On kyllä harvinaisen komea kuva pystykorvasta. Itse kun en enemmälti metsästystä harrasta, niin on oikein mukava nähdä pystykorvakin työssään ja onnellisena. Isona tuo näyttää vielä hienommalta.
Miten ihmeessä sait koiran tuollaiseen asentoon ja noin mahtavassa paikassa? Aurinkokin vielä oikeasta suunnasta apuna.
Edit: Tuo majava on myös yllättävän viisaan näköinen. :)
On kyllä harvinaisen komea kuva pystykorvasta. Itse kun en enemmälti metsästystä harrasta, niin on oikein mukava nähdä pystykorvakin työssään ja onnellisena. Isona tuo näyttää vielä hienommalta.
Miten ihmeessä sait koiran tuollaiseen asentoon ja noin mahtavassa paikassa? Aurinkokin vielä oikeasta suunnasta apuna.
Edit: Tuo majava on myös yllättävän viisaan näköinen. :)
Kiitos kommentista. Kaverini halusi pennustaan muotokuvan luonnollisessa ympäristössa.Parin tunnin kävely mahdollisessa kuvapaikassa ,500mm lasi , sekä pikkasen hyvää tuuria.
Niin katselin exifistä. Millit varmaan auttavat, ettei koiraa tarvitse aivan jaloista kuvata. Kutsuttaessa koira etsii hetken aikaa isäntää.
Onko muuten noiden isompien kuvienkin terävöitys sama, kuin esikatselu kuvissa? Minulla on sama käyttäjä vika toisessa galleria softassa. ISO3200 näyttää muuten tosi hyvältä, mutta kohinaakin on terävöitetty. Jos käytät lightoomia, niin alt pohjassa masking säädin rajaa terävöityksen vain kohteeseen. Minulla on itseasiassa esiasetuksena noin 60 maskaus päällä.
Edit: Ja minullahan tuo user error johtuu siitä, että terävöitän kuvat pikkukuvien mukaan jo lightroomissa ja exporttaan kuvat sitten galleria softalle, joka tekee thumbnailit. Paljon fiksumpi vaihtoehto olisi tehdä terävöitys suurimman kuvakoon mukaan ja antaa galleria softan terävöittää thumbit. Silloin nuo varmuuskopioina olevan isot jpegitkin olisivat vielä käyttökelpoisia.