaistus, rajaus, sommittelu, tarkennus... just name it.
Mutta harjoittelu tekee mestarin, ja onhan sekin hienoa että on itse tyytyväinen otoksiinsa (ja äitikin) ja saa iloa harrastuksestaan.
Jos on rohkeutta asettaa kuviaan tänne esille, täytyy myös varautua murska-arvosteluihin. Ja monesti sekin, ettei kommentin kommenttia heru, on kannanotto.
Ei muuta kuin jäitä hattuun ja harrastusten pariin!
Mutta harjoittelu tekee mestarin, ja onhan sekin hienoa että on itse tyytyväinen otoksiinsa (ja äitikin) ja saa iloa harrastuksestaan.
Jos on rohkeutta asettaa kuviaan tänne esille, täytyy myös varautua murska-arvosteluihin. Ja monesti sekin, ettei kommentin kommenttia heru, on kannanotto.
Ei muuta kuin jäitä hattuun ja harrastusten pariin!
-
- Viesti:
Pieni korjaus, en ota itseeni kuvieni arvostelua!
Koin varmaan virheellisesti joidenkin kommenttien kohdistuva minuun henkilönä.
Joten sori siitä ja en tule jatkossa kommentoimaan kommentteja jotka tulkitsen kohdistuvan henkilööni, sillä voi tulla virhearviointeja ja ehkä komentoija ei ole niitä selaisiksi tarkoittanut.
On vain niin vaikeaa tämä nettikeskustelu.
No suunta toivottavasti ylöspäin.
Edit tähän unohtut vastaus.
tareonen kirjoitti.
Koin varmaan virheellisesti joidenkin kommenttien kohdistuva minuun henkilönä.
Joten sori siitä ja en tule jatkossa kommentoimaan kommentteja jotka tulkitsen kohdistuvan henkilööni, sillä voi tulla virhearviointeja ja ehkä komentoija ei ole niitä selaisiksi tarkoittanut.
On vain niin vaikeaa tämä nettikeskustelu.
No suunta toivottavasti ylöspäin.
Edit tähän unohtut vastaus.
tareonen kirjoitti.
Itse asiassa kyseinen lasilintu on valmistettu taidelasitehtaassa jota minä johdin ja valitsin kyseisen linnun siloiseen tuotantoon väreineen ja muotoineen. Joten olen osallistunut juuri tämän kuvissa olevan taideteoksen tekemiseen:) (valmistettu lasilandia Mikkelin tehdas 1995)Vähän sama, kuin ottaisi kuvan toisen maalaamasta taulusta tai toisen tekemästä patsaasta ja laittaisi niitä kuvia esille.
Viimeksi muokannut jari siren, Huhti 04, 2006 16 : 03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
- Viesti:
Jari Siren siis tulkitsee valokuviensa vilpittömän arvioinnin vittuiluksi? Minä en ole yhdessäkään viestissä tässä ketjussa vittuillut Jari Sirenille, olen ainoastaan arvioinut hänen kuvia ja kertonut oman rehellisen mielipiteeni niistä.
Jos ei kestä, että kuvia kritisoidaan, mitä järkeä laittaa niitä esille?
Jos ei kestä, että kuvia kritisoidaan, mitä järkeä laittaa niitä esille?