Nikon D750
-
-
Eli samanlainen asiakkaan "kunnioitus" jatkuu.. Kyllähän niiden nyt pitäis tietää mitä osia pitää vaihtaa ja miten monta kameraa jne jne.Ergin kirjoitti:Mä soitin JAS-teknikalle ja kysyin miksi kestä näin pitkään. Henkilökunta soitti Nikonin huoltoon ja siellä sanottiin, että varaosia odotetaan, eivätkä tiedä milloin niitä saa. Uskomatonta. Vähän ärsytää, että olen ollut ilman kamera 6.3.2015 lähtien.
Ihme pelleilyä.
Onneksi en ole itse vielä erehtynyt viemään kameraa huoltoon.
-
Mahtavaa... Saitko omasta kamerastasi mitään vastaanottoilmoitusta, vai veitkö sen JAS-tekniikkaan paikan päälle? Oman runkoni vastaanotosta ei ole tullut minulle minkään sortin kuittausta...Ergin kirjoitti:Mä soitin JAS-teknikalle ja kysyin miksi kestä näin pitkään. Henkilökunta soitti Nikonin huoltoon ja siellä sanottiin, että varaosia odotetaan, eivätkä tiedä milloin niitä saa. Uskomatonta. Vähän ärsytää, että olen ollut ilman kamera 6.3.2015 lähtien.
-
Vein kameran Helsinkiin itse 6.3.2015.fleshlight kirjoitti:Mahtavaa... Saitko omasta kamerastasi mitään vastaanottoilmoitusta, vai veitkö sen JAS-tekniikkaan paikan päälle? Oman runkoni vastaanotosta ei ole tullut minulle minkään sortin kuittausta...Ergin kirjoitti:Mä soitin JAS-teknikalle ja kysyin miksi kestä näin pitkään. Henkilökunta soitti Nikonin huoltoon ja siellä sanottiin, että varaosia odotetaan, eivätkä tiedä milloin niitä saa. Uskomatonta. Vähän ärsytää, että olen ollut ilman kamera 6.3.2015 lähtien.
-
Tuollainen kyllä syö :(Ergin kirjoitti:Mä soitin JAS-teknikalle ja kysyin miksi kestä näin pitkään. Henkilökunta soitti Nikonin huoltoon ja siellä sanottiin, että varaosia odotetaan, eivätkä tiedä milloin niitä saa. Uskomatonta. Vähän ärsytää, että olen ollut ilman kamera 6.3.2015 lähtien.
Harrastus vähän telakalla jollei ole varakalustoa.
Zone VI
-
Nikon D750 käyttökokemuksia
Päädyin kirjoittelemaan kotisivuni blogiin esittelyn ja kokemuksia D750:sta.
http://tomijokela.fi/blogi/
http://tomijokela.fi/blogi/
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
-
Sain kameran tänään. 6.3-26.3 HYVÄ!Ergin kirjoitti:Mä soitin JAS-teknikalle ja kysyin miksi kestä näin pitkään. Henkilökunta soitti Nikonin huoltoon ja siellä sanottiin, että varaosia odotetaan, eivätkä tiedä milloin niitä saa. Uskomatonta. Vähän ärsytää, että olen ollut ilman kamera 6.3.2015 lähtien.
-
Tasan kolme viikkoa meni omankin kameran flare-huollossa, sain rungon tänään käsiini.Ergin kirjoitti:Sain kameran tänään. 6.3-26.3 HYVÄ!Ergin kirjoitti:Mä soitin JAS-teknikalle ja kysyin miksi kestä näin pitkään. Henkilökunta soitti Nikonin huoltoon ja siellä sanottiin, että varaosia odotetaan, eivätkä tiedä milloin niitä saa. Uskomatonta. Vähän ärsytää, että olen ollut ilman kamera 6.3.2015 lähtien.
-
- Viesti:
Nyt on jonkin verran yhteiseloa takana kameran kanssa ja oon ihan kohtuullisen tyytyväinen. Muutamia mietteitä:
+ Tarkennus on jonkin verran parempi tarkentamaan keskipisteellä hämärässä kuin mitä D700. Ero ei ole kuitenkaan ihan mahottoman suuri. Nikonin 85/1.4G osuu paremmin, mutta Sigman 35/1.4 Art arpoo edelleen hämärässä.
+ Sopii käteen oikein kivasti.
+ Mun kuvaustyyliin paremmin soveltuva käyttis kun D700:ssa. Erityisesti lämmittää kun auto-ison aktivointia varten ei tartte mennä menuihin :)
- Herkkyyslukemat eivät ole ihan yhtenevät D700:n kanssa. Hämäräsuorituskyky on toki jonkin verran parempi (ehkä aukon verran), mutta D750:n iso6400 on ehkä 1/3 EV vähemmän herkkä kuin D700:n vastaava.
- Kamera hidastelee ärsyttävästi jos käyttää molempia muistikortteja siten, että molemmille sujahtaa omat kopiot RAW-kuvista. Hidastelu näkyy siinä, että esikatselukuva tulee todella hitaasti näkyviin kameran taakse ja kuvia on hidasta selailla jos sisässä on backup-muistikortti. Olen kokeillut 40MB/s ja 150MB/s muistikorteilla ja tilanne on sama.
