Sigma art 70mm f2,8 Macro
-
- Viesti:
-
Re: Sigma art 70mm f2,8 Macro
Pientä nillitystä ollut tarkennusmekanismista ja myös ei sisäisestä tarkennuksesta. Eikös tuo ole toisaalta hyvä makroilussa, että 70mm on oikeasti 70mm myös siellä 1:1 päässä. Mielenkiintoinen kakkula joka tapauksessa, tällä vois korvata tuon vanhan EF-S 60:n.
-
- Viesti:
Tämä polttoväli ja nimenomainen objektiivi kiinnostaa macroksi FE-kiinnityksellä. Jos vain tarkennus on kohtuullisen nopea.
-
Kaikkea ei voi saada, hyvä makro (1:1) on aina suhteellisen hidas tarkentamaan. Samaten sisäisessä tarkennuksessa ei kierre riitä millään.arn kirjoitti:Tämä polttoväli ja nimenomainen objektiivi kiinnostaa macroksi FE-kiinnityksellä. Jos vain tarkennus on kohtuullisen nopea.
Jos nyt olisi yhtä terävä kuin vanha 150/2.8 (ei IS) niin olisin varsin tyytyväinen.
Primet rulaa!
-
Sigmat on kaikki yksilöitä. Ihan sama mitä se maksaa, niin se on joko hyvä tai huono kappale.Alex kirjoitti: Jos nyt olisi yhtä terävä kuin vanha 150/2.8 (ei IS) niin olisin varsin tyytyväinen.
Terävä yksilö, sellainen missä mikään reuna ei ole pehmeä, on ihan tuurista kiinni.
-
Sigmat on nykyisin parempia yksilöitä kun minkään muun valmistajan rodun edustajat. Varsinkin Artit.T71 kirjoitti:Sigmat on kaikki yksilöitä. Ihan sama mitä se maksaa, niin se on joko hyvä tai huono kappale.Alex kirjoitti: Jos nyt olisi yhtä terävä kuin vanha 150/2.8 (ei IS) niin olisin varsin tyytyväinen.
Terävä yksilö, sellainen missä mikään reuna ei ole pehmeä, on ihan tuurista kiinni.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Canonin 100mm f/2.8L macro ainakin on aika pirun vikkelä, sekä hyvä.Alex kirjoitti:Kaikkea ei voi saada, hyvä makro (1:1) on aina suhteellisen hidas tarkentamaan. Samaten sisäisessä tarkennuksessa ei kierre riitä millään.
-
Tarkoitatko näitä suunnitteluvikaisia ART:teja, joista irtoaa koko objektiivin perä hissukseen?temama kirjoitti:Sigmat on nykyisin parempia yksilöitä kun minkään muun valmistajan rodun edustajat. Varsinkin Artit.T71 kirjoitti:Sigmat on kaikki yksilöitä. Ihan sama mitä se maksaa, niin se on joko hyvä tai huono kappale.Alex kirjoitti: Jos nyt olisi yhtä terävä kuin vanha 150/2.8 (ei IS) niin olisin varsin tyytyväinen.
https://www.youtube.com/watch?v=gEBpq1_sYo0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=OuqlCy8zIx0" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinähän on ns vaihdettava bajonetti, mutta se irtoaa ihan itsestään.
Oikeasti nämä Sigmat on useasti rikkinäisiä joko mekaanisesti tai optisesti ja Sigman takuuhuolto on vielä huonompi kun Sonylla ja se on TOSI HUONO.
-
Olen suht tarkka yksilöiden suhteen oli sitten Nikonin tai Canonin omaa tuotantoa tai mikä muu valmistaja vain.T71 kirjoitti:Oikeasti nämä Sigmat on useasti rikkinäisiä joko mekaanisesti tai optisesti ja Sigman takuuhuolto on vielä huonompi kun Sonylla ja se on TOSI HUONO.
Itse olen hankkinut nyt neljä Sigman Art-sarjan objektiivia, kolme uutena ja yhden käytettynä. Kaikki tasalaatuisia yksilöitä eikä mitään vikoja ole ilmennyt. Todennäköisyyslakien mukaan mulla on sitten käynyt todella hyvä tuuri...!
-Sakke
--------
Aves!
Aves!
-
Ostin 2 ART:tia ja tuli 2 reunasuttua.Sakke_K kirjoitti:Olen suht tarkka yksilöiden suhteen oli sitten Nikonin tai Canonin omaa tuotantoa tai mikä muu valmistaja vain.T71 kirjoitti:Oikeasti nämä Sigmat on useasti rikkinäisiä joko mekaanisesti tai optisesti ja Sigman takuuhuolto on vielä huonompi kun Sonylla ja se on TOSI HUONO.
