fami kirjoitti:Duoda duoda.. Kaikki varmaan alkaa ajattelemaan että minä vuan matkin hasselia :p
Mutta laitan silläkin uhalla oman version navitaksesta :D
Kah, valokuvaveli on ikuistanut samaa kohdetta.
Kävitkö junaradan sillalta näpsäisemässä kuvan?
fami kirjoitti:Duoda duoda.. Kaikki varmaan alkaa ajattelemaan että minä vuan matkin hasselia :p
Mutta laitan silläkin uhalla oman version navitaksesta :D
Kah, valokuvaveli on ikuistanut samaa kohdetta.
Kävitkö junaradan sillalta näpsäisemässä kuvan?
Joo, siellä hortoilin.
Oli tarkotus kuvata jostain vinkkelistä sitä siltaa mutta eipä oikein idea jalostunut kuvaksi..
Pakko oli tuosta sitten joku räpsy ottaa.
Juu.
Kiva nähdä muidenkin ottamia kuvia samoista mestoista.
Itsekkin saa uusia näkökulmia, virikkeitä.
Vaikutatko täälläpäin vai olitko vain käymässä..
Vaihteeksi hieman etelämpää ja niin kaukaa Euroopassa kuin Suomesta katsoen voi olla eli Cabo de São Vicenten paljon kuvattu näkymä Algarvesta. Sinne ajateltiin aikoinaan maailman päättyvän. Tietenkin parempaa valoa kuvaan löytyisi muulloin kuin tämä keskipäivällä viikko sitten.
hassel kirjoitti:Juu.
Kiva nähdä muidenkin ottamia kuvia samoista mestoista.
Itsekkin saa uusia näkökulmia, virikkeitä.
Vaikutatko täälläpäin vai olitko vain käymässä..
No en tiedä saako näistä meikäläisen hortoiluista sen kummempaa irti :D
Varkaudessa on tullut koko ikä pyörittyä.. Viimeiset pari vuotta kameran kanssa.
Kävin tänään kivikurulla testaamassa nilkkoja :P
Samalla testasin pixel shiftiä.
Ei näy näin pienessä ruudussa välttämättä mutta DCU yliterävöittää noi kuvat aivan persiilleen..
Lightroomissa kuva näyttää huomattavasti fiksummalta.
Tai sit en vaan osaa..
Talvi on kyllä tullut aikaisin tänä vuonna. Eilen ajelin Repoveden suunnalla ja paikalliset järvet jo jäässä. Olhavanlampi oli tosin sula, ihme kyllä. Eikä tuullutkaan.
DCU on aika kökkö. Lightroom toimii hyvin jos et sitä motion correctia käytä.
Maffer kirjoitti:Talvi on kyllä tullut aikaisin tänä vuonna. Eilen ajelin Repoveden suunnalla ja paikalliset järvet jo jäässä. Olhavanlampi oli tosin sula, ihme kyllä. Eikä tuullutkaan.
DCU on aika kökkö. Lightroom toimii hyvin jos et sitä motion correctia käytä.
Joo, ei tuu mieleen että olisin aikaisemmin järven jäällä marraskuun alussa tepastellut :D Ihan rannassa ja vähän matkaa mutta silti.
Samaa ihmettelin tänään..pari isompaa järveä jo kokonaan jäässä mutta pienet lammet sulana. Ei mee mun jakeluun.
Toi DCU saa kyllä jäädä. Kokeilin samaa kuvaa suoraan lightroomiin niin se oli huomattavasti parempi.. DCU:n terävöitys ampuu aika pahasti silmille.
Ensimmäinen jannen kuvista on varsin miellyttävä. Konstailematon valokuva, mutta kuvaa hyvin Suomen luontoa ja välittää minulle tämän iltapäivän tunnelmaa, kun kävelin pitkin poikin kotiseutuni metsiä. Valo oli samanlainen. Ohut lumipeite, puolukan varvut juuri näkyvillä sen alta. Oli nättiä.