Näyttö alle 800€

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
veeinski

Viesti Kirjoittaja veeinski »

PetriAA kirjoitti:Tietokone lehden 6-7/2013 nomeross todetaan Dell 2713H kalibroimisesta, että Dell tukee vain yhden mittarin ja jostain olen ymmärtänyt että tämä ei olisi yleisin ja edullisin Spyder vaan jokin muu kalliimpi vaihtoehto.
Eli X-rite i1 Display Pro.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/con ... alibration

...and presumably the same for the new U2413 and forthcoming U3014 models
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

veeinski kirjoitti:Eli X-rite i1 Display Pro.
Edellisen työnantajan kamerakerholle ostettiin tuollainen ja ihan hyvä vaikutelma jäi silloin ko. laitteesta. En osaa Spyder 4:een verrata, mutta ainakin huomattavasti nopeampi tuo on kuin Spyder 3 Pro. Toki se on myös ~50e kalliimpi kuin Spyder 4 Elite: https://www.topshot.fi/product/5618/x-r ... ointilaite

Ei ole tullut nyt hommattua mitään kun omiin tarpeisiin riittäis hyvin joku kimppalaitekin.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Sambu

Viesti Kirjoittaja Sambu »

Okei.. Tuhat välilehteä ja sivua jälkeenpäin oon palannu takasin tän ketjun ekoihin ehdotuksiin.....
Tuntuu että 750€ alkaa olla ihan maksimi.
Mutten ole vielä päättänyt haluanko 27" vai 24"..

Amazonista (co.uk) saisin 27 tuumasen 2713H:n suunnilleen samaan hintaan kuin suomesta saman 24 tuumaisena.. Mutta toisaalta jos ostaisin suomesta 24" niin helpottaisi mahdollisia takuuselvittelyjä, Dellillähän on ollut suhteellisen paljon ongelmia näiden kanssa ja riippuu lähinnä onnesta, että saako toimivan..

Eli. Ostaakko tämän Briteistä vai noutaisiko tämän liikkeestä?

Vai ostaisiko Jimm'siltä ketjun alussa mainitun 2713HM:n - koska tuossa ei ole Wide Gamut:ia, mikä on ilmeisesti käytännöllinen vain jos tulostaa paljon printtejä, ja mikä vaikeuttaa asioita jos nettiin uppailee kuvia, kun pitäs vaihtaa sRGB:hen ja se on ilmeisesti suht hankalaa 2713H:lla..

VAI unohtaisiko nuo edellä mainitut ja ostaisi Sulantoblogissa kehutun 'halpisnäytön' Asus PA246Q ja päivittelisi sitten kunnolliseen kun on oikeasti varaa.
Koestaja

Viesti Kirjoittaja Koestaja »

Sambu kirjoitti: VAI unohtaisiko nuo edellä mainitut ja ostaisi Sulantoblogissa kehutun 'halpisnäytön' Asus PA246Q ja päivittelisi sitten kunnolliseen kun on oikeasti varaa.
On tuo ainakin itsellä ja yhdellä kaverilla täyttänyt kaikki tarpeet hienosti. Netistä löytyy kyllä juttua "flickering" ongelmasta, mitä joillakin ilmennyt, mutta ei ole tullut moista koettua. Hintansa väärti ollut, kun 399e aikoinaan maksoi :).

Välillä kyllä kaipaa enempi resoa ja 27", mutta näillä mennään kunnes hajoaa.
Pentax/Ricoh
Sambu

Jooh, tuli tilattua Dellin U2713HM loppujenlopuksi. Huomenna tai perjantaina pitäs olla noudettavissa, katotaan oliko fiksu ratkasu. Tuntui ainakin hyvält ratkasulta tuhansien välilehtien ja googlettamisten jälkeen.. :)
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Kiinnostavaa kuulla kokemuksia. Itsellä 23" Delli ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Rupesin jo ajattelemaan että tuo 27" on pirusti isompi, mutta mittasin: eipä ole sen vertaa että kannattaisi sen takia päivittää...itse asiassa hämmästyttävän vähän suurenisi.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Sambu

OskuK kirjoitti:Kiinnostavaa kuulla kokemuksia. Itsellä 23" Delli ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Rupesin jo ajattelemaan että tuo 27" on pirusti isompi, mutta mittasin: eipä ole sen vertaa että kannattaisi sen takia päivittää...itse asiassa hämmästyttävän vähän suurenisi.
Jep! Itekkin katoin aluksi ettei ole järkeä ottaa suuurempaa kun ero on niin pieni. Sitten huomasin nykyisen näyttöni olevan vain 22".
Ja tärkeämpänä ominaisuutena 27" pidän resoluutiota - kuin kokoa!
Pitäis olla enemmän 'WOW -factor:ia', sehän on tosi oleellinen osa kuvankäsittelyä. Hah. Ei mutta tarkemman reson pitäis helpottaa ja tehdä mielekkäämmäksi kuvankäsittelyn. :)
tsap

Viesti Kirjoittaja tsap »

Tilasin eBaysta pienellä riskillä Qnixin näytön (http://www.ebay.com/itm/111078927580?ss ... 1423.l2649)
Onko kellään kokemuksia kyseisestä näytöstä?
Mitenköhän toimii kuvien editoinnissa ja kuinkahan tuon kalibrointi onnistuu?
Vastaa Viestiin