Nikon D750

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Ergin

Viesti Kirjoittaja Ergin »

Mä soitin JAS-teknikalle ja kysyin miksi kestä näin pitkään. Henkilökunta soitti Nikonin huoltoon ja siellä sanottiin, että varaosia odotetaan, eivätkä tiedä milloin niitä saa. Uskomatonta. Vähän ärsytää, että olen ollut ilman kamera 6.3.2015 lähtien.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
eetu1978

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

Ergin kirjoitti:Mä soitin JAS-teknikalle ja kysyin miksi kestä näin pitkään. Henkilökunta soitti Nikonin huoltoon ja siellä sanottiin, että varaosia odotetaan, eivätkä tiedä milloin niitä saa. Uskomatonta. Vähän ärsytää, että olen ollut ilman kamera 6.3.2015 lähtien.
Eli samanlainen asiakkaan "kunnioitus" jatkuu.. Kyllähän niiden nyt pitäis tietää mitä osia pitää vaihtaa ja miten monta kameraa jne jne.
Ihme pelleilyä.

Onneksi en ole itse vielä erehtynyt viemään kameraa huoltoon.
fleshlight

Viesti Kirjoittaja fleshlight »

Ergin kirjoitti:Mä soitin JAS-teknikalle ja kysyin miksi kestä näin pitkään. Henkilökunta soitti Nikonin huoltoon ja siellä sanottiin, että varaosia odotetaan, eivätkä tiedä milloin niitä saa. Uskomatonta. Vähän ärsytää, että olen ollut ilman kamera 6.3.2015 lähtien.
Mahtavaa... Saitko omasta kamerastasi mitään vastaanottoilmoitusta, vai veitkö sen JAS-tekniikkaan paikan päälle? Oman runkoni vastaanotosta ei ole tullut minulle minkään sortin kuittausta...
Ergin

fleshlight kirjoitti:
Mahtavaa... Saitko omasta kamerastasi mitään vastaanottoilmoitusta, vai veitkö sen JAS-tekniikkaan paikan päälle? Oman runkoni vastaanotosta ei ole tullut minulle minkään sortin kuittausta...
Vein kameran Helsinkiin itse 6.3.2015.
zone6

Viesti Kirjoittaja zone6 »

Tuollainen kyllä syö :(

Harrastus vähän telakalla jollei ole varakalustoa.
Zone VI
Ergin

Sain toinen puhelun tunti sitten JASilta. Varaosat tulossa ja luultavasti saan kameran tällä viikolla vielä tai seuraavana. Katsotaan.
zoke

Nikon D750 käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja zoke »

Päädyin kirjoittelemaan kotisivuni blogiin esittelyn ja kokemuksia D750:sta.

http://tomijokela.fi/blogi/
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Ai saateri. "Hienoja" kokemuksia taas huoltohommista :(

Itse sain runkonin tänään ja Nikonin sarjanumerotarkistuksen mukaan tässä ei pitäisi olla flare-ongelmaa. Jää nähtäväksi.

Ihan hyvältä peliltä tämä kuitenkin vaikuttaa.
Ergin

Ville^K kirjoitti:Ai saateri. "Hienoja" kokemuksia taas huoltohommista :(

Itse sain runkonin tänään ja Nikonin sarjanumerotarkistuksen mukaan tässä ei pitäisi olla flare-ongelmaa. Jää nähtäväksi.

Ihan hyvältä peliltä tämä kuitenkin vaikuttaa.
Ville, montako työpäivä kamera oli pois?
Ville^K
Viesti:

Ergin kirjoitti:Ville, montako työpäivä kamera oli pois?
Tämä on siis täysin uusi laite eikä tullut huollosta vaan Rajalasta.
Ergin

Sain kameran tänään. 6.3-26.3 HYVÄ!
fleshlight

Ergin kirjoitti:
Sain kameran tänään. 6.3-26.3 HYVÄ!
Tasan kolme viikkoa meni omankin kameran flare-huollossa, sain rungon tänään käsiini.
Ville^K
Viesti:

Nyt on jonkin verran yhteiseloa takana kameran kanssa ja oon ihan kohtuullisen tyytyväinen. Muutamia mietteitä:

