Olympus PEN-F
-
"Pukataaan vuosittain samaa kuraa uusissa kuorissa jos joku konsepti vaikka mätsäis."Maffer kirjoitti:No nyt meni metsään. Kyse on peilittömien epäonnistuneesta maailmanparannusyrityksestä. Pukataaan vuosittain samaa kuraa uusissa kuorissa jos joku konsepti vaikka mätsäis.
Ihan oikeasti, monesko kerta on kun Oly julkaisee saman tekniikan uusissa kuorissa?
Canon 18mpix sensorin käyttö. Minimaalisia versio päivityksiä.
molemmat ja muu vastaava toiminta on Kapitalismin ydin.
Oleellista on, että ostajat silti ostavat. Hankaluuksia tulee silloin jos
ei mee kaupaksi ja joutuu tekemään selkeästi isompia omainaisuusparannuksia, jotta saa asioita myydyksi koska se nostaa tuotekehityskuluja. Pörssiyrityksen ainoa velvollisuus on tuottaa voittoa osakkeen omistajille. Näin ollen .. mahd. monta tuoteiteraatiota on paras mahdollinen toimintapa. Ja jos vielä voi jollain kusetuksella taata, että tuote hajoaa 2-3 vuoden kuluttua, niin se on vielä parempi liiketoiminnalle.
Toki kululttajia mollataan turhasta roskaamisesta vaikka samalla mahdollistetaan se, että itsestään hajoavia tuotteita saa myydä. ESIM Nikonien uusien linssien joutosten lyjyttömyys ja siitä potentiaalisesti aiheutuvat ongelmat noin 10v kuluttua.
-
Poista sana voittoa, niin pääset lähemmäksi. Pörssiyrityksen pitää tuottaa mahdollisimman paljon, mutta sen ei tarvitse suinkaan olla voittoa, se voisi olla vaikka vain liikevaihdon kasvua. Esimerkiksi Amazon ei koskaan tuota voittoa (lähinnä tappiota), vaan sijoittaa aina liiketoiminnan tuotot takaisin, mutta se kelpaa sijoittajille, koska sen arvo kasvaa silti nopeammin kuin jos rahat oisi otettu ulos ja sijoitettu muualle.bpixels kirjoitti:Pörssiyrityksen ainoa velvollisuus on tuottaa voittoa osakkeen omistajille.
Paitsi jos se syö markkinaosuutta ja liikevaihtoa. Tuotteen haluttavuudesta voidaan puhua mielummin, voihan iPhonekin kestää vaikka ikuisesti, mutta silti porukka haluaa uuden - kiitos tehokkaan markkinoinnin joka luo uusia "tarpeita".Ja jos vielä voi jollain kusetuksella taata, että tuote hajoaa 2-3 vuoden kuluttua, niin se on vielä parempi liiketoiminnalle.
Ethän sinäkään käytä 80-90 luvun neon-värisiä vaatteita, vaikka ne olisivat vielä ehjiä (tosin allekirjoittanut käyttää edelleen 80/90-luvun taitteen neon-väristä kassia matkoilla, joka tuntuu kestävän ikuisesti, mutta onhan se jo retro).
Näinhän se tosin kameroissakin on, kyllä ne ovat kehittyneet, ja tämä edes takaisin samojen keksintöjen pyörittely on tuttuja jokaisella elektroniikan alalla.
-
-
Toki osakkeenomistaja kutsuu tuota voitoksi.burmanm kirjoitti:Poista sana voittoa, niin pääset lähemmäksi. Pörssiyrityksen pitää tuottaa mahdollisimman paljon, mutta sen ei tarvitse suinkaan olla voittoa, se voisi olla vaikka vain liikevaihdon kasvua. Esimerkiksi Amazon ei koskaan tuota voittoa (lähinnä tappiota), vaan sijoittaa aina liiketoiminnan tuotot takaisin, mutta se kelpaa sijoittajille, koska sen arvo kasvaa silti nopeammin kuin jos rahat oisi otettu ulos ja sijoitettu muualle.bpixels kirjoitti:Pörssiyrityksen ainoa velvollisuus on tuottaa voittoa osakkeen omistajille.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viesti:
16 vs. 20 Mp on mielestäni aika merkityksetön ero. Kuvassa on noin 11% enemmän pikseleitä sekä vaaka- että pystysuunnissa. Eli jos aiemmin kuvasta sai tehtyä 50cm leveän printin niin nyt siitä saa ~56cm leveän printin. Käytännön hyöty lähestyy minun silmissäni nollaa.aikaarska kirjoitti:uutta on ainakin 20mp kenno ja 50mp pixel shift. Ja lisäksi edelliseen PEN malliin parannuksia.
