Sallitut käsimatkatavarat riippuu lentoyhtiöstä ja toisinaan check in tädistä ja koneen täyttöasteesta. Aika snadi rinkka saa olla, että kässärinä menee.Stickl kirjoitti:Jees, hyvä kuulla. Tää on vähän tämmöstä säätämistä ku en tosiaan oo ikään lentokoneessa ollu nii en varsinaisia toimintatapoja edes tiiä..warcco kirjoitti:Lentokonehommaan vastaten, juuri tulin barcelonasta ja mukana kulki rinkka sekä kameralaukku molemmat käsimatkatavaroina. Kameralaukussa 18-55, 50-150 2.8, 35 1.8 sekä d3200. Jopa kolmijalka meni rinkan sisässä lentokoneeseen mun selässä joten ei tarvi pelätä että menee rikki. En edes muista koska olisin ruumaan jotain laittanut.
Kuvauskamat Australiaan?
-
-
Ei Australia toki aivan auvoinen paikka ole. Muistuu mieleen Fillari-lehdessä ollut jutturypäs maailmanmatkaajasta, joka vuosia polki ympäri maailmaa. Ainoa paikka jossa fillari pöllittiin oli Aussieland. Taisi toinenkin varkaustapaus käydä siellä, missään muualla ei mitään.
Mitä tuonne vie riippuu ihan siitä mikä on valikoima. Itse en edelleenkään lähtisisi tuonne kalliin 70-200 zoomin kanssa, vaan kiinteän 200:n kanssa ja telejatke mukaan. Enkä kalleinta ja painavinta runkoa ottaisi. Itsellä alkaa nykyisin olla kaukomatkakamat melkein erikseen, mutta välttämättä ei tietenkään ole kaikiklla yhtä hyvä tilanne. Ja välineet pitää olla omistettu 2 vuotta ennen matkaa.
Mitä tuonne vie riippuu ihan siitä mikä on valikoima. Itse en edelleenkään lähtisisi tuonne kalliin 70-200 zoomin kanssa, vaan kiinteän 200:n kanssa ja telejatke mukaan. Enkä kalleinta ja painavinta runkoa ottaisi. Itsellä alkaa nykyisin olla kaukomatkakamat melkein erikseen, mutta välttämättä ei tietenkään ole kaikiklla yhtä hyvä tilanne. Ja välineet pitää olla omistettu 2 vuotta ennen matkaa.
Postimpressionisti
-
- Viesti:
-
Niin tullimääräykset, verovapaasti saa viedä 800 dollarin edestä tavaraa. En muista koskeeko kaikia tuotteita mutta ainakin kameraton tullivapaita jos ne on omistanut 2 vuotta. Mulla kävi niin että kun raportoin vanhatkin kamerat niin joutui erikseen tullijonoon, mutta kun eivät olleet kiinnostuneita niin en myöhemmin enää ilmoittanut.Rockford kirjoitti:Avaatko tätä hiukan?B Aron kirjoitti:Ja välineet pitää olla omistettu 2 vuotta ennen matkaa.
Postimpressionisti
-
EDIT: Eipä mitään, puhutaan näemmä Aussilan päästä.B Aron kirjoitti:Niin tullimääräykset, verovapaasti saa viedä 800 dollarin edestä tavaraa. En muista koskeeko kaikia tuotteita mutta ainakin kameraton tullivapaita jos ne on omistanut 2 vuotta. Mulla kävi niin että kun raportoin vanhatkin kamerat niin joutui erikseen tullijonoon, mutta kun eivät olleet kiinnostuneita niin en myöhemmin enää ilmoittanut.Rockford kirjoitti:Avaatko tätä hiukan?B Aron kirjoitti:Ja välineet pitää olla omistettu 2 vuotta ennen matkaa.
-
antti.h kirjoitti:Sallitut käsimatkatavarat riippuu lentoyhtiöstä ja toisinaan check in tädistä ja koneen täyttöasteesta. Aika snadi rinkka saa olla, että kässärinä menee.Stickl kirjoitti:Jees, hyvä kuulla. Tää on vähän tämmöstä säätämistä ku en tosiaan oo ikään lentokoneessa ollu nii en varsinaisia toimintatapoja edes tiiä..warcco kirjoitti:Lentokonehommaan vastaten, juuri tulin barcelonasta ja mukana kulki rinkka sekä kameralaukku molemmat käsimatkatavaroina. Kameralaukussa 18-55, 50-150 2.8, 35 1.8 sekä d3200. Jopa kolmijalka meni rinkan sisässä lentokoneeseen mun selässä joten ei tarvi pelätä että menee rikki. En edes muista koska olisin ruumaan jotain laittanut.
Voisin melkeen kuvan ottaa rinkasta ja täyttöasteesta, ihan vertailun vuoksi ja tiedoksi. Jalustana kevyt manfrotto. 10kg norwegianilla raja mutta taisi rinkka yksinään mennä yli sen, ei vaan kerro kellekään.
prkl
-
Kyllä vain.
Semmonenki ajatus nyt tullu mieleen, että onkohan mitenkään mahollista tehä myös hääkuvauskeikkoja jne tuolla reissulla? Toki se vaatii tiettyyn pisteeseen tarpeeksi kielitaitoa, mutta se tuskin lienee ongelma. Oon siis menossa tuolla working holiday -viisumilla, mutta ei mitään tietoa että kuinka tommoset hääkuvausten tyyppiset hommat onnistuis.