Ihan hyvä peli tämä kuitenkin on.
+ Tarkennus on jonkin verran parempi tarkentamaan keskipisteellä hämärässä kuin mitä D700. Ero ei ole kuitenkaan ihan mahottoman suuri. Nikonin 85/1.4G osuu paremmin, mutta Sigman 35/1.4 Art arpoo edelleen hämärässä.
+ Sopii käteen oikein kivasti.
+ Mun kuvaustyyliin paremmin soveltuva käyttis kun D700:ssa. Erityisesti lämmittää kun auto-ison aktivointia varten ei tartte mennä menuihin :)
- Herkkyyslukemat eivät ole ihan yhtenevät D700:n kanssa. Hämäräsuorituskyky on toki jonkin verran parempi (ehkä aukon verran), mutta D750:n iso6400 on ehkä 1/3 EV vähemmän herkkä kuin D700:n vastaava.
- Kamera hidastelee ärsyttävästi jos käyttää molempia muistikortteja siten, että molemmille sujahtaa omat kopiot RAW-kuvista. Hidastelu näkyy siinä, että esikatselukuva tulee todella hitaasti näkyviin kameran taakse ja kuvia on hidasta selailla jos sisässä on backup-muistikortti. Olen kokeillut 40MB/s ja 150MB/s muistikorteilla ja tilanne on sama.
Ihan hyvä peli tämä kuitenkin on.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Siis on tämä parempi kun D700, mutta ehkä noi rahat olisi voinut jotenkin paremminkin käyttää :)Maffer kirjoitti:Kuulostaa sitä ettei ihan kuitenkaan nappaa :)
Odotin ehkä enemmän tuolta automaattitarkennukselta kaiken ennakkohehkutuksen perusteella. Voi olla että se on reilusti parempi jos kuvataan jotain liikkuvaa mutta itselle automaattitarkennuksen tärkein ominaisuus on sen luotettava toiminta niin hämärässä kuin mahdollista ja siihen ei tullu kovin suurta parannusta.
-
-
Silti D700 ei kelpaa NPS:än pro-jäsenyyden esiehdoksi, kun taas D750 kelpaa =)nomad kirjoitti:Kokonaisvaikutelmaan vaikuttaa varmaan sekin, että D700 oli Japanissa tehty ja Nikonin ammattilaiskameraksi luokittelema peli. Kertakaikkiaan laatua uhkuva kamera. D750:n suorituskyky on parempi, mutta kyllä sitä on myös halvennettu sieltä mistä suinkin mahdollista.
-
Nikonin nettisivujen tuotteiden rekisteröinnissä D700 kelpaa ammattilaiskameraksi siinä kuin D750, Df tai D810. Nykyisistä täyskennoisista D600 ja 610 ovat kuluttajakameroita.fleshlight kirjoitti:Silti D700 ei kelpaa NPS:än pro-jäsenyyden esiehdoksi, kun taas D750 kelpaa =)nomad kirjoitti:Kokonaisvaikutelmaan vaikuttaa varmaan sekin, että D700 oli Japanissa tehty ja Nikonin ammattilaiskameraksi luokittelema peli. Kertakaikkiaan laatua uhkuva kamera. D750:n suorituskyky on parempi, mutta kyllä sitä on myös halvennettu sieltä mistä suinkin mahdollista.
-
Ok, en edennyt tuotteiden rekisteröintisivullekaan saakka kun tuolla ei listattu D700:sta:nomad kirjoitti:Nikonin nettisivujen tuotteiden rekisteröinnissä D700 kelpaa ammattilaiskameraksi siinä kuin D750, Df tai D810. Nykyisistä täyskennoisista D600 ja 610 ovat kuluttajakameroita.fleshlight kirjoitti:Silti D700 ei kelpaa NPS:än pro-jäsenyyden esiehdoksi, kun taas D750 kelpaa =)nomad kirjoitti:Kokonaisvaikutelmaan vaikuttaa varmaan sekin, että D700 oli Japanissa tehty ja Nikonin ammattilaiskameraksi luokittelema peli. Kertakaikkiaan laatua uhkuva kamera. D750:n suorituskyky on parempi, mutta kyllä sitä on myös halvennettu sieltä mistä suinkin mahdollista.
http://www.nikon.fi/fi_FI/pro/Tietoa_NP ... alue=&dcr=
Samalta listalta ei myöskään löydy 20mm/1.8G:tä, vaikka moisen luulisi NPS:än piiriin kuuluvan.
-
- Viesti:
Yks huomio muuten D750 käyttäville. Lähin eilen kokeilemaan noita akkukäyttöisiä monolighteja HSS:llä, niin D750:ssä triggerikenkä on vähän pidempi kuin normaalisti. Eli siihen kenkään kannattaa tehdä (mutu) 2-3mm palikka jolloin triggeri asettuu aina oikeaan kohtaan. Jos pistin triggerin niin syvälle kuin mahdollista niin salama kyllä välähti, mutta HSS ei pelannut.
85mm 1.4 AF-S @ 1.4 1/4000 yhdellä valolla
85mm 1.4 AF-S @ 1.4 1/4000 yhdellä valolla
http://www.fotomonza.com" onclick="window.open(this.href);return false;