UPS:n toimintaa...

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
ruubert
Viestit: 1620
Liittynyt: Loka 24, 2004 1 : 21
Paikkakunta: Kotka-Hki-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ruubert »

Proo1 kirjoitti:Minulla täytyy olla sitten pidempi rikosrekisteri kuin sinulla on.
;) Tai mulla on ollut pidempi ostoslista.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
saloma-3
Viestit: 441
Liittynyt: Loka 31, 2004 18 : 34

Kannattaa välttää

Viesti Kirjoittaja saloma-3 »

Huonoja kokemuksia paikallisesta jakelusta Turun seudulla. UPS toimii joustamattomasti ja arrogantisti. Ongelmatilanteessa ei oteta yhteyttä. Paikallinen pomo kertoi, että ei ole puhelinpalvelua ja perusteli sitä ajankäytöllä. Nyt on kuski käynyt kokeilemassa väärää ovikoodia jo 4 kertaa ja meikäläinen päivystänyt kotosalla 2 vrk odotellen pakettia. Puolustuksena tosiaan se, että soittelemisesta heille ei makseta. Usea turha käynti vissiin käy laskuttaa hyvin. Molemmin puolin kuitenkin hukka-aikaa, asiakkaalla enemmän. Mutta se ei kuulu UPSille. Paketin perillemenosta vissiin ei makseta sitten. Ainakin se on heille sivuseikka selvästi.
Cumbo
Viestit: 323
Liittynyt: Marras 13, 2012 15 : 20

Re: Kannattaa välttää

Viesti Kirjoittaja Cumbo »

saloma-3 kirjoitti:Huonoja kokemuksia paikallisesta jakelusta Turun seudulla. UPS toimii joustamattomasti ja arrogantisti. Ongelmatilanteessa ei oteta yhteyttä. Paikallinen pomo kertoi, että ei ole puhelinpalvelua ja perusteli sitä ajankäytöllä. Nyt on kuski käynyt kokeilemassa väärää ovikoodia jo 4 kertaa ja meikäläinen päivystänyt kotosalla 2 vrk odotellen pakettia. Puolustuksena tosiaan se, että soittelemisesta heille ei makseta. Usea turha käynti vissiin käy laskuttaa hyvin. Molemmin puolin kuitenkin hukka-aikaa, asiakkaalla enemmän. Mutta se ei kuulu UPSille. Paketin perillemenosta vissiin ei makseta sitten. Ainakin se on heille sivuseikka selvästi.
Nuo lähettifirmat on pääosin ihan kauheeta kuraa. Eivät soittele, eikä voi vaihtaa toimitusosoitetta, vaikka siellä alkuperäisessä osoitteessa ei kukaan olisi arkipäivinä (vaan siis töissä). Ei mitään ilmoitusta, että joku on käynyt ovella, vaan saa itse seurantakoodista ihmetellä.

Yhden kunnon sodan kävin UPS:n kanssa ja olivat vielä rikkoneet tuotteen lähetyksessä. Lopputulos oli se, että virheellinen tuote jäi minulle, koska tuo olisi kuulemma pitänyt reklamoida heti, kun paketti tuli ovesta. Tästä on nyt pari vuotta aikaa ja jäänyt melkein kaivelemaan, että en vienyt asiaa "loppuun asti". :)
5DMkIV & III & II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
saloma-3
Viestit: 441
Liittynyt: Loka 31, 2004 18 : 34

Viesti Kirjoittaja saloma-3 »

Lisäksi on mahdotonta saada käsiinsä ketään vastuuhenkilöä. Ainoastaan asiakaspalvelu. Nordic chairman on joku Boris Dobberstein, joka ei omista sähköpostia. Noutopisteen kyltit olivat erikoista kyllä suomeksi ja venäjäksi. Palvelukin vivahti jälkimmäiseen kulttuuriin.
No UPS toimii niinkuin UPS toimii, asiakkaasta viis. Markkinoilla näemmä pärjää niinkin.
Paketti nyt kumminkin tuli noudettua, mutta paha mieli jäi.
Dailunch
Viestit: 448
Liittynyt: Kesä 02, 2013 19 : 34

Viesti Kirjoittaja Dailunch »

UPS:n kohdalla on aikalailla paikkakuntakohtaisia eroja. Oulussa heidän toimintaansa pyörittää Kolliveikot, ja palvelu on ollut erinomaista sillä aina on soitettu ja pystytty sopimaan hyvä ajankohta toimitukselle.

