Safarilla kuvaaminen

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
Vastaa Viestiin
mremonen
Viesti:

Re: Safarilla kuvaaminen

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Eero77 kirjoitti:Omatoimisella oltiin,
Kertoisitko hieman lisää. Montako teitä oli ja mikä oli budjetti? Millä kalustolla liikuitte ja oliko yöpymiset lodgeissa vai missä? Yövyittekö yhdessäkään puistossa sisällä? Ja sitten tärkein: monta henkeä oli autossa game-runilla?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Whig

Viesti Kirjoittaja Whig »

mremonen kirjoitti:Ja sitten tärkein: monta henkeä oli autossa game-runilla?

Tähän muuten voi myösi itse vaikuttaa vaikka olisikin ei oma toimi matkalla. Itse otin viime reissulla autosta oman penkkirivin joten mahtuivat vehkeet hyvin mukaan sekä oli helppoa kuvata molemmille puolille autoa.
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
Eero77
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero77 »

Whig kirjoitti:
Whig kirjoitti: Itse olen pitänyt toista runkoa lähes pakollisena noilla afrikan reissuilla (Ekalla erissulla 20D/30D toisella 30D/5DMark II ja viimeisellä 5DMark II/5DMark III) ja nyt vedetään vähän riskillä 5D Mark III ja Sony A7R II joten katsotaan mitä tuleman pitää :-D
Kun kerran tämä ketju nousi näkyville niin todettakoon, että en suosittele ottamaan kahta eri järjestelmää (Esim. Canon/Sony) mukaan reissulle :-D Paljon helpommalla pääsee, kun kaikki vehkeet (akut, objektiivit yms.) sopivat täysin ristiin.
Niin juu ja vähän ennen reissua tuo 5D Mark III vaihtui 5D Mark IV kameraksi.

Täysin samaa mieltä, olin itse hieman pakotettu kahteen järjestelmään (tai kolmeen jos gopro lasketaan), mutta oikeastaan ilman repullista akkuja toimi ihan hyvin.
Monta kuvaa kun ottaa luulisi edes jonkun onnistuvan, mutta vain ei...

500px
Eero77
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero77 »

mremonen kirjoitti:
Eero77 kirjoitti:Omatoimisella oltiin,
Kertoisitko hieman lisää. Montako teitä oli ja mikä oli budjetti? Millä kalustolla liikuitte ja oliko yöpymiset lodgeissa vai missä? Yövyittekö yhdessäkään puistossa sisällä? Ja sitten tärkein: monta henkeä oli autossa game-runilla?
Oltiin 4hengen porukalla, safari 9 päivää omalla kuskilla, eli ei tarvinut tuuppia kuin omia kavereita pois kuvien tieltä :D ja 5päivää zansibarilla. Lentoihin taisi mennä 750€/per naama (hel-nairo, Kilimanjaro-zansibar ja zansi-hel). Omasta mielestä tuo 4 ehkä 5 on ihan maksimi autoon (autoina hiace keniassa ja land rover tanzaniassa, molemmat mukavia mutta kun sadetta tuli serengetissä, hiace olisi ollut jumissa monet kerrat) muuten tavaraa ja ihmisiä on vain aivan liikaa. sääliksi kävi autoja joissa oli 7 tai onhan mulla kuva masai marasta missä ajeluttivat paikallisia bussilla puistossa.

Lake nakuru oltiin puiston sisällä yötä, ajettiin yks ilta ja aamu (yht n~6h)
Siirtyminen Masai maraan jonka aikana käytiin lake naivashassa katsomassa lintuja/virtahepoja, illalla 2h masai marassa, yövyttiin aivan portin vieressä (näkymä puistoon 3yötä). Sitten 2päivää ajoa masai marassa 07.00-18.00 jona aikana ajettiin ja syötiin puiston sisällä. Sitten kuumailmapalloilee jonka jälkeen koko päivän gamedrive. Siirtyminen serengetiin, joka tapahtui noin 30/70 puistossa/ yleisillä teillä, kuskin vaihto ja serengetin portin läheisyyteen yöksi (aidaton alue, jossa nähtiin esim norsu aivan lodgen vieressä). 2täyttä päivää serengetissä (yö puiston sisällä). Siitä sitten ngorogroroon, josta illaksi lake manyaran lähistölle kylään hotelliin. Aamulla käytiin kattoo paikallista eloa ja päivä-ilta oltiin gamedrivellä.

Tuossa taisi olla lyhykäisyydessään. Sitten zanzibarille juomaan drinkkejä ja lepäämään, meinaan kohtalaisen väsyttävä setti. Paljon sai rahalle vastinetta, mutta ehkä hieman erillailla järjestäisin nyt jos lähtisin. Esim matkat puistojen välillä ei ole pitkiä, mutta ajoaika on :) tuli itsellekkin yllätyksenä vaikka ei nyt ekaa kertaa ulkomailla tullu oltua. Masai maran kolusi tuossa ajassa, mutta 2 päivää serengetissä aivan liian vähän, onhan se hollannin kokoinen alue.

Budjetti oli 3000€/naama, mutta ei päästy lähellekkään :) Muutama lodgen päivitys ja priva auto/kuski ja tietysti kuumailmapallo lento nosti hintaa. 2200 dollaria oli safarin osuus, 750€ lennot, kuumailmapallo 400€ ja 600€ asuminen ja ruuat/juomat/taxit zansibarilla. Tuossa on kaikki mitä sitten meni koko reissun aikana, koska ruuat ja juomat oli safarilla hinnassa mukana. Nukuttiin aina kahden hengen majoituksissa joissa oli suihku ja vessa huoneessa (osa oli ns. telttoja, mutta erittäin siistejä).
Monta kuvaa kun ottaa luulisi edes jonkun onnistuvan, mutta vain ei...

500px
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Joo-o, josko ens kesänä... Hintataso näyttää olevan linjassa sen mukaan mitä itsekin noita laskeskelin. Mulla on Nairobissa "vanha tuttu" Mike, joka järjestää noita safareita. Piti mennä jo tänä kesänä, mutta sitten se vain jäi.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Vastaa Viestiin