SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
-
- Viesti:
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Mitä jos heittää digiromut mäkeen? Filmillä voi vaihtaa joka kuvaan uuden kennon. Tai ainakin vaihtaa Sonin pois kun kukaan ei ota siitä vastuuta millään tavalla.
-
Kukaan muu ei tainnut edes kysyä Sonylta mitään tästä takuusta?Maffer kirjoitti:Mitä jos heittää digiromut mäkeen? Filmillä voi vaihtaa joka kuvaan uuden kennon. Tai ainakin vaihtaa Sonin pois kun kukaan ei ota siitä vastuuta millään tavalla.
Paluu filmiin ei ole vaihtoehto, vaan ihan oma harrastuksensa. Hands made in dark toilet.
Ponista ja kennon puhistuksesta ei mittään.
Mutta ootko T71 aatellu käännöspalveluja tarjota tarviiville? Täältä löydät yhen suosittelijan, vilpittömästi!
JL Anttola
Mutta ootko T71 aatellu käännöspalveluja tarjota tarviiville? Täältä löydät yhen suosittelijan, vilpittömästi!
JL Anttola
-
Olen Mafferin kanssa samaa mieltä.Maffer kirjoitti:Mitä jos heittää digiromut mäkeen? Filmillä voi vaihtaa joka kuvaan uuden kennon. Tai ainakin vaihtaa Sonin pois kun kukaan ei ota siitä vastuuta millään tavalla.
Olen nyt vuoden seurannut tätä foorumia ja sitä tuskaa mikä täällä kumpuaa kirjoituksista.
Heittäkää tosiaan mäkeen digiromut ja hakekaa kuviinne sisätöä teknisen laadun siasta.
Itselläni alkoi kenno vaihtumaan joka ruudun jälkeen, onneksi en ole hävittänyt vanhaa filkka kalustoa mihinkään digin tieltä.
Euroopan nimekkäisiin täyttelyihin ei kohta huolita hajuttomia ja mauttomia digi otoksia.
Tämä on tulevaisuutta, eikä mikään jäänne menneiltä ajoilta. Sama tapahtuu musiikki puolella,
LP tulee vielä syrjäyttämään CD:t ja digitaaliset jakelukanavat.
-
Erityisesti tämä viimeinen lämmitti mieltäni, koska olen tiennytkin että meidän soneissa on erikoisen mahtava kenno!!T71 kirjoitti:Laitoin kysymyksen VSGO:n sivuilta suoraan valmistajalle tästä samasta puhdistusnesteestä, jota myydään myös Rollein nimellä. Oletan, että kyseessä on sama tavara, koska pakkaukset on täysin samat ja tavaraa saa tilattua molemmilla nimillä valmistajalta.
http://www.51vsgo.com/en/showproduct.asp?id=258" onclick="window.open(this.href);return false;
Suomessa hinta 60 euroa per VSGO puhdistussetti ja Rollein setin saa noin 30 eurolla.
Ja se vastaus mailiin tuli tänään. .
But the Sony A7II and A7RII sensor is special. .
.
Mutta juuh kuule T71. Oletko nyt ihan varma, että haluut tinkiä näiden nesteiden hinnoissa? Etkö voi vaan putsata sitä sellaisella nesteellä joka varmasti siihen sopii, koska sellaistahan oli käsittääkseni jo tiedossa??
Fokakin putsaa jollakin miedommalla nesteellä sonyn kennot, missä ei ole alkohoolia. soita vaikka vielä heille j akysy minkä merkkisellä nesteellä putsaavat ja saako heiltä sitä nestettä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
HÖH??!! mistä ihmeestä me sitten täällä kiisteltäisiin?? filmien ja kehitysnesteiden laadusta vai??papetsu kirjoitti:Olen Mafferin kanssa samaa mieltä.Maffer kirjoitti:Mitä jos heittää digiromut mäkeen? Filmillä voi vaihtaa joka kuvaan uuden kennon. Tai ainakin vaihtaa Sonin pois kun kukaan ei ota siitä vastuuta millään tavalla.
Olen nyt vuoden seurannut tätä foorumia ja sitä tuskaa mikä täällä kumpuaa kirjoituksista.
Heittäkää tosiaan mäkeen digiromut ja hakekaa kuviinne sisätöä teknisen laadun siasta.
Itselläni alkoi kenno vaihtumaan joka ruudun jälkeen, onneksi en ole hävittänyt vanhaa filkka kalustoa mihinkään digin tieltä.
