D750 liian pitkä suljinaika

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Vastaa Viestiin
Cirya

Viesti Kirjoittaja Cirya »

PeCa kirjoitti:Sitten kun vielä keksin, että miten saan tämän vekottimen luomaan uuden hakemiston kuville omatoimisesti päivän vaihtuessa. Päivän kuvat omassa hakemistossa, niin helpottaa kuvien läpikäymistä, kun sen aika on.
Helpompi käskeä tietokonetta laittamaan kuvat päiväkohtaisiin kansioihin kun tuot kuvat kamerasta koneelle. Saa sen varmaan kamerassakin tehtyä, jos haluaa näprätä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
PeCa

Viesti Kirjoittaja PeCa »

Elikkäs säädöt olis

- Aukko f4
- Polttoväli 50mm
- ISO: auto (kamera valitsee herkkyydeksi 320)

Kysymys kuuluu; mikä on suljinaika jonka kamera valitsee ja miksi?
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

PeCa kirjoitti:A-asennossa suljinajat on luvattoman pitkiä. Pitäiskö valikkoviidakosta löytyä ratkaisu?
Ainakin D800:ssa löytyy, luulisin että on myös D750 sama säätö.
PeCa kirjoitti:Kysymys kuuluu; mikä on suljinaika jonka kamera valitsee ja miksi?
Mun D800 valitsee tuossa tilanteessa 1/100s valotusajan, joka on seurausta siitä, että olen valinnut valikosta Kuvausvalikko / ISO-herkkyysasetukset / Pisin suljinaika / Auto* / Lyhyempi (eli +1) jolloin valitaan mahdollisuuksien mukaan valotusaika joka on pisimmillään 1/(2*f) s eli tässä tapauksessa 1/(2*50) s = 1/100 s.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Tervo

Viesti Kirjoittaja Tervo »

PeCa kirjoitti:Elikkäs säädöt olis

- Aukko f4
- Polttoväli 50mm
- ISO: auto (kamera valitsee herkkyydeksi 320)

Kysymys kuuluu; mikä on suljinaika jonka kamera valitsee ja miksi?
Riippunee vallitsevasta valosta, puolta lyhkäsemmän kuin ISO160 ja puolta pidemmän kuin ISO640?
Fifty-forty
PeCa

Viesti Kirjoittaja PeCa »

Rockford kirjoitti:
PeCa kirjoitti:A-asennossa suljinajat on luvattoman pitkiä. Pitäiskö valikkoviidakosta löytyä ratkaisu?
Ainakin D800:ssa löytyy, luulisin että on myös D750 sama säätö.
PeCa kirjoitti:Kysymys kuuluu; mikä on suljinaika jonka kamera valitsee ja miksi?
Mun D800 valitsee tuossa tilanteessa 1/100s valotusajan, joka on seurausta siitä, että olen valinnut valikosta Kuvausvalikko / ISO-herkkyysasetukset / Pisin suljinaika / Auto* / Lyhyempi (eli +1) jolloin valitaan mahdollisuuksien mukaan valotusaika joka on pisimmillään 1/(2*f) s eli tässä tapauksessa 1/(2*50) s = 1/100 s.
Nuin minäkin asian olen ymmärtänyt. Jostain kumman syystä satunnaisesti kamera valitsee pidemmän suljinajan. Joku tässä nyt kyntää, mutta kun en ymmärrä, että mikä. Ja kameralla olisi kumminkin ollut mahdollista nostaa herkkyyttä.
Vastaa Viestiin