Kevyt kamera maisemakuvaukseen

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Vastaa Viestiin
jaava

Re: Kevyt kamera maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja jaava »

apertority kirjoitti:Hei,
Sanoisin heti ensiksi mielipiteeni kameroiden keveydestä. Mikä tahansa kamera, joka ei mahdu taskuun, vaatii sen raahaamisen vaivan - olkoon se kuinka kevyt tahansa.
Olen täsmälleen samaa mieltä.
Kirjoituksesi on erinomainen opastus aloittelijalle ja lisäksi hyvin kirjoitettu.

Tuosta painosta vielä: Sen vaikutukset voi ajatella jakaantuvan kantopainoon ja kannattelupainoon.

Kun halutaan kantaa mukana useampaa objektiivia ja jopa jalustaa, kuten minulle maisemakuvauksessa monesti käy, niin kameran paino ei ole mukana kovin isolla osuudella.
Voi tietysti ajatella myös kuvaajia, joiden on pidettävä mukanaan useita runkoja, mutta tavitseeko maisemia kuvatessa niinkään runkoja tukuttain, jolloin yhteuspainolla olisi merkitystä.

Olen kuullut (ammatti-)kuvaajien valittavan kameraa kannatellessaan käsien väsymistä pitkien kuvaussessioiden aikana. Onko maisemakuvaus kuitenkaan tämän tyyppistä kuvaamista. Minä en ole ilmiötä havainnut koskaan DSLR-kaluston kanssa.
Hyvin tiedän ihmisen sietävän staattista lihasjännitytä varsin rajallisesti. Markka-aikaan en läpaissyt testiä, jossa kolikkoa piti kannatella ojennetun käden kämmenellä .. oliko se 10 minuuttia. Harvoin olen joutunut kameran kanssa kuitenkaan kovin pitkään staattiseen tilanteeseen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
konkkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja konkkola »

Jos keveys ja hinta ovat keskeisiä kriteerejä hyvälle maisemakameralle, niin takin taskuun mahtuva Nikon Coolpix A on aika vaikea ohitettava. En tiedä saako tällä palstalla sanoa, että minulla on sellainen myynnissä tällä foorumilla.
Cranperry

Viesti Kirjoittaja Cranperry »

Päädyin lopputulemana hankkimaan Sony a6000:n käytettynä ja Rokinon/Samyang 12mm/f2 linssin. Setille yhteensä hintaa alle 600e. Toistaiseksi vaikuttaa ihan nappiostoksille.
jopisalo

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys.
Erittäin fiksua antaa palaute mihin päädyit ! Kannustaa harrastajia jakamaan kokemuksiaan jatkossakin.
Vastaa Viestiin