Euroopan nimekkäisiin täyttelyihin ei kohta huolita hajuttomia ja mauttomia digi otoksia.
Tämä on tulevaisuutta, eikä mikään jäänne menneiltä ajoilta. Sama tapahtuu musiikki puolella,
tää välinekeskusteluhan on lähinnä ajan vietettä. oikeesti me kaikki tiedetään, että saamme tarpeeksi hyvät valokuvat vaikka 5 vuotta vanhoilla digijärkkäreillä.
eli jos onnellinen haluu olla, niin kuvaa vaan ihan tyytyväisenä sillä olemassa olevalla digillä, ei tartte vaihtaa filmiin sen takia. toki voi vaihtaa. mutta se on vähän sama kun käyttäis vielälankapuhelinta ykkösluurina vaikka kaikki muut käyttää älyluureja. Tai pesee pyykkinsä käsin sangossa pyykkäyslaudalla, kun huomattavasti vesitaloudellisemmat pesukoneetkin on keksitty.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Tässä nyt selvitellään yleisesti mitä nesteitä on ja mitkä sopii Sonyyn. Ei oo keltään pois.temama kirjoitti: Oletko nyt ihan varma, että haluut tinkiä näiden nesteiden hinnoissa? Etkö voi vaan putsata sitä sellaisella nesteellä joka varmasti siihen sopii, koska sellaistahan oli käsittääkseni jo tiedossa??
Mulla on Eclipseä ja putsaan varmaan sillä, mutta pakko tota kiinalaista ihmesaippuaa on testata ainakin objektiiveihin ja filttereihin. Kyllä niistäkin näkee, jos jää jotain raitoja.
-
Olisi myös hyvä tietää, että mikä neste ei taatusti sovi. Ja vielä parempi jos olisi tiedossa, että onko jotkut tietyt Sonyn kameramallit erityisen herkkiä jollekin nesteelle.T71 kirjoitti:Tässä nyt selvitellään yleisesti mitä nesteitä on ja mitkä sopii Sonyyn. Ei oo keltään pois.temama kirjoitti: Oletko nyt ihan varma, että haluut tinkiä näiden nesteiden hinnoissa? Etkö voi vaan putsata sitä sellaisella nesteellä joka varmasti siihen sopii, koska sellaistahan oli käsittääkseni jo tiedossa??
Mulla on Eclipseä ja putsaan varmaan sillä, mutta pakko tota kiinalaista ihmesaippuaa on testata ainakin objektiiveihin ja filttereihin. Kyllä niistäkin näkee, jos jää jotain raitoja.
Eli kaipaisi myös toteutunutta esimerkkiä siitä, että mitkä kävi kun puhdisti Sony A7xx kennoa nesteellä X...
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Tässä arvosteluita turvallisena pidetystä tuotteesta:aikaarska kirjoitti: Eli kaipaisi myös toteutunutta esimerkkiä siitä, että mitkä kävi kun puhdisti Sony A7xx kennoa nesteellä X...
Photographic Solutions Aeroclipse Digital Sensor Cleaning Fluid
https://www.bhphotovideo.com/c/product/ ... aning.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Reviews:
Light your money on fire instead
Used this product on several camera bodies both Nikon and Cannon. Product leaves streaks on your sensor which you can see!! Repeated use several times but went through 6 swabs and still had problem. Had to pay to have sensor professionally cleaned!! Don't buy this product.
The product removes dust motes, but is leaving a TON of streaks on the sensor that I simply cannot remove.
I used this product on my A7RII sensor and it left a LOT of streaks, as others have noted. Bought it at B&H. VERY unhappy with this product.
Mukana mallikuva raidoista ja myös arvosteluita, joiden mukaan ei tule raitoja.
Menee mielenkiintoiseksi. Joko huono erä ainetta, väärin sekoitettu, väärät lastat tai liikaa nestettä.
-
- Viesti:
Eipä ole tullut märkäpuhdistusta tehtyä koskaan kennolle, mutta tilasin nyt tuon VSGO:n setin kun oli edullinen. Mulla on ollu pullo Photographic Solutionsin Eclipse -metanolilitkua, mutta se on haihtunut pullosta omia aikojaan. Satunnaisesti sillä objektiiveja vain putsaillut.
