Isompaa valonmuokkainta hankkimassa.

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Pääsin tänään koskettelemaan Walimexin 150cm Easyä ja mun mielestä toi vaikutti käsikopelolta ihan hyvältä ja esim. huomattavasti jämäkämmän tuntuinen kun nuo pikku-Elinchromet mitä mulla on.

Taidanpi laittaa sellasen tulemaan jahka saan ton valotilauksen tulille :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
loratsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja loratsu »

Ootko miettiny SMDV SpeedboxIa? Ite omistan wallimexin easy 120cm octan/grid ja todella kestävä rakenne octass ja parissa sek valmis.. mutta painava, pinnat rautaa ja todella kestävä rakenne. Mutta se Tuo lisää kaatuvuutta niin hommaan ulkokuvauksiin kyl keveemmän ja ite miettiny SMDV boxeja. Vähän hintasempia kyll.
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

loratsu kirjoitti:Ootko miettiny SMDV SpeedboxIa? Ite omistan wallimexin easy 120cm octan/grid ja todella kestävä rakenne octass ja parissa sek valmis.. mutta painava, pinnat rautaa ja todella kestävä rakenne. Mutta se Tuo lisää kaatuvuutta niin hommaan ulkokuvauksiin kyl keveemmän ja ite miettiny SMDV boxeja. Vähän hintasempia kyll.
Kiitos vinkistä, toi ei ollut ennestään tuttu.

Olikos muuten niin että sulla oli Jinbei HD600v akkusalama käytössä? Minkälaiset fiilikset siitä on jääny? Onko luotettava ja onko miten jämäkkää tekoa? Entä recycle time täydellä höökillä?

Mulla on tässä myös HSS-kykyinen akkusalama mietinnässä (samoin kun yhdellä kaverilla) ja kahtelen eri vaihtoehtoja. Salaman kiinnitysten pitäisi tosiaan olla jämäkät kun on tarkotus laittaa siihen tollanen isompi octa kiinni.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Itsellä on 1,4x1m Bowens Wafer 6-kulmainen vanhempi tasovalo ja on laadukas.
Itse olin noiden hunajakennojen kannattaja mutta en välttämättä enää.
Paljon mieluummin tulee käänneltyä valo ohi ja valaistua valokiilan reunalla. Tässä auttaa hyvät synkassa olevat salamat, kuva tulee se mitä ohjausvalot näyttävät.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
loratsu
Viesti:

Olikos muuten niin että sulla oli Jinbei HD600v akkusalama käytössä? Minkälaiset fiilikset siitä on jääny? Onko luotettava ja onko miten jämäkkää tekoa? Entä recycle time täydellä höökillä?
Hyvät fibat kyll, ja tuon hintalaadun tuikku. Jos vertaa profoto/prioliten kamoja niin ei tietenkää niihin yllä mutta 600w teho/noin 500 laakii täydell teholla, niin loistava kampes. Täydellä laakilla oliko latautuminen 3sek. Ja trigger kyll vaatii päivityksen. Siis hyvin toimii mutta vähän hepponen ja "kömpelö" ja viel sais olla tuikun tehot radiossa niin helepottais työskentelyy. Mutta tyytyväinen oon ollu eikä niin paljoo harmita jos ulkona söhlää/hajottaa tuikun.
Niin ja ite diggaan et akku on kiinni tuikussa jotenkin helpottaa asetteleminen. HSS huono juttu tossa on et vaatii erillisen triggerin. Makso noin 85e.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

loratsu kirjoitti:Ja trigger kyll vaatii päivityksen. Siis hyvin toimii mutta vähän hepponen ja "kömpelö" ja viel sais olla tuikun tehot radiossa niin helepottais työskentelyy.
Eikös Jinbeissä ole tehonsäätö radiossa? Ainakin mulla on, mutta onko tuo HSS-triggeri sitten erilainen?
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
loratsu
Viesti:

Eikös Jinbeissä ole tehonsäätö radiossa? Ainakin mulla on, mutta onko tuo HSS-triggeri sitten erilainen?
On tehonsäätö mutta salaman teho numeroina ei näy triggerissä Ja se on hölömöä. Hss tosiaan vaatii eri ohjaimen ja vastaanottimen tuikkuun :(
Vastaa Viestiin