Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
aikaarska kirjoitti:No, mutta näyttihän se ainakin selvästi, että Sonyn suorituskyky oli tässä todella hyvä. Vaikka ei siis vertaisi siihen kilpakumppaniin, vaan ihan muutenkin...
Kyllä, mutta silloin tuon demon olisi voinut tehdä ilman sitä verrokkia. Nyt siinä sanotaan "flagship DSLR". Mistä sen tietää mikä siellä on ollut. Vaikka joku soni? Eikös se samalla tavalla välky se etsin vielä a7:ssakin?
Mutta jos unohtaa tuon verrokin, niin kyllä, on ihan pätevää jälkeä. Ja sen verran pitää antaa krediittiä, että Nikon ottaa kyllä pataan kuva-alueen reunoilla, kun tarkennuspisteet ei yllä sinne. Tosin yleensä kyllä sitä kohdetta koitetaan seurata kameralla.
Tuossa nyt oli lähin versio videosta kysyjän tarpeisiin. Voit kuvitella ammattilaisrungon vaikka Canoniksi niin ei satu niin kovasti.
Samanlaista muutosvastarintaa kuin 2000 luvun alkupuolella kun digijärkkärit tulivat ja uhkasivat vilmikameroiden valta-asemaa. Hirveä vääntö dynamiikasta ja kova väittely kuinka paljon tarkkuutta saa rumpuskannerilla vilmistä irti. Mutta jonnekin se jupina on ajan myötä jäänyt.
Tässäkin käy niin että tekniikka ohittaa kauan käytössä olleet peilikamerat joita sitten myöhemmin ihmetellään museoissa ja muistellaan menneitä.
Onko se päivä tänään, ensi vuonna vai viiden vuoden kuluttua? Itse veikkaisin jo neljä vuotta sitten, että parin vuoden aikana peili häviää. No, ehkä seuraavan parin vuoden. Tai sitten. Päivänä eräänä mutta koska.
Hel_NiS kirjoitti:Miten tuo tarkennus toimii hämärässä? Vilpittömästi kysyn. Nyt taitaa demot olla kuvattu joko suorassa auringonpaisteessa tai reippaassa keinovalossa.
Ilman että on kameraa itse käpistellyt niin aikaisemmilla rungoilla AF-C toimi f8 mutta A9 manuaali väittää että AF-C toimii f11.
Hel_NiS kirjoitti:Onko se päivä tänään, ensi vuonna vai viiden vuoden kuluttua? Itse veikkaisin jo neljä vuotta sitten, että parin vuoden aikana peili häviää. No, ehkä seuraavan parin vuoden. Tai sitten. Päivänä eräänä mutta koska.
Ensin pitää olla taustavoimat kunnossa, ammattilaisille tuki isoissa tapahtumissa ja tietenkin isot telet saatavilla.
Samaan aikaan peilittömissä rungoissa pitäisi olla ylivoimaiset ominaisuudet tarkennus ja fps omaa luokka joita ilman ei voisi olla. A9 nyt on se ensimmäinen yritys ja samalla varteen otettava varoitus Canikonille.
Tälläistä sattuu. Kaikenlaista on ollut vuosien saatossa myös muilla merkeillä, joten tästä on turha lynkata Sonya suruttomasti. Varsinkin kun A9 vaikuttaa muuten varsin hyvältä kameralta... Se on varmasti tuo nopeus jota on tavoilteltu uudella kennotekniikalla, mikä kostautuu tämmöisinä lastentauteina. Siis uuden kennotyypin lastentautina.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
No pitikö se ylikellotettu kamera tuoda väkisin puolivalmiina myyntiin? Miksi ykkössarjalaisten käyttäjien (mitä tällä kalastellaan) pitäisi uudestaan maksaa koepallosta täysi hinta? Kyllä se on jo moneen kertaan maksettu ykkössarjan aikaisempien versioiden muodossa.
Lloydin blogissa on nyt BW konversio mistä ei tarvi maksaa mitään. Aivan karseaa jälkeä. Suttuskannerilla skannattu paperinegatiivikin on kertaluokkaa parempi.
Maffer kirjoitti:No pitikö se ylikellotettu kamera tuoda väkisin puolivalmiina myyntiin? Miksi ykkössarjalaisten käyttäjien (mitä tällä kalastellaan) pitäisi uudestaan maksaa koepallosta täysi hinta? Kyllä se on jo moneen kertaan maksettu ykkössarjan aikaisempien versioiden muodossa.
Lloydin blogissa on nyt BW konversio mistä ei tarvi maksaa mitään. Aivan karseaa jälkeä. Suttuskannerilla skannattu paperinegatiivikin on kertaluokkaa parempi.
sitä kun kuvaa tollasta vehreää puskaa. niin sitä voi yllättyä oho minkälaista mafferin BW converseissonia punaneb kanava pukkaa 100% ropista!!! ihan millä tigikameralla tahansa!!
joohans! mutta jotai pikku hommaa tossa saattaa randomisti tulla. ei kuulemma ole mikään maailman loppu. toki tällä foorumilla maailman loppu tulee parin päivän välein!
tässäkin A9 kuvassa pitäis olla hienan baändingiä, löydätkö?
Maffer kirjoitti:No pitikö se ylikellotettu kamera tuoda väkisin puolivalmiina myyntiin? Miksi ykkössarjalaisten käyttäjien (mitä tällä kalastellaan) pitäisi uudestaan maksaa koepallosta täysi hinta? Kyllä se on jo moneen kertaan maksettu ykkössarjan aikaisempien versioiden muodossa.
sitä kun kuvaa tollasta vehreää puskaa. niin sitä voi yllättyä oho minkälaista mafferin BW converseissonia punaneb kanava pukkaa 100% ropista!!! ihan millä tigikameralla tahansa!!
joohans! mutta jotai pikku hommaa tossa saattaa randomisti tulla. ei kuulemma ole mikään maailman loppu. toki tällä foorumilla maailman loppu tulee parin päivän välein!
tässäkin A9 kuvassa pitäis olla hienan baändingiä, löydätkö?
Voe ihme tätä sankaria. Jos tekee punaisen filtterin konversion vaikka silver efexissä niin lopputulos tulee olemaan aika mielenkiintoinen kun veivaa siihen päälle pikkasen niitä lokaalin kontrastin säätöjä vielä. Kuvanlaatu on n. Olympux pen m1 tasoa. Jos hintakin olisi niin eipä sit mitään...
Taisin olla oikeassa alkujaan kun arvailin ettei tuota tule kukaan ostamaan tällä foorumilla. Yksi foorumilainen taisikin sen onneksi perua silloin ihan alussa.
Mä lähetin jo pari päivää sitten ja hän sitä jo kommentoi. Mutta en saanut tolkkua aikooko testata vai ei. Lähetä Kassonille siitä viestiä, jos ei sitten jo ole testannut.
Lisää mahdollisista syistä & seurauksista mitä tulee A9:een ja tähän "bandingiin".
On esitetty olettamuksia, että liityy kennon vaihetarkennus pikseleihin. Että joissakin tapauksissa on mahdollista saada esiin kuviin näiden vaihetarkennuspikseleiden rivistöjä (olisi tätä niin kutsuttua bandingia), ja nimenomaan silloin kun on käytetty mekaanista suljinta...Tiedä sitten. No, tästä vielä puhutaan varmana pitkään ja parempia tutkimuksia tehdään ;-)
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer kirjoitti:Mä lähetin jo pari päivää sitten ja hän sitä jo kommentoi. Mutta en saanut tolkkua aikooko testata vai ei. Lähetä Kassonille siitä viestiä, jos ei sitten jo ole testannut.
Ok. voisinpa laittaa saman viestin hänelle myös. Jos on vielä saanut haltuunsa koko kameraa...
EDIT: okei, on se saanut näköjään A9 haltuunsa, ja jo tehnytkin vaikka mitä mielenkiintoista tutkimusta:
Maffer kirjoitti:Mä lähetin jo pari päivää sitten ja hän sitä jo kommentoi. Mutta en saanut tolkkua aikooko testata vai ei. Lähetä Kassonille siitä viestiä, jos ei sitten jo ole testannut.
Meinaatko ostaa A7rII uudestaan vai uuden A9 kun oot noin kovaa kiinnostunut aiheesta?
kohan kirjoitti:Samanlaista muutosvastarintaa kuin 2000 luvun alkupuolella kun digijärkkärit tulivat ja uhkasivat vilmikameroiden valta-asemaa. Hirveä vääntö dynamiikasta ja kova väittely kuinka paljon tarkkuutta saa rumpuskannerilla vilmistä irti. Mutta jonnekin se jupina on ajan myötä jäänyt.
Mitähän muutosvastarintaa tässä oikein on? Tai sitten kolikon toisella puolen sopulit juoksee taas uuden -ismin perässä.
Olen aikaisemminkin kirjoittanut, että ei peilitön kamera ole mikään lahko, jossa vain 144 000 ensimmäistä mukaan ehtinyttä pelastuu. Jostain syystä vain joillakin peilittömillä kuvaavilla on hirveä tarve saada muutkin samaan junaan laulamaan sitä samaa ylistysvirttä. Tätä ilmiötä löytyy niin harrastajien kuin ammattilaistenkin joukoista.
Itse en koe, että minulta olisi jäänyt yhtään kuvaa ottamatta, vaikka olen pysynyt Nikon-kuvaajana koko sen ajan mitä Sonyn a7/a9 -sarja on markkinoilla ollut. Päinvastoin veikkaan, että minulla on säästynyt tukku rahaa, koska eritoten alkupään Sonyjen vaihtoarvo on ollut huono ja uutta mallia - joka ainakin esitteen mukaan on taas se paras ja nopein - on pukannut tuplavauhtia verrattuna dinosaurus-osastoon.
Olen myös monta kertaa todennut, että peilitön teknologia korvaa peilikamerat. Mutta edelleen: so what. Kyllä tuohon mukaan ehtii sitten kun se teknologia on kypsä. Annan mielelläni muiden rahoittaa Sonyn teknologiabudjetin.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
emerik kirjoitti:Taisin olla oikeassa alkujaan kun arvailin ettei tuota tule kukaan ostamaan tällä foorumilla. Yksi foorumilainen taisikin sen onneksi perua silloin ihan alussa.
Vaikka peruin niin ollaan jälleen ennakkovaraajien joukossa.
Syynä on tarkennuksen ylivoimaisuus ja kameran nopea ja hiljainen toiminta.
Vaikka minä olin täällä ensimmäisenä ilmoittautunut niin esim verkkiksen sivuilla yhdeksän muuta ennakkotilaajaa. Toivottavasti tämä nyt ei masenna liikaa...