Itse olen hankkinut nyt neljä Sigman Art-sarjan objektiivia, kolme uutena ja yhden käytettynä. Kaikki tasalaatuisia yksilöitä eikä mitään vikoja ole ilmennyt. Todennäköisyyslakien mukaan mulla on sitten käynyt todella hyvä tuuri...!
-Sakke
En oppinut kerrasta ja joskohan kolmas kerta olis jo ehjä?
Pitää varmaan vielä yrittää?
-
Ei sinun kannata enää kolmannella yrittää, keksi jotain muuta.
Aiheeseen, mitä tällaisella polttovälillä pääsääntöisesti porukat kuvaa, itse pidän turhan lyhyenä öttimönninkäisiin, perhosiin jne. joita itse tulee kuvattua?
Sigman ART laseja 24, 35 ja 50 omistaneena, kokemukset on olleet hyviä, vaikka kaikkeen epäolennaiseen, pois kuvaamisesta, onkin kiinnittänyt aivan liikaa huomiota.
Aiheeseen, mitä tällaisella polttovälillä pääsääntöisesti porukat kuvaa, itse pidän turhan lyhyenä öttimönninkäisiin, perhosiin jne. joita itse tulee kuvattua?
Sigman ART laseja 24, 35 ja 50 omistaneena, kokemukset on olleet hyviä, vaikka kaikkeen epäolennaiseen, pois kuvaamisesta, onkin kiinnittänyt aivan liikaa huomiota.
-
Sigman 150-millinen APO ilman vakaajaa teki tosiaan kaunista jälkeä. Eikä vain pelkästään terävyydessä, vaan olihan se värien puhtauskin poikkeuksellinen. Käyttö oli sitten kuitenkin aika rajoittunutta, koska tarkennus oli hidas muotokuviin ja terävyyttäkin oli siihen tarkoitukseen liikaa.
-
Eikös tämä ja sisäisellä tarkennuksella varustettu 90-100mm makro ole aika vastaavia polttoväliltään siinä 1:1 hujakoilla? Tämä vaan on halvempi ja kevyempi.M1O kirjoitti: Aiheeseen, mitä tällaisella polttovälillä pääsääntöisesti porukat kuvaa, itse pidän turhan lyhyenä öttimönninkäisiin, perhosiin jne. joita itse tulee kuvattua?
Itselle kelpaisi lyhyempi 1:1 menevä makro kanssa paremmin ja toisaalta uusi hyvälaatuinen 180-200mm makro kun jostain vielä ilmestyisi...
-
Kasvikunnan tuotteet, sammalet, jäkälät, kivet, sienet jne. Onhan noita sovellutuksia. Itselläni on 60, 65, 105 ja 150mm makrot, lisäksi vielä yksi mikroskooppioptiikka. Lyhyemmän makron saa myös näppärästi loittorenkaalla hieman suuremmalle suurennussuhteelle kuin nuo pitemmät. 60mm loitonnus 36mm renkaalla on kuitenkin suhteessa aika paljon eri juttu kuin 100mm loitonnus saman verran. Itse kyllä odottelen mielenkiinnolla tämän uuden Sigman suorituskykytestejä.M1O kirjoitti: Aiheeseen, mitä tällaisella polttovälillä pääsääntöisesti porukat kuvaa, itse pidän turhan lyhyenä öttimönninkäisiin, perhosiin jne. joita itse tulee kuvattua?
-
Ensimmäisen Sigma 150/2.8 vakaajattoman osto oli kyllä yksi farssi. Ensimmäinen oli pehmeä täydellä aukolla, toinen ja kolmas epäkeskoja (mikä hitto se decentered oli suomeksi..), vasta neljäs oli timangia kaikin tavoin ja sen pidin sitten pitkään.T71 kirjoitti: Oikeasti nämä Sigmat on useasti rikkinäisiä joko mekaanisesti tai optisesti ja Sigman takuuhuolto on vielä huonompi kun Sonylla ja se on TOSI HUONO.
Tuon jälkeen kaikki Sigmat ovat olleet hyviä suoraan paketista. Tällä hetkellä on kaksi vakaajamakroa ja kaksi ARTia käytössä.
-
Yllättävän hyvin 70mm riittää ötökkäkuviin... lopulta ero esim. 100mm makroon on pieni. Lähelle joutuu menemään molemmilla. Riippuu sitten ötökästä miten se reagoi lähelle tunkevaan tötteröön, mutta todella arkoihin lajeihin ei tehoa kuin 150mm + telejatke tai 70mm ja koko päivä aikaa :-)
Muutenhan 70mm on miellyttävä käyttää eli pienikokoinen ja kevyt. En kyllä tiedä tästä ARTin keveydestä.
Muutenhan 70mm on miellyttävä käyttää eli pienikokoinen ja kevyt. En kyllä tiedä tästä ARTin keveydestä.
--------
Aves!
Aves!