+ Tarkennus on jonkin verran parempi tarkentamaan keskipisteellä hämärässä kuin mitä D700. Ero ei ole kuitenkaan ihan mahottoman suuri. Nikonin 85/1.4G osuu paremmin, mutta Sigman 35/1.4 Art arpoo edelleen hämärässä.
+ Sopii käteen oikein kivasti.
+ Mun kuvaustyyliin paremmin soveltuva käyttis kun D700:ssa. Erityisesti lämmittää kun auto-ison aktivointia varten ei tartte mennä menuihin :)
- Herkkyyslukemat eivät ole ihan yhtenevät D700:n kanssa. Hämäräsuorituskyky on toki jonkin verran parempi (ehkä aukon verran), mutta D750:n iso6400 on ehkä 1/3 EV vähemmän herkkä kuin D700:n vastaava.
- Kamera hidastelee ärsyttävästi jos käyttää molempia muistikortteja siten, että molemmille sujahtaa omat kopiot RAW-kuvista. Hidastelu näkyy siinä, että esikatselukuva tulee todella hitaasti näkyviin kameran taakse ja kuvia on hidasta selailla jos sisässä on backup-muistikortti. Olen kokeillut 40MB/s ja 150MB/s muistikorteilla ja tilanne on sama.

Ihan hyvä peli tämä kuitenkin on.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kuulostaa sitä ettei ihan kuitenkaan nappaa :)
Ville^K
Viesti:

Maffer kirjoitti:Kuulostaa sitä ettei ihan kuitenkaan nappaa :)
Siis on tämä parempi kun D700, mutta ehkä noi rahat olisi voinut jotenkin paremminkin käyttää :)

Odotin ehkä enemmän tuolta automaattitarkennukselta kaiken ennakkohehkutuksen perusteella. Voi olla että se on reilusti parempi jos kuvataan jotain liikkuvaa mutta itselle automaattitarkennuksen tärkein ominaisuus on sen luotettava toiminta niin hämärässä kuin mahdollista ja siihen ei tullu kovin suurta parannusta.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Kokonaisvaikutelmaan vaikuttaa varmaan sekin, että D700 oli Japanissa tehty ja Nikonin ammattilaiskameraksi luokittelema peli. Kertakaikkiaan laatua uhkuva kamera. D750:n suorituskyky on parempi, mutta kyllä sitä on myös halvennettu sieltä mistä suinkin mahdollista.
fleshlight

nomad kirjoitti:Kokonaisvaikutelmaan vaikuttaa varmaan sekin, että D700 oli Japanissa tehty ja Nikonin ammattilaiskameraksi luokittelema peli. Kertakaikkiaan laatua uhkuva kamera. D750:n suorituskyky on parempi, mutta kyllä sitä on myös halvennettu sieltä mistä suinkin mahdollista.
Silti D700 ei kelpaa NPS:än pro-jäsenyyden esiehdoksi, kun taas D750 kelpaa =)
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

fleshlight kirjoitti:
nomad kirjoitti:Kokonaisvaikutelmaan vaikuttaa varmaan sekin, että D700 oli Japanissa tehty ja Nikonin ammattilaiskameraksi luokittelema peli. Kertakaikkiaan laatua uhkuva kamera. D750:n suorituskyky on parempi, mutta kyllä sitä on myös halvennettu sieltä mistä suinkin mahdollista.
Nikonin nettisivujen tuotteiden rekisteröinnissä D700 kelpaa ammattilaiskameraksi siinä kuin D750, Df tai D810. Nykyisistä täyskennoisista D600 ja 610 ovat kuluttajakameroita.
fleshlight

nomad kirjoitti:
fleshlight kirjoitti:
Nikonin nettisivujen tuotteiden rekisteröinnissä D700 kelpaa ammattilaiskameraksi siinä kuin D750, Df tai D810. Nykyisistä täyskennoisista D600 ja 610 ovat kuluttajakameroita.
Ok, en edennyt tuotteiden rekisteröintisivullekaan saakka kun tuolla ei listattu D700:sta:

http://www.nikon.fi/fi_FI/pro/Tietoa_NP ... alue=&dcr=

Samalta listalta ei myöskään löydy 20mm/1.8G:tä, vaikka moisen luulisi NPS:än piiriin kuuluvan.
jyrbba
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jyrbba »

Yks huomio muuten D750 käyttäville. Lähin eilen kokeilemaan noita akkukäyttöisiä monolighteja HSS:llä, niin D750:ssä triggerikenkä on vähän pidempi kuin normaalisti. Eli siihen kenkään kannattaa tehdä (mutu) 2-3mm palikka jolloin triggeri asettuu aina oikeaan kohtaan. Jos pistin triggerin niin syvälle kuin mahdollista niin salama kyllä välähti, mutta HSS ei pelannut.

85mm 1.4 AF-S @ 1.4 1/4000 yhdellä valolla

Kuva
http://www.fotomonza.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin