Järkkärihankintaa suunnittelemassa

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
jka71
Viesti:

Re: Järkkärihankintaa suunnittelemassa

Viesti Kirjoittaja jka71 »

tuohis kirjoitti: Haussa olisi joku hyvä, mielellään 2.8 valovoimalla oleva noin 18-135 välille menevä yleisputki, joka on laadukas. Harmiksi näitä on lähinnä 24-70mm välillä enkä kahta viitsisi hankkia (esim. 18-50 ja 50-135). Näiden lisäksi tarviisi jonkun telen, olisiko se klassikko 70-200 / 2.8 Canonin valkoinen malli sitten...
Ei taida olla hyvää yhden zoomin ratkaisua välille 18-135? Minulla on 6D:n kaverina 16-35/2.8 ja 70-200/2.8. Tuohon väliin sitten 24-70/4. Ei tuo 35-70 kovin hankala väli ole. Eikös "primekuvaajatkin" sano ,että objektiivia kannattaa vaihtaa vasta kun polttovälin tarvii tuplaantua. Useimmiten 24-70 on jääny hyllyyn...oikeastaan vasta nyt viime aikoina on "oppinu" sitäkin käyttämään :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tuohis

Viesti Kirjoittaja tuohis »

niin, zoomihan on vain siksi kun muut ominaisuudet loppuu kesken ;-)

Jos vain saataisiin kuvaan riittävästi pikseleitä vähällä kohinalla ja terävä kuva jota on sitten vara rajata ja suurentaa mielin määrin....voisi ainoana linssinä olla vaikka laajakulma, he he.

Kyllä itse ainakin olen paljon käyttänyt 28-105 linssin kumpaakin päätä ja väliltäkin. Ja muutaman millin kaipaisi lisää ainakin pienempään päähän.

TT
kostaja!

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

Jos canonin kalustoa ei ennestään ole ja voi aloittaa ns. puhtaalta pöydältä, suosittelisin katsomaan joko Nikonin tai Sonyn suuntaan.
Canon on monessa jäänyt jo jalkoihin ja varsinkin sensorikehityksen juna on Sonyn leirissä ( myös nikon ) jo aivan eri asemalla menossa....
jka71
Viesti:

tuohis kirjoitti: Kyllä itse ainakin olen paljon käyttänyt 28-105 linssin kumpaakin päätä ja väliltäkin. Ja muutaman millin kaipaisi lisää ainakin pienempään päähän.

TT
Ei tainnu olla mainintaa oliko edellinen kamera kroppi vai täyskennonen.
tuohis

Viesti Kirjoittaja tuohis »

jka71 kirjoitti:
tuohis kirjoitti: Kyllä itse ainakin olen paljon käyttänyt 28-105 linssin kumpaakin päätä ja väliltäkin. Ja muutaman millin kaipaisi lisää ainakin pienempään päähän.

TT
Ei tainnu olla mainintaa oliko edellinen kamera kroppi vai täyskennonen.
todellakin croppi ja vanha ku taivas...sentään digi kuitenkin ;-)

TT
PetriAA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriAA »

http://www.dxomark.com/cameras#hideAdva ... pe=rankDxo

Kameroiden kennot paremmuusjärjestyksessä.
Hintalaatusuhteeltaan yksi hyvä on Nikon D600 käytettynä.
D600, still going strong
jka71
Viesti:

tuohis kirjoitti:
Haussa olisi joku hyvä, mielellään 2.8 valovoimalla oleva noin 18-135 välille menevä yleisputki, joka on laadukas.
tuohis kirjoitti:Kyllä itse ainakin olen paljon käyttänyt 28-105 linssin kumpaakin päätä ja väliltäkin. Ja muutaman millin kaipaisi lisää ainakin pienempään päähän.
Sulla on ollu siis kinomilleiksi muutettuna 45-158mm. Nyt olis hakusessa täyskennoseen tätä laajempi laajapäästä ja valovoima f2.8. No riittääkö telepäässä 135 täyskennosessä vai olitko tuossa aloituksessa vielä kropissa kiinni ?

Yritän tässä saada kiinni mitä haet ;)
Wrmi

Viesti Kirjoittaja Wrmi »

Canon ja Nikon ovat molemmat ihan yhtä hyviä järjestelmiä ja käytännön kuvauksessa erot ovat todella pieniä. Jos olisit kuvaaja, joka vie jatkuvasti kaluston suorituskyvyn äärirajoille, todennäköisesti tietäisit jo tarkkaan, millaista kameraa etsit. ;)

Paperilla Nikon voittaa kennossa ja Canon optiikassa, mutta oikeassa elämässä ero jää paljon pienemmäksi. Kuvallinen ilmaisu ei taatusti jää merkin valinnasta kiinni, valitset sitten kumman tahansa. Nykyään kumpaakin saa aika hyvin käytettynä, tosin Canon on edelleen Suomessa Nikonia suositumpi ja sitä liikkuu käytettynä enemmän.
PetriAA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriAA »

Wrmi kirjoitti:Canon ja Nikon ovat molemmat ihan yhtä hyviä järjestelmiä ja käytännön kuvauksessa erot ovat todella pieniä. Jos olisit kuvaaja, joka vie jatkuvasti kaluston suorituskyvyn äärirajoille, todennäköisesti tietäisit jo tarkkaan, millaista kameraa etsit. ;)

Paperilla Nikon voittaa kennossa ja Canon optiikassa, mutta oikeassa elämässä ero jää paljon pienemmäksi. Kuvallinen ilmaisu ei taatusti jää merkin valinnasta kiinni, valitset sitten kumman tahansa. Nykyään kumpaakin saa aika hyvin käytettynä, tosin Canon on edelleen Suomessa Nikonia suositumpi ja sitä liikkuu käytettynä enemmän.
Juuri näin
D600, still going strong
Vastaa Viestiin