Edit. Nyt miettiny sellasta settiä että joko otan 17-50/2.8, 50/1.7 (MF) ja 55-300:n ja K-5 II rungoksi tai sitte 18-35/1.8:n, 50/1.7 (MF) ja 135/2.8:n. Toisaalta haluttais ottaa nimenomaan tää jälkimmäinen setti, mut sillä alkaa oleen painoaki jo pari kiloa ja arvoaki jonku verran.
Semmonenki ajatus nyt tullu mieleen, että onkohan mitenkään mahollista tehä myös hääkuvauskeikkoja jne tuolla reissulla? Toki se vaatii tiettyyn pisteeseen tarpeeksi kielitaitoa, mutta se tuskin lienee ongelma. Oon siis menossa tuolla working holiday -viisumilla, mutta ei mitään tietoa että kuinka tommoset hääkuvausten tyyppiset hommat onnistuis.
Edit. Nyt miettiny sellasta settiä että joko otan 17-50/2.8, 50/1.7 (MF) ja 55-300:n ja K-5 II rungoksi tai sitte 18-35/1.8:n, 50/1.7 (MF) ja 135/2.8:n. Toisaalta haluttais ottaa nimenomaan tää jälkimmäinen setti, mut sillä alkaa oleen painoaki jo pari kiloa ja arvoaki jonku verran.
-
Ruumaan en itse laita koskaan runkoja, objektiiveja tai kannettavaa.Stickl kirjoitti: Edit. Miten noi kamerakamat lentokoneessa? Ruumaan ei voi laittaa jos haluaa löytää ne kamat viel jostain.. pitää laittaa ilmeisesti käsimatkatavaroina meneen, minkälaiset rajotukset noissa on? En tosiaan oo ikään ollu lentokoneessa että voi olla vähän tyhmänki kuulosia kysymyksiä.
Myös kaikki muutki vinkit on tosiaan tervetulleita!
Kokoa suurempi ongelma on itselläni ollut käsimatkatavaroiden paino.
Olin juuri Madagascarilla käymässä ja tälläkin reissulla sain hyvin kamat pakattua kahteen kamerareppuun (Emäntä onneksi kantamassa toista) mutta painorajat pistivät hieman vastaan mutta pienen järjestelyn jälkeen sai senkin riittämään.
Mukana, kun oli kuitenkin Canonin 16-35, 24-105, 70-200, 100-400 ja Sigman 120-300 2.8 Sportti ja 150mm Macro ja muuta pientä roinaa (salama, gps yms.) niin painoakin oli mukavasti.
Tosin jos noin pitkään tuolla olet niin yksi vaihtoehtoahan on lähettää tavaraa ennen lähtöäsi jo sinne jotta niitä ei tarvitse sitten lentokoneessa itse kuskata.
-
Jees. En tiiä onko ollenkaa järkevää, mutta tullu mieleen että rinkka lienee viisain ratkasu tolle reissulle? Sinne sais kameran ja objektiivit kätevästi, jalustanki ja vaatetta sekä muuta tavaraa hyvin.Whig kirjoitti:Ruumaan en itse laita koskaan runkoja, objektiiveja tai kannettavaa.Stickl kirjoitti: Edit. Miten noi kamerakamat lentokoneessa? Ruumaan ei voi laittaa jos haluaa löytää ne kamat viel jostain.. pitää laittaa ilmeisesti käsimatkatavaroina meneen, minkälaiset rajotukset noissa on? En tosiaan oo ikään ollu lentokoneessa että voi olla vähän tyhmänki kuulosia kysymyksiä.
Myös kaikki muutki vinkit on tosiaan tervetulleita!
Kokoa suurempi ongelma on itselläni ollut käsimatkatavaroiden paino.
Olin juuri Madagascarilla käymässä ja tälläkin reissulla sain hyvin kamat pakattua kahteen kamerareppuun (Emäntä onneksi kantamassa toista) mutta painorajat pistivät hieman vastaan mutta pienen järjestelyn jälkeen sai senkin riittämään.
Mukana, kun oli kuitenkin Canonin 16-35, 24-105, 70-200, 100-400 ja Sigman 120-300 2.8 Sportti ja 150mm Macro ja muuta pientä roinaa (salama, gps yms.) niin painoakin oli mukavasti.
Tosin jos noin pitkään tuolla olet niin yksi vaihtoehtoahan on lähettää tavaraa ennen lähtöäsi jo sinne jotta niitä ei tarvitse sitten lentokoneessa itse kuskata.
Jalustasta puheen ollen.. minkälaista jalustaa tonne kannattaa lähteä heivaamaan? Tarkotus ois kuvailla K-5 II + (todennäkösesti) Sigma 18-35/1.8 yhistelmällä linnunrataa ym ja sillä painoi kuitenki jonku verran (kuin pieni jalusta pystyy kantaan ton painon jne). Mitä pienempi sen parempi, kai. Sais ainaki kätevästi rinkkaan ja se ei ois sitte niin haitalla mm. reissuissa vrt johonki oikeesti isoon jalustaan. Saa heittää ehotuksia tän suhteen ja kyseenalaistaa ton rinkkahomman jos jollaki on sen suhteen viisaampi tietoa.