Useammankin vuoden oon seurannut tätä foorumia ja mitään kummempaa tuskaa en ole vielä havainnut.papetsu kirjoitti:Olen nyt vuoden seurannut tätä foorumia ja sitä tuskaa mikä täällä kumpuaa kirjoituksista.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Kyllä se näkyy :D Vängätään ihan turhista asioista ja vaihdellaan numeroiden perässä peilittömiin. Ne vaan oli jo olemassa jo 1800-luvulla. Suurin osa filmin lyttäävistä ei ole koskaan kuvannutkaan tai kuvannut lonkalta ja kehityttänyt jossain palvelussa. Yhyy huono tuli. Rips raps räps levyt täyteen bittejä, fail. Lightroom on kaukana kemikaalien sekoittelusta ja liian puuduttavaa toistoa.
-
Olen putsaillut Eclipsellä, nukattomilla liinoilla ja vanhasta luottokortista tehdyllä lastalla aina D50 ajasta lähtien. D700 suttasi uutena kennoa aika pahasti ja D600:n aikana homma tuli erityisen tutuksi. Toki Eclipse on hyvää myös objektiivien, silmälasien ja kännykän putsaamiseen.Rockford kirjoitti:Eipä ole tullut märkäpuhdistusta tehtyä koskaan kennolle, mutta tilasin nyt tuon VSGO:n setin kun oli edullinen. Mulla on ollu pullo Photographic Solutionsin Eclipse -metanolilitkua, mutta se on haihtunut pullosta omia aikojaan. Satunnaisesti sillä objektiiveja vain putsaillut.
Sonya koskevissa mainiosti käännetyissä ohjeissa mainittiin, että nestettä pitää käyttää hyvin vähän (jos ollenkaan). Oma käsitykseni on, että nestettä tulee yleensä laitettua liikaa. Nesteen tarkoitus on ehkä enemmän siinä, että se parantaa lian tarttumista lastaan. Kyse ei ole kennon märkäpesusta.
Sonyn - ja minkä tahansa peilittömän järkkärin - putsaamisessa on se etu, että ilmapumpulla voi saada enemmän aikaiseksi kuin peilikameroissa. Jokainenhan tietää sen kuinka kennolle puhallettu ilma pompauttaa lian tähystyslasille. Kerran sain likaa siirtymään myös tarkennussensoreille, joita piti sitten puhallella erikseen puhtaaksi (ja lopuksi kenno eclipsellä).
-
- Viesti:
Ja peilittömissä sinne kameran sisään. Kumpi sitten onkaan vahingollisempaa.nomad kirjoitti:Sonyn - ja minkä tahansa peilittömän järkkärin - putsaamisessa on se etu, että ilmapumpulla voi saada enemmän aikaiseksi kuin peilikameroissa. Jokainenhan tietää sen kuinka kennolle puhallettu ilma pompauttaa lian tähystyslasille.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
tervehdys.
Olen ollut ymmärtävinäni Olympuksissa olevan kennokammiossa jotain tahmaa mihin ravistimen irrottama pöly tarttuu, samoin kai puhallettu ? Oliskohan muutkin valmistajat kekanneet saman.
Olen ollut ymmärtävinäni Olympuksissa olevan kennokammiossa jotain tahmaa mihin ravistimen irrottama pöly tarttuu, samoin kai puhallettu ? Oliskohan muutkin valmistajat kekanneet saman.
-
Myös peilikamerassa on sisus.mremonen kirjoitti:Ja peilittömissä sinne kameran sisään. Kumpi sitten onkaan vahingollisempaa.nomad kirjoitti:Sonyn - ja minkä tahansa peilittömän järkkärin - putsaamisessa on se etu, että ilmapumpulla voi saada enemmän aikaiseksi kuin peilikameroissa. Jokainenhan tietää sen kuinka kennolle puhallettu ilma pompauttaa lian tähystyslasille.
Tietenkin on selvää, että jos kameraa käytetään kovaa ja ahkerasti, pitää se ajoittain putsata - siis putsauttaa - kunnolla. Tässä suhteessa Nikonit ja Sonyt ja kaikki muutkin kamerat on aivan samalla viivalla.
-
- Viesti:
Juu, kyl. Mutta se ei taida olla piirikorttia myöden auki niin kuin nissä IBIS-peilittömissä?nomad kirjoitti:Myös peilikamerassa on sisus.
