Kukaan tuskin on kieltämässä tai ohjeistamassa jättämään varmuuskopiointia vähemmälle varmuudelle ... tai no, ei ole kauhean vaikeaa keksiä tilanteita, joita varten on turha varustautua. Kukinhan kuitenkin päättää omalta osaltaan missä tuo raja kulkee, todennäköisyyksillähän tässä pelataan.SuperDrive kirjoitti:
En ymmärrä miksi harvinaisia vahinkoja vastaan ei saisi varautua.
-------------------
Minulla ainoat syyt käyttää varmuuskopioita on ollut omat mokat. Se, että tämä on yleisin syy, ei tarkoita, että on kiellettyä varautua harvinaisempia vahinkoja vastaan.
Minä en välitä maailmanlopusta varmuuskopioinnin yhteydessä, mutta tulipalo, varkaus ja salamavahingot on jo aivan rajoilla, vaikka tuskin niitä elinaikakanani kohtaankaan.
Tiedän paljon tapauksia, joille helpoimmatkin pilvipalvelut muodostavat ylitsepääsemättömän ongelman.SuperDrive kirjoitti:Lisäksi tässä kannattaa katsoa käytetty vaiva. Itse katson olevani suhteellisen tietävä tietokoneista, mutta silti en tuosta vain panisi tuollaista palvelinta pystyyn. Siinä pitää ostaa erillistä rautaa ym. Pilvipalvelun, kuten Onedriven käyttö on sitä, että kopioi tiedostot OneDrive-kansioon.
Valmis kaupallinen NAS-asema ei ole kovin kummoinen asentaa, mutta kyllä siihen jonkinlaista tietoteknistä otetta vaaditaan.