En ole koskaan ollut merkkiuskollinen kuvaaja, runkoja/objektiiveja ollut useimpia, kylläkin aiemmin Nikonia ja Canonia, mutta Canonissakin mm. Heliosta adapterilla ja nyt tämä Fuji, eli valitsin kaluston lähinnä tarpeen mukaan, en siksi minkä merkkinen se on, enkä koskaan ole sanonut/fanittanut että JUURI TÄMÄ TÄLLÄ HETKELLÄ OMISTAMANI on se KAUNEIN ja PARAS, enkä moista filosofiaa oikein edes ymmärrä, se kyllä näyttää täälläkin ikävä kyllä niin monasti olevan vallalla.saloma-3 kirjoitti:Ei tuo Canon ainakaan testien mukaan ole mitenkään radikaalisti parempi kuvanlaadussa. Mutta täällä joku sitä suitsutti kovasti. Täytynee uskoa.
Ei minua kiinnosta mihin lopputulemaan jotkin nettitestit pääsevät, itse kun ollut parisenkymmentä vuotta painajana värimääritelmien ym siihen ammattiin liittyvien detaljien kanssa tekemisissä, opiskellut jonkin verran mm. kuvankäsittelyalaa ja valokuvannut filkka-ajoista lähtien ilman mitään kalustokiihkoa, niin se nyt vaan on elämän reaaliteetti tälläkin Eizolla tarkasteltaessa kuvakirjastoani, että Fuji XT-2 häviää kriittisellä tarkastelulla kuvanlaadullisesti Canon 6D:lle.
Luulisi kun itsellä uusi Fuji että olisin jotenkin että tottakai tämä on paras ja kaunein kun MINULLA ON TÄMÄ, mutta kun evvk, tämä on hetkien taltioimista varten, eikä nus...simista varten, pelkkä kalusto ilman tunnesidettä, niinkuin sen kuuluukin olla. Tottakai tämä on mukava lelu, en tätä muutoin olisi ostanut ja kuvanlaatu ON HYVÄ, mutta tottakai on parempia, onhan tätäkin paremmalla Canon 6D:llä parempia runkoja kuvanlaadullisesti, so what ?