(2013 - 2017 ) Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
hkoskenv

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

mremonen kirjoitti:Tuo "peilittömissä kehitys kulkee nopeammin"-jorina on kestämättömällä pohjalla, kuten varmaan tiesitkin. Katsotaan nyt mitä a7r4 tai a9r2 tuo tullessaan. Nyt nuo alkavat keskeisissä ominaisuuksissa olemaan DSLR:ien tasolla.
Tarkoitin kehitystä tähän asti. Sillä perusteella nuo uuden kokeilijat laitteensa ostavat. Se on selvää, että jatkossa peilittömien kehitys hidastuu, kun teknologia saavuttaa kypsemmän vaiheen.
Eli toisin päin kääntäen: miksi ihmeessä joku meni kaksi vuotta sitten peilittömiin, kun vaihtoi hunompaan?
Se on vähän yksioikoista luokitella kameroita yhen asian, "hyvyyden", perusteella. Ainakin se on erittäin henkilökohtaista. En minä näe erityistä syytä epäillä esimerkiksi palstalle kirjoittavien laajaa kirjoa henkilökohtaisia syitä ja hyvyyden ja huonouden kokemuksia, vaikka juuri minä jaan näkemyksesi, että isot CaNikonin peilikamerat ovat parhaita harrastusvälineitä vielä toistaiseksi, kunnes joku tuo markkinoille vastaavalla ergonomialla ja käyttölogiikalla toimivia peilittömiä, jotka ovat teknisesti kaikessa vähintään yhtä hyviä.

Veikkaan, että Sonyn seuraavissa malleissa ne erot alkavat olla kokokysymyksiä, käyttölogiikan outouksia, järjestelmän suppeutta tai tahallisia typeriä rampauttamisia (kuten esim. star eater) eikä niinkään sitä, etteikö teknologia mahdollistaisi parempaa. Uskon (tai ainakin toivon), että CaNikon aloittaa noiden asioiden osalta (minun mielestä) paremmin, mutta niillä menee pari kolme iteraatiokierrosta kuvanlaadun ja tarkennuksen teknisen etumatkan kuromiseen.
Hannu
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Jo rajalalla on useita A7RII vaihdokkeina, niin se tarkoittaa todennäköisesti vain sitä, että porukka on vaihtanut A7RIII malliin, ehkä jotkut jopa D850:een...Mutta oikeastaan tuolla ei ole mitään suurempaa merkitystä. Kameravaihtorumbaa on harrastettu jo monta vuotta, näyttää olevan yksi digikameroiden vitsaus. Valmistajat paukuttavat uutta mallia vuoden välein, niin innokkaimmat meistä on vaihtamassa hyvin herkeästi.
Mutta kuten ennenkin, niin myös nyt - vaihdolle ei välttämättä ole mitään kunnon syytä. Ainakaan käytännöllisesti katsottuna. Esimerkiksi kyseinen Sony A7RII kamera on edelleen erittäin hyvä kamera. Ihan kiva jos sitä saa nyt vähän edullisesmmin käytettynä.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

hkoskenv kirjoitti:Se on vähän yksioikoista luokitella kameroita yhen asian, "hyvyyden", perusteella. Ainakin se on erittäin henkilökohtaista.
Se on totta. Jos objektiivien adaptoitavuus ja eritoten manuaalitarkenteiset obiskat ovat olleet se juttu, peilittömät ovat tarjonneet rahalle vastinetta jo pitkän aikaa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

nsamppa kirjoitti:
niffe kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Se on varmaan tää pimeä vuoden aika kun saa röllit liikkeelle. Onhan tää vähän masentavaa ja käy voimain päälle. Tsemppiä vaan jäbät. Kyllä se kevät siitä koittaa.
Hei, älä nyt viitsi. Kaikki kriittiset arviot täällä ovat lähes poikkeuksetta hyvin perusteltuja, toisin kuin "tuotemerkkiuskoon" hurahtaneiden kitinät, joissa mennään heti henkilökohtaisuuksiin ja perustellaan asioita jollain kyseenalaisella auktoriteetilla.
"...Canon on työkalu ja Sony on enemmänkin leikkikalu..."

"Lapsellisista vastauksistasi voi päätellä, että sinulla ei ole aavistustakaan mistä keskustelet."

"Kun nämä kiinalaiset halpatuotteet on nähty niin ei tuo olisi mikään ihme."

Noi nyt poimi tästä ketjusta aika helposti kun kelasi muutaman viestin taaksepäin. Voit tsiigata itse lisää jos huvittaa. Että se niistä hyvistä perusteluista ja henkilökohtaisuuksiin menemisistä. Kyllä noi mun kirjoissa röllöttelyiksi menee.

Ja mulla ei nyt käsittääkseni minkäänmoista auktoriteettiä ole. