burmanm kirjoitti:
Yleensäkin hieman liioiteltuja nämä ongelmat, toisaalta voivat ne toimia käytetyn ostajallekin mahdollisuutena. Itse maksoin omasta D600:stani joku <700e aikoinaan ja sillä oli kuvattu silloin n. 3500 kuvaa.
Pari kertaa olen joutunut sen JASsille viemään, samana tai seuraavana päivänä saanut takaisin. 3959 kuvan kohdalla sain uuden sulkimen. Ja sen jälkeen olen pari kertaa putsauttanut ilmaiseksi, mitään varsinaista harmiahan noista ei ole ollut itselleni (kun ei työkseen kuvaa). Enää ei näyttäisi tulevan täpliä, mutta varmasti sinne jossain vaiheessa jotain eksyy.
Tällä hinnalla en näe oikein mitään syytä luopua tuosta vehkeestä (vaikka siitä melkein omat saisikin takaisin), AF:n heikkous heikommassa valaistuksessa on ainoa puute tuossa. Kuvanlaadun puolesta en voittaisi paljoakaan vaihtamalla.
Nikonin ongelmien kanssa pelaaminen on ollut tuuripeliä. Kaikki me emme ole yhtä onnekkaita kuin sinä.
Minulla D600 pilasi uutena Skotlannin reissun jälkipuolen kuvat, kävi sen jälkeen monta kertaa ja monta viikkoa huollossa, ja hyviä kuvausjuttuja meni ohi. Lopulta kun kyllästyin ja maksoin 1999e, että sain korvaajan tuolle romulle. Taisin 700e saada D600:sta kun myin pois, joten ei tuostakaan tullut edes ihan tonnia takkiin. Olisi ehkä ollu parempi pitää D600 kakkoskamerana.
Että silleen :-/ Se täytyy kyllä tunnustaa, että Df on hukan rimpulasta rakenteestaan huolimatta laadukas. Paljon parempi kuin netissä puhutaan. Mitään toimintahäiriöä ei ole ollut kertaakaan, tarkennuksen hienosäädön tarve tulee pelkästään objektiivista (jos tulee), jokainen tarkennuspiste osuu yhtälailla kohdalleen, ja mikä parasta, riittää kun putsaa kennoa 30 000 kuva välein. Myös Df:n akku kestää paremmin kuin spekseissä sanotaan ja sen tarkennus toimii paremmin kuin D600:ssa vaikka perustuukin samalle tarkennusmodulille.
Edellä kerrotun jälkeen minulle on tuon jälkeen sattunut muutama muukin episodi jossa on pitänyt käyttää Nikonin romua huollossa, joskin myös onnistumisia olen kokenut. Esimerkiksi viime syksynä ostamani 24mm/1.8 on aivan sairaan hyvä ja tasaisesti terävä laajis! Mutta sen verran olen oppinut, että kierrän kuumimmat uutuudet kaukaa.
Sivumennen sanoen - kuka arvioi kuinka paljon tämä laatuun kohdistuva epäluulo syö Nikonin myyntiä??!! Vai oletteko te kaikki muut sitä mieltä, että Nikonin laatu on kohdallaan?