Tuo pixel shifti on periaatteessa mielenkiintoinen juttu, mutta ne testikuvat mitä oon itse nähny aiemmista toteutuksista ei ole vakuuttaneet vaan se kuva on jotenkin paljon sotkuisemman näköinen vaikka pikseleitä on enemmän. En tiedä miten toimii nykyisin.
Muoks. Jaa tuo ruudukkosotku tuleekin siitä jos kohde tai kamera on liikahtanut yhtään. Itse en siis tekisi hires-moodilla mitään mutta ehdottomasti hyvä että tollanen on olemassa esim. tuotekuvausta silmälläpitäen.
-
Aika hyvin puree Olympuksen peilitön tyyli Japanin markkinoilla - on siellä selvä ykkönen.
http://www.43rumors.com/japanese-2015-s ... ket-share/
Tänään tuli myös vanhaan (3 vuotta) Pen EP-5:n uusi firmware (1.7), joten tukikin on riittävän pitkä eli tämän uuttuudenkin voi ostaa huoletta vasta sitten kun hinta on painunut alle viidensadan.
Tänään tuli myös vanhaan (3 vuotta) Pen EP-5:n uusi firmware (1.7), joten tukikin on riittävän pitkä eli tämän uuttuudenkin voi ostaa huoletta vasta sitten kun hinta on painunut alle viidensadan.
-
Maffer kirjoitti:No millä vehkeellä nyt ei saisi? Ongelma on siinä että nää julkaisut eivät yksikään yritä, merkistä riippumatta, ratkaista mitään järkevää. Ensimmäinen oikea parannus olisi oikea HDR-RAW yhdellä laakilla suoraan kamerasta.
Koko teollisuus surraa paikoillaan.
Ei ole mitään väliä.Villaristi kirjoitti:Aika hyvin puree Olympuksen peilitön tyyli Japanin markkinoilla - on siellä selvä ykkönen.
Sillä KOKO OLYMPUS OLISI PAREMPI LOPETTAA JOS EIVÄT SAAA AIIIKAISEKSI EES HHDDRR--RRAAWWiiiiaaaaa!!!!! .mf
bas*aa, turhakkeita, baskaa, turhakkeita :-)
-
- Viesti:
-
Pixel shiftit mitä olen itse nähnyt (vain printit ja testisivujen testikuvat) ovat kyllä hienoa katseltavaa. Moire virheet ovat kadonneet ja resoluutio on oikeasti se abouts 40mpix. Hyvä toiminto täysin staattisiin hommiin, joita toki on yllättävän rajoitetusti.Ville^K kirjoitti:
Tuo pixel shifti on periaatteessa mielenkiintoinen juttu, mutta ne testikuvat mitä oon itse nähny aiemmista toteutuksista ei ole vakuuttaneet vaan se kuva on jotenkin paljon sotkuisemman näköinen vaikka pikseleitä on enemmän. En tiedä miten toimii nykyisin.
Muoks. Jaa tuo ruudukkosotku tuleekin siitä jos kohde tai kamera on liikahtanut yhtään. Itse en siis tekisi hires-moodilla mitään mutta ehdottomasti hyvä että tollanen on olemassa esim. tuotekuvausta silmälläpitäen.
Jos saavat tuon joskus toimimaan esim yksi neljäsosa ajassa normaaliin nähden, niin latu rahan luon on varma.
-
- Viesti:
Mitäköhän tuo sensor shifti tykkää salamakuvauksesta? Entä mites joku välkkyvä (50 Hz) keinovalo?bpixels kirjoitti:Pixel shiftit mitä olen itse nähnyt (vain printit ja testisivujen testikuvat) ovat kyllä hienoa katseltavaa. Moire virheet ovat kadonneet ja resoluutio on oikeasti se abouts 40mpix. Hyvä toiminto täysin staattisiin hommiin, joita toki on yllättävän rajoitetusti.
Jos saavat tuon joskus toimimaan esim yksi neljäsosa ajassa normaaliin nähden, niin latu rahan luon on varma.