DHL:n peruspaketteja kuskaa Oulussa Itella, ja heiltä soittoja ei kuulu vaan paketti tuodaan aina puolen päivän aikaan jos olen kotona. Muuten saa hakea postista, mikä toisaalta monelle voi kuriireihin verrattuna olla hyvä sillä heidän logistiikkakeskukset ovat usein hyvinkin kaukana ja töissäkäyvälle sopivan ajankohdan sopiminen voi olla usein hankalaa.
saloma-3
Viestit: 441
Liittynyt: Loka 31, 2004 18 : 34

Viesti Kirjoittaja saloma-3 »

Mainiona loppukaneettina UPS:n paikallisedustaja kehotti ilmoittamaan lähettäjälle, etteivät enää lähetä UPS:n kautta. Kerroin mielelläni ilmoittavani heille ja kaikille muillekin.
tipitii
Viestit: 357
Liittynyt: Marras 07, 2008 14 : 49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tipitii »

saloma-3 kirjoitti:Mainiona loppukaneettina UPS:n paikallisedustaja kehotti ilmoittamaan lähettäjälle, etteivät enää lähetä UPS:n kautta. Kerroin mielelläni ilmoittavani heille ja kaikille muillekin.
Hah, paikallisedustajan mielestä ilmeisesti UPS:llä on liikaa asiakkaita kun on varaa sanoa asiakkaalle tuolla tavoin. Uskomatonta.
KTH
Viestit: 636
Liittynyt: Loka 30, 2011 18 : 11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja KTH »

Tuohan on ihan ymmärrettävää,yksityiset ihmiset on huonokatteista toimintaa.Joutuu ajelemaan pitkiäkin matkoja yhden paketin takia ja vielä soittelemaan ja sovittamaan jakelua.Verrattuna yrityksiin jakelu,usein monta pakettia, lyhemmät matkat ja aina on joku ottamassa paketin vastaan.
Kurjaahan tuo on asiakkaan kannalta kun nettikaupasta tilaa eikä voi itse valita toimittajaa.
Onneksi täällä syrjemmässä loppujakelun yleensä tekee posti tai jokin pieni paikallinen yrittäjä ,jotka soittavat ja sopivat ajan.
saloma-3
Viestit: 441
Liittynyt: Loka 31, 2004 18 : 34

Viesti Kirjoittaja saloma-3 »

No, asun kyllä ihan Turun keskustassa, jotta ajelua ei olisi kauheasti. Mutta asenne on mikä on.
mvuori
Viestit: 2725
Liittynyt: Marras 29, 2003 13 : 50

Viesti Kirjoittaja mvuori »

KTH kirjoitti:Tuohan on ihan ymmärrettävää,yksityiset ihmiset on huonokatteista toimintaa.
Ai että on ymmärrettävää pyrkiä eroon huonokatteisista asiakkaista tarjoamalla niille kelvotonta palvelua? Ehkä olisi muitakin taktiikoita, sillä paha kello kuuluu kauas ja ne samat ihmiset vaikuttavat työpaikoillaan kuljetuspalvelujen hankintaan. Eikä luultavasti ole mukavaa kuljetustyöläisillekään tehdä työtään kehnosti ja kuulla sitten kavereiltaan "ilkkumista" (perhefoorumitermi). UPS on tuhon tiellä.
Matti Vuori
jmjh
Viestit: 1055
Liittynyt: Helmi 27, 2009 1 : 00

Viesti Kirjoittaja jmjh »

mvuori kirjoitti:UPS on tuhon tiellä.
No tuskin se UPS tuhoutuu ihan vaan siksi että Suomessa jossain kaupungissa (Kuopiossa on toiminut ihan hyvin) heiltä saa huonoa palvelua.

Aika vähäistähän tuo UPSin toiminta Suomessa edes on. Melkein voisi luulla että pidetään yllä jotain että voidaan sanoa toimittavan maailmanlaajuisesti siellä missä on väliä.
Viimeksi muokannut jmjh, Helmi 19, 2015 17 : 52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Työn puolesta näitä kuriireja seuranneena on pakko todeta, että maailmassa on paljon työttömiä, ja ihan syystä.

..
t_kourula
Viestit: 158
Liittynyt: Touko 07, 2007 14 : 59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja t_kourula »

Itselläni on samanlainen kokemus Turun UPS:n palvelusta. He kyllä soittivat lähetyksestä, mutta toimituksen aikaikkuna oli monen tunnin mittainen (eivät voi arvioida tarkemmin) ja keskellä minun työaikaani, jolloin en tietenkään voi olla kotona. Toimitusaikaa ei ollut mahdollista muuttaa - he toimittavat vain tuohon aikaan päivästä. Kun kerroin olevani töissä siihen aikaan, kysyttiin, lähettävätkö he sitten paketin takaisin Saksaan. Jep. Hain sitten itse paketin maaseudulta (mitenkähän muuten autoton hakisi ison fillarilaatikon?)
pndragon
Viestit: 104
Liittynyt: Elo 22, 2013 22 : 20

Viesti Kirjoittaja pndragon »

Kyllähän DHL ja UPS aina esim China postin voittaa.. tulee yleensä muutamassa päivässä kun muuten saa sen kuukauden odotella.

Aikanaan kanssa vitutti nämä toimitukset, kun ne ilmottaa sillain epämääräisesti että tänä päivänä klo 10-17 välillä tulee toimitus.. joo, kiva siinähän sitten kökötetään koko päivä odottamassa kun yleensä se tarkoittaa sitten sitä että se tulee 16.55.

Nyt suosiolla tilaan paketit töihin, niin ei ole mitään ongelmia. Jos en itse satu olemaan paikalla työkaverit kyllä ottaa vastaan ja tuo työpöydälle odottamaan.
Vastaa Viestiin