Paljon samoja filliksiä kuin itsellänikin.Valottaja kirjoitti:Magneetto, minä olen hieman 'eksyksissä' runkovalintani kanssa joten olisin kiinnostunut kuulemaan miksi olet/olit vaihtamassa D810-runkoa D4/D4s-runkoon.
Itselläni on tällä hetkellä D4-runko johon olen tyytyväinen sinänsä, mutta minulla ei varsinaisesti ole tuolle D4-rungon tulivoimalle käyttöä joka tavallaan on tuossa se 'juttu'. Vaihdoin tähän D800-rungosta joka ei vastannut odotuksiani tai ehkä se valtava pikseli-massa vaan pelästytti tottumattoman talletustilavaatimuksineen, tarkennukseen liittyvät epämääräisyydet eivät myöskään tuossa olleet mieleeni.
Miksi siis ostin tuon D4:sen?
Tämä perustui aika pitkälti tuon rungon antamaan fiilikseen, se tuntuu käsissä jämäkältä ja luotettavalta. Oikeastaan olen viimeksi kokenut samanlaisen tunteen F3-rungon kanssa, hassua sinänsä koska nuo nyt ovat aikas lailla erilaiset rungot. Minulle tuo on kameran antama fiilis on kuitenkin yllättävän iso juttu ja olen huomannut, että olen saanut taas kuvaamiseen uutta intoa D4-hankinnan jälkeen. ( jonka oikeastaan D800-hankinta puolestaan tukahdutti )
Tuolla ostamallani D4-yksilöllä oli kuvattu alle 4000 ruutua, oli ollut jollain kameranvaihtoa enemmänkin harrastavalla kuvaajalla. Jotta pysytään myös aiheessa niin kerrottakoon että tuon yksilön hinta oli tuolloin noin 1,5 vuotta sitten 3300 euroa. Kaikki hilppeet oli mukana, toinen akku sekä rungon kunto erinomainen. ( 'Suomi'-runko ensimmäiseltä omistajalta ) Eli jos verrataan tuohon BasicDude:n vastaavaan ostokseen niin nähdään, että 1,5 vuotta on syönyt noin 800 euroa käytetyn D4-rungon hyllyhinnasta tässä vaiheessa.
Niin ja siihen O/T:hen palatakseni, olisin siis mielelläni kuullut Magneetolta miksi hait tuollaista vaihtoa D810 -> D4/D4s-runkoon?
Itse olen miettinyt vaihtamista hieman pienempään kuvausnopeuteen pystyvään runkoon mutta isommalla pikselimäärällä, tuo ei joskus kropatessa olisi pahitteeksi.
Onhan nikonin 810 kuvanlaadultaan hieno yleiskamera kyllä.
Kun minulla aiemmin oli d3s, minkä mielenhäiriössä myin pois, tiedän minkä tuntuman ja vasteen nämä pro-rungot antavat.
Sitä jäin kaipaamaan.
Paras olisi molemmat, ei vaan pysty perustelemaan oikein että tarvii kalliita runkoja useita.
Kuvailen aika paljon urheilua ja axsöniä muutoinkin, joten se olisi siihen hommaan selvästi pätevämpi.
Onhan tämä köyhien tuskailua, D5, D500 ja D810 kaupasta, ja mietiskelyn voisi lopettaa.
Nyt on vaan tehtävä pieni kompromissi:)