Mikä tämä on?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Siis tosiaan, kuvattu Tutka-asemantien päästä ja kohde on ehkä muutaman kilometrin päässä. Mutta todennäköisesti siis saattaa olla joku radioamatöörin luomus. Ellei sitten ole jostakin laskuvarjojääkäri hukassa :p
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
moonshine

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Hämähäkin seitti objektiivin sisällä.
tjn

Viesti Kirjoittaja tjn »

Hel_NiS pyysi laittamaan omia mysteerikuvia, niin mulla on tämmönen outo juttu. Kuva tai kuvat on otettu pari vuotta sitten ja kuvien ottoväli on muutamia sekunteja (kuvissa ajat), mutta silti tuossa keskimmäisessä kuvassa on joku outo varjo vaikka ilma oli pilvinen talvipäivä. Linssin eteen ei ole mennyt mitään esim. kameranhihnaa, lunta tai vastaavaa (kamera jalustalla) eikä tuo varjo ole vettä joka kastelee jäätyneen suon pinnan koskapa kolmannessa kuvassa sitä varjoa ei enää näy. Valotusajat on 0,3 sek., f:16, ISO 100 paitsi keskimmäisessä 0,5 sek., f:16 ISO 100. Aukon esivalinta, kamera Canon 40D ja linssi 18-135 IS STM. Lisätään vähän mystiikkaa sillä, että lähellä kuvauspaikkaa oli jatkosodan aikainen saksalaisten vankileiri. (...minä semmosiin usko).
[img]http://johannes.kuvat.fi/kuvat/Kuvia/mystinen_varjo.jpg[/img]
tjn

Viesti Kirjoittaja tjn »

Eipä se onnistunu tuo kuvan linkin teko, mikähän siinä meni pieleen?
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

tjn kirjoitti:Hel_NiS pyysi laittamaan omia mysteerikuvia, niin mulla on tämmönen outo juttu. Kuva tai kuvat on otettu pari vuotta sitten ja kuvien ottoväli on muutamia sekunteja (kuvissa ajat), mutta silti tuossa keskimmäisessä kuvassa on joku outo varjo vaikka ilma oli pilvinen talvipäivä. Linssin eteen ei ole mennyt mitään esim. kameranhihnaa, lunta tai vastaavaa (kamera jalustalla) eikä tuo varjo ole vettä joka kastelee jäätyneen suon pinnan koskapa kolmannessa kuvassa sitä varjoa ei enää näy. Valotusajat on 0,3 sek., f:16, ISO 100 paitsi keskimmäisessä 0,5 sek., f:16 ISO 100. Aukon esivalinta, kamera Canon 40D ja linssi 18-135 IS STM. Lisätään vähän mystiikkaa sillä, että lähellä kuvauspaikkaa oli jatkosodan aikainen saksalaisten vankileiri. (...minä semmosiin usko).
Kuva
grafia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grafia »

Mulla noi mystiset varjot ennakoivat sulkimen rikkoutumista.
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
oh8gvq

Viesti Kirjoittaja oh8gvq »

Moit!

Joku jo arvioi samaa..
Jos näin radioamatörinä arvaioisi, niin logperiodinen-lanka-antenni 80 m-10m HF alueelle.
Vasen laitimmainen viistossa on maston harus. Harustettu neljään ilmansuuntaan.

Lanka-antennit myös kuoripäällysteiset onnistuvat sopivalla säällä keräämään kuuraa ø n. 10 cm jopa, josta syystä on tarttunut kennolle.

Voi olla DX-kuuntelijan tai HAMin käytössä.. en sattunut löytämään "callbuukkia" (kutsuluetteloa), jotta olisi voinut arvailla sopivaa hamia.. (Ham=radioamatööri)
T:oh8gvq, Jarmo
...sen kummempaa...
Olympus E-420, 8mm/3.5 Fisu + supalaseja
Nikon1 V1
Olympus Tough TG-5
https://www.flickr.com/photos/jarpes_shots/
Vastaa Viestiin