Katsoinkin juuri omaa a6000:sta ja se nyt ei ole auki mihinkään. Pari pölyhiukkasta oli kennolla, en jaksa niiden vuoksi ruveta kovin suuriin toimenpiteisiin. Tein kuitenkin menun kautta sen kennonpuhdistuksen ja sen lopuksi näytöllä luki jotta "Kennon puhdistus suoritettu. Voit puhdistaa kennon myös manuaalisesti ohjekirjan ohjeiden mukaan" (tjsp ja enklanniksi). Mutta siis ihan kehottavat puhdistamaan sen itse...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
juu, näinhän se on, mutta ei se nyt ollutkaan ongelma, vaan mahdollinen takuun raukeaminen tee-se-itse-manöövereissä.nomad kirjoitti: Tietenkin on selvää, että jos kameraa käytetään kovaa ja ahkerasti, pitää se ajoittain putsata - siis putsauttaa - kunnolla. Tässä suhteessa Nikonit ja Sonyt ja kaikki muutkin kamerat on aivan samalla viivalla.
-
Aika näyttää miten asiat kehittyvät. Aistin tässä Sonyn linjauksessa kameroiden rinnastamisen muihin elektroniikkalaitteisiin. Älä avaa televisiotasi jne... Eihän se noin voi olla kamerassa jonka idea on mahdollisuus objektiivien vaihtamiseen.mremonen kirjoitti:Juu, kyl. Mutta se ei taida olla piirikorttia myöden auki niin kuin nissä IBIS-peilittömissä?nomad kirjoitti:Myös peilikamerassa on sisus.
Katsoinkin juuri omaa a6000:sta ja se nyt ei ole auki mihinkään. Pari pölyhiukkasta oli kennolla, en jaksa niiden vuoksi ruveta kovin suuriin toimenpiteisiin. Tein kuitenkin menun kautta sen kennonpuhdistuksen ja sen lopuksi näytöllä luki jotta "Kennon puhdistus suoritettu. Voit puhdistaa kennon myös manuaalisesti ohjekirjan ohjeiden mukaan" (tjsp ja enklanniksi). Mutta siis ihan kehottavat puhdistamaan sen itse...
m43 maailmassa IBIS on kuitenkin vanha keksintö, eikä niissä ole ollut pölyn kanssa koskaan mitään erityistä probleemia. Sonyissa on isompi kenno, jonka myötä pöly on tietenkin suurempi ongelma, mutta periaatteet ovat samoja.
-
Niin noviisihan minä olen tällä alustalla mutta en elämän varsitiellä, parhaat vuodet on takan päin.Rockford kirjoitti:Useammankin vuoden oon seurannut tätä foorumia ja mitään kummempaa tuskaa en ole vielä havainnut.papetsu kirjoitti:Olen nyt vuoden seurannut tätä foorumia ja sitä tuskaa mikä täällä kumpuaa kirjoituksista.
Sanattomaksi vetää tämä foorumin lukeminen, mutta kai se on joillekkin harrastus tämäkin siinä mitä valokuvauskin, ei muutakuin onnea ja menestystä kaikille...
-
- Viesti:
Kokeilin jokunen vuosi sitten filkkaa, kun ne vehkeet ei maksa mitään tätä nykyä. Ei ole enää mun juttu, kuten kirjoittelin blogiinikin joskus. Mulle filkan perään haikailu oli enemmän haikailua sinne (esi)teini-ikäisen huolettomaan maailmaan, kun mistään ei tarvinnut huolehtia. Ymmärsin sitten, ettei se filkka minua enää 45 vuotta nuorenna.papetsu kirjoitti:Olen nyt vuoden seurannut tätä foorumia ja sitä tuskaa mikä täällä kumpuaa kirjoituksista.
Mutta jos joku saa filkasta kuvaamiselleen sisältöä, eihän se multa liene pois. Mafferin nykytyylin ymmärrän, kun Maffer hakee sitä slow-photography -tyyliä. Ja hyvä että joku jaksaa.
Tämähän ei pidä paikkaansa. Tai siis pitää siinä mielessä, ettei nimekkäisiin näyttelyihin huolita hajuttomia ja mauttomia otoksia, mutta en ole kuullut, että missään olisi rajattu sitä millä kuva on otettu. Siellä tajutaan että kuva on kuva, on se sitten otettu millä kameralla tai medialla hyvänsä. Hyvä esimerkki vaikka Noora Sandgrenin kuvat, jotka on tehty suoraan valokuvapaperille ilman minkäänlaista kameraa.Euroopan nimekkäisiin täyttelyihin ei kohta huolita hajuttomia ja mauttomia digi otoksia.
No se on varma ettei tule. Jo pelkästään nykyisen jakelussa olevan musiikin puristaminen vinyyleiksi tyhjentäisi maailman öljyvvarat kesään mennessä.Tämä on tulevaisuutta, eikä mikään jäänne menneiltä ajoilta. Sama tapahtuu musiikki puolella,
---
blogi
---
blogi