habannaama kirjoitti:Klassinen humoristinen lause, ne piirtää kellä on liitua, niinpä, mutta onhan tuo nyt aikasmoista kun luulisi että kun puhutaan nykykennojen huimista ISO-kestoista niin valovoimalla keuliminen ei olisi se ykkösjuttu vaan enemmänkin hyvä kombinaatio hinnan ja käytettävyyden suhteen, tai mistä minä sen tiedän, mikä on suhde jossa valmistaja näyttää parasta osamistaan jolloin jengi on valmis vaikka hakemaan lainaa, jotta saa sen "suurimman ja kauneimman".
Ehkä kamerafirmoilla on vähän samaa ideaa kuin autovalmistajilla, jotka myyvät rahvaan romua formula- ja rallimenestyksellä. Ilmeisesti alan kehitys on myös sellainen,että ne jotka ostavat L-tason kamaa ovat valmiita maksamaan useita tuhansia. Kaikilla valmistajilla on ollut viime vuosina aika reipas hintojen nousu prosumer-luokan rungoissaa objektiiveissa. Persaukiset älköön selvästi vaivautuko. Pahoin pelkään, että sitten kun julkaistaan "halpoja" ja "pimeitä" RF-primejä, niidenkin hinta on nelinumeroinen tai lähellä.
Nooh, jokaiselle jotakin, niinkuin todettua, ne piirtää kellä on liitua ja ne kantaa joilla ranteet kestää, jopa sen vakaajattomankin (loppuun nauruhymiö).
Kyllähän ranteet kestäisivät, harrastushommia kun voi tehdä juuri sen verran kuin huvittaa, mutta liitu on sen verran tynkä ja muitakin harrastuksia on sitä kuluttamassa, että näyttää siltä että valokuvaus hoidetaan jatkossa käytetyillä ja/tai kakkosluokan vehkeillä. Valokuvauksellisesti siinä ei olisi mitään ongelmaa, mutta kun mieli tekee hifistellä, niin se latistaa aika pahasti koko kokemusta. Minulla kun lopputulos ja sen käyttö (arkistoinnin jälken) antaa ehkä 5 % harrastuksen mielihyvästä ja itse kuvaaminen 95 %.