mremonen kirjoitti:(myönnän itsekin olevani syyllinen tähän Sony vastaan muu maailma-loanheittoon, mutta alunperinhän homma oli aika lailla fanipoikien varassa. Ekat täyskennosonit olivat aika luokattomia verrattuna muuhun kameratarjontaan, silti niitä hehkutettiin kuin Jeesuksen bambukuituisia kalsareita. Nyt sitten Sonyt pesee muut lähes millä mittarilla hyvänsä omassa genressään, joten kyllä tässä voi myöntää että ne on varmasti hyviä kameroita. Mielenkiintoista olisi tietää/pohtia, mikä olisi peilittömän täyskennon asema tässä hetkessä ilman Sonyä. Olisiko kumpikaan norsuista lähtenyt tutkimaan sinistä merta vai olisiko vain tyydytty uiskentelemaan siinä omassa lokerossa laskevien myyntikäyrien kanssa?)
Njoo. Onhan tää ihme nuhjaaminen menny joillain fiksumpaan ja joillain ei fiksumpaan suuntaan. Peukkua niiden suuntaan. Lisäksi on ilmaantunut lisää jotain täysin riman ali ryömiviä. Peukkua toiseen suuntaan taas niille. Toisaalta jos viaton heittäisi ensimmäisen kiven, niin kyllä kivet visusti pysyisi taskussa meikäläiselläkin.
Mutta noista ensimmäisen sukupolven Sonyista on pakko mainita että paljon mieluummin ite ottaisin niiden muotoilun. Toki nappien tatsi on parantunut, näytön saa käännettyä alas jalustalla ja kamerat muutenkin ovat nykyään aivan eri pelejä, mutta kaiken kaikkiaan diggailen edelleen siitä suht simppelistä, rujosta ja pienestä muotoilusta.
Tuntuu myös että ilman tuota peilittömien jonkinlaista läpimurtoa, ei Sonylle varmaan koskaan olisi tämmöistä saumaa tullut kiilata näiden mainitsemiesi norsujen rinnalle. Kieltämättä Sony sen mahdollisuuden on käyttänyt aika hyvin hyväkseen ja osin myös on ollut tekemässä tehnyt sitä läpimurtoa, mutta siltikin. Oikea paikka ja oikea aika.
Sitten taas toisaalta tuosta itse aiheesta. Edelleen olen sitä mieltä että Canon konttasi aika tavalla tuon julkaisunsa kanssa. Esimerkkinä vaikka tämä "flicker free" keissi:
https://youtu.be/c9uya9-XnFk?t=157" onclick="window.open(this.href);return false;
Videopuolella sen sijaan ei Canonista jaksa edes mainita. No onhan siinä eteenpäin kääntyvä ruutu jos joku haluaa ostaa yli kahden tonnin vlogi kameran, mutta muuten se on ... No se on mitä on. Sonyn ja Nikonin ero sen sijaan on aika marginaalinen. Ehkä pikemminkin makuasia. Tällä hetkellä siihen vaikuttaa enemmän ehkä muut asiat. Kuvaajan oma historia ja linssit mitä on natiivina tarjolla tällä hetkellä jne. Mutta itse runkoina erot ovat hämmästyttävän pienet. Tää on mun mielestä hyvä tubettaja ja aika fiksusti kaivanut ne tärkeimmät erot sieltä esiin:
https://youtu.be/87Y_8SmQkMk" onclick="window.open(this.href);return false;
Pähkinän kuoressa toisella on toinen ominaisuus aavistuksen paremmin ja toisella toinen. Kaiken kaikkiaan kuitenkin aika pienet on erot. Jotain juttuja ottaisin hyvinkin mielelläni A7III:een ja joistain ominaisuuksista olen taas tyytyväinen että löytyvät A7III:sta.