Lux Helsinki
-
- Viesti:
Suurkirkko toisenlaisessa projisoinnissa.
Lux Helsinki 2016 - Helsinki Cathedral (B&W) by Mika Latokartano, on Flickr
Lux Helsinki 2016 - Helsinki Cathedral (B&W) by Mika Latokartano, on Flickr
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Jep, aika lepsua meininkiä. Olisi kaivattu Luurista tuomaan jotakin särmää kuvaan.
Tässä viimeinen, jonka siirsin Flickriin upotetulla AdobeRGB profiililla, jotta kuva pysyisi edes jotenkin kasassa. Halusin sen kuitenkin mukaan, koska se on sarjastani lähes ainoa jossa ihmiset ovat enemmän mukana, ja itse teos (CLOUD) näkyy. Tsekatkaa tukeeko selaimenne upotettuja väriprofiileja, jos sellainen kiinnostaa.
Lux Helsinki 2016 - CLOUD (embedded AdobeRGB) by Mika Latokartano, on Flickr
Tässä viimeinen, jonka siirsin Flickriin upotetulla AdobeRGB profiililla, jotta kuva pysyisi edes jotenkin kasassa. Halusin sen kuitenkin mukaan, koska se on sarjastani lähes ainoa jossa ihmiset ovat enemmän mukana, ja itse teos (CLOUD) näkyy. Tsekatkaa tukeeko selaimenne upotettuja väriprofiileja, jos sellainen kiinnostaa.
Lux Helsinki 2016 - CLOUD (embedded AdobeRGB) by Mika Latokartano, on Flickr
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Mitäs vaikeutta tuon pilvikuvan kasassa pysymisessä on? Luulisi olevan teknisesti aika helppo perusäpsy?
Pilvi on niin hyvännäköinen, että harmittaa kun en itse päässyt sitä kuvaamaan - olen nähnyt pilvestä aika paljon kuvia. Tässä kuvassa luonteva olisi rajata niin, että pilvi on keskellä ja isona, mutta hyvä kun jätit vasemmalla näkyvän naisen kasvot kuvaan. Tämän tyylin kuvassa pitää olla lähtökohtaisesi ainakin yhdet kasvot, muuten ei toimi.
Pilvi on niin hyvännäköinen, että harmittaa kun en itse päässyt sitä kuvaamaan - olen nähnyt pilvestä aika paljon kuvia. Tässä kuvassa luonteva olisi rajata niin, että pilvi on keskellä ja isona, mutta hyvä kun jätit vasemmalla näkyvän naisen kasvot kuvaan. Tämän tyylin kuvassa pitää olla lähtökohtaisesi ainakin yhdet kasvot, muuten ei toimi.
-
- Viesti:
Vasen kohinainen ylänurkka hajosi posterisaatio/laikkuhelvetiksi sRGB:ssä. Siitä tuli niin dominoiva väriläiskäsirkus, etten voinut laittaa esille. Osittain varmasti Canonin sensorin edesauttamaa, mutta oli miten oli. AdobeRGB:llä se ei ollut aivan yhtä laikukas ja muutenkin sävyt olivat silmääni paremmat.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Oli Lux visiitin arvoinen, väenpaljoudesta ja kylmyydestä huolimatta. Olisi kiva nähdä lisää muiden kuvia sieltä, jos dc.nettiläisiä kävi siellä enemmänkin.
Mutta kerta kiellon päälle. Tämä installaatio oli polun vieressä pensaan keskellä. Siitä tuli heti mieleeni Thief: Deadly Shadowsin episodi "Robbing The Cradle" ja sen keskeinen hahmo pikkutyttö Lauryl, joka murhattiin ja jonka henki on "Kehdon", eli hylätyn Shalebridge Cradle orpokodin vankina. Yksi pelottavimmista pelikokemuksistani.
En tiedä mikä installaation oikea nimi on, tai onko sillä sellaista, mutta annoin kuvalle nimeksi "Lauryl".
Lux Helsinki 2016 - Unknown Installation ("Lauryl") by Mika Latokartano, on Flickr
Mutta kerta kiellon päälle. Tämä installaatio oli polun vieressä pensaan keskellä. Siitä tuli heti mieleeni Thief: Deadly Shadowsin episodi "Robbing The Cradle" ja sen keskeinen hahmo pikkutyttö Lauryl, joka murhattiin ja jonka henki on "Kehdon", eli hylätyn Shalebridge Cradle orpokodin vankina. Yksi pelottavimmista pelikokemuksistani.
En tiedä mikä installaation oikea nimi on, tai onko sillä sellaista, mutta annoin kuvalle nimeksi "Lauryl".
Lux Helsinki 2016 - Unknown Installation ("Lauryl") by Mika Latokartano, on Flickr
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Hienoja kuvia, etenkin kryptos:lla. Kylmähän siellä oli mutta oli käymisen arvoinen tapahtuma jälleen kerran. CLOUD, Megamap ja He olivat täällä taisivat olla omat suosikit.
Omia kuvia en ole juurikaan ehtinyt käymään läpi mutta tässä oma versio CLOUD:sta
https://flic.kr/p/D1VHLj
Omia kuvia en ole juurikaan ehtinyt käymään läpi mutta tässä oma versio CLOUD:sta
https://flic.kr/p/D1VHLj
Juho | Blogi