Canon 5D Mk3 ja eye-fi kortti

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Hannu KH
Viesti:

Canon 5D Mk3 ja eye-fi kortti

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Mikä eye-fi kortti toimii Mk3 kanssa niin että kuvatut jiipekit singahtaa kuvatessa android-tabletille?
Sandisk toimi hyvin, mutta ei pelaa enää. Toshiba on epävarma.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
SuperDrive

Re: Canon 5D Mk3 ja eye-fi kortti

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

Eye-Fi tosiaankin lopetti tuen. Kortin kuitenkin saa toimimaan kolmannen osapuolen ohjelmilla. Google Playsta voi ladata Fe-Fi nimisen ohjelman.

https://play.google.com/store/apps/deta ... fefi&hl=fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Jotta ohjelman saa toimimaan, pitää tietää kortin WiFi-verkon salausavain, sekä itse tiedonsiirron salausavain. Jos koneella eyefi-ohjelmisto, voi nämä tiedot kaivaa ohjelman asetustiedostosta. Ko. apsi kerttoo paikan. Jos ohjelmaa ei ole, voi eye-fi:n sivulta ladata migration toolin. Kun kortti on asennettu sille, voi tiedot kaivaa sen asetustiedostosta. Tämä edellyttää hieman Windowsin tuntemusta.

http://x2migration.eyefi.com/hc/en-us/s ... X2-Utility" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun tiedot on kaivettu voi ko. ohjelman poistaa. Pistä tiedot talteen, jos vaihdat tablettia, joudut resitoimaan ym. En tiedä voiko lähetystapaa (kaikki vs. merkatut) muuttaa.

Kyllä minä olen Toshibankin saanut toimimaan. Kannattaa siinä panna verkko päälle vasta tarvittaessa ja muistaa, ettei korttia saa alustaa.
GaryP

Viesti Kirjoittaja GaryP »

Mahtaisiko kenelläkään olla tuota migraatiosovellusta ladattavaksi kun ei tuo linkki enää taida olla kurantti?

Kari
SuperDrive

Laitoin oman kappaleeni OneDriveen:

https://1drv.ms/u/s!AnbuyJQ_1z6kj_kEUlrogsCigHfGTg" onclick="window.open(this.href);return false;
GaryP

Kiitos, täytyy testata josko saisi elvytettyä kortin vielä kuntoon. :)

Kari
GaryP

Ei taida tunnistaa minun Eye-Fi korttiani, tai sitten tämä on joku feikki/piraatti. Eikä taida olla edes X2-kortti jota tuo ohjelma kyselee.
SuperDrive

Tuo ohjelma toimii ainakin Eyefi Connect X2 korkeilla ja SanDisk Eye Fi korteilla. Jos kortti on uudempi EyeFi Mobi, niin sitä tuetaan yhä ihan virallisesti. Toisin en tiedä onko ohjelmankin tuki riippuvainen jostain palvelimesta, joka olisi ajettu alas.
GaryP

Taitaa olla ongelma se että ostin kortin tietämättä palvelun loppumisesta. Sain kortin tuossa joulukuussa 2016, ja yritin vasta ottaa käyttöönkesäkuussa, kun ei ollut tarvetta aiemmin. En siis ole saanut koskaan rekisteröityä sitä. Kortilla ei ollut mitään ohjelmia mukana, olen täysin kädetön tuon kanssa. Kyseessä on Sandisk eye-fi 8GB. Taisi tulla pelkkä muistikortti tuosta sitten, kallis.

Kari
SuperDrive

Joo kokeilin tuota eikä enää toiminut. Ilmeisesti vaatii jotain palvelimia, joita ei ole enää. Outoa, kun tuo nimenomaan oli ratkaisu palvelimien sulkemiseen.
Vastaa Viestiin