Kyllä siihen löytyy kunnollakin piirtävä lasi eli Sigma A 35 mm F1.4, on varastossa ainakin cameranu.nl Hollannissa, mun aiemman kokemuksen mukaan sieltä tilattuna tulee muutamassa päivässä. Hiukan halvemmalla sama löytyy ebaysta Englannista, samoin varastossa. Tuolla Sigmalla saisit pixelshiftistä täyden hyödyn varmaan reunoillakin.Maffer kirjoitti:Nojoo katotaan nyt. Ei ola muita obiskoja tällä hetkellä eikä huvita lähettää just nyt viikoiksi ainoata putkea. Epäilen että field curvature on ongelma kun läheltä ihan "ok".
Kaikki penan lasit joilla just nyt tekee jotain on tilapäisesti loppu...
Eihän tuommoista Tampax reunasuttua voi hyväksyä, vaikkei johdukaan linssien keskitysongelmista. Mulla oli viime ja edellisvuonna pari aika selvästi epäkeskoa Pentax-DA* zoomia (16-50 ja 50-135) kokeiltavana, ja mitä olen foorumeja ja testejä toisinaan lueskellut, ei ollut mitenkään poikkeustapaus, että olivat sellaisia. 2.8/16-50 linssin toinen yksilö oli jo parempi. Mun Sigma A 1.8/18-35 ei ole ihan täydellisesti keskitetty sekään, mutta aivan toisella tasolla kuitenkin täydestä aukosta lähtien ja koko zoomausalueella.