Pikakiinnityslevyn kunnollinen kiinnittäminen
-
Pikakiinnityslevyn kunnollinen kiinnittäminen
Onko kellään muilla ollut jalustojen pikakiinnityslevyjen kunnollisen kiristämisen kanssa ongelmia? Miten olette asian ratkaisseet? Oman Siruin levyn kumit on sen verran liukkaat, että kunnollista pitoa kameran pohjaan ei meinaa saada. Ongelma tulee esille vähänkään raskaamman objektiivin kanssa kun kuvaa pystykuvia. Jos levy ei ole raivolla kiristetty, ajan kanssa setti alkaa valumaan. Löin nytten pienet kumipalaset levyn ja kameran pohjan väliin ruuvin ympärille, saa nähdä joko alkaa olla tarpeeksi kitkaa.
Oon monesti naureskellut tuota juttua. Sirui K-40 on kyllä jämerä kuula, mutta mitäpä siitä on apua jos välissä on heikko lenkki :D
Oon monesti naureskellut tuota juttua. Sirui K-40 on kyllä jämerä kuula, mutta mitäpä siitä on apua jos välissä on heikko lenkki :D
-
- Viesti:
Re: Pikakiinnityslevyn kunnollinen kiinnittäminen
Kunnollinen L-bracket on ratkaisu. Tai vaikka sitten RRS:n kameraa varten erikseen muotoiltu pohjalevy mikä ei luista yhtikäs mihinkään kun muoto on just eikä melkein. Pikakiinnityslevy on luuriskamaa jo itsessään.
-
Tervehdys. Olen tehnyt alumiinista itse vanhaan Panasonicin jalkaan erimoisia kiinnityslevyjä. Perusversioon olen epoksilla liimannut korkkilevyn jotain 2mm paksua, taisi olla peräisin jostakin nuppitaulusta tai sitten askartelukaupasta, joskus tein korkista ongenvapoihin kädensijoja, voi olla sitäkin perua. Korkki "muistaa" kameran pohjamallin, pikkuhiljaa kiristelee niin aina on syvempi monttu, voi ainakin kokeilla.
-
- Viesti:
Jep, eli halvempana ratkaisuna käytän samaisen Sirui K-40X -kuulan kanssa Siruin kameramallikohtaista pikakiinnityslevyä. Tämä on muotoiltu siten että ei pääse pyörähtämään.Maffer kirjoitti:Tai vaikka sitten RRS:n kameraa varten erikseen muotoiltu pohjalevy mikä ei luista yhtikäs mihinkään kun muoto on just eikä melkein.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Mulla on pari noita Wimberleyn P-5:sia. Niiden rakenne on aavistuksen kovera, joten se puree kameraan kiinni ihan eri tavalla kuin muut platet.
Eikä tarvitse vaihtaa rungon vaihtuessa. Mulla tuo on seurannut mukana D700, D300, D800E, D810, D500.
Eikä tarvitse vaihtaa rungon vaihtuessa. Mulla tuo on seurannut mukana D700, D300, D800E, D810, D500.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Tulee mieleen :
https://www.taivaanvahti.fi/observations/show/49632" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.taivaanvahti.fi/observations/show/49632" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viesti:
Jep. Arca-Swiss ja olisikohan Sunwayfoton L-bracket. Kiitokset vaan Mafferille aikanaan ehdotuksesta. Korvaamaton väline. Omassani on vielä pienet tapit estämässä sivuttaista liukumista pois hahlosta, jos kiristyksen tekee huolimattomasti. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kiinnityksessä.Maffer kirjoitti:Kunnollinen L-bracket on ratkaisu. Tai vaikka sitten RRS:n kameraa varten erikseen muotoiltu pohjalevy mikä ei luista yhtikäs mihinkään kun muoto on just eikä melkein. Pikakiinnityslevy on luuriskamaa jo itsessään.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Kiitoksia hyvistä vastauksista! Katsotaan joutuuko alkaa toimenpiteisiin, nyt ainakin vielä tuntuu, että nuo kuminpalaset levyn ja kameran välissä auttaa asiaa. On kyllä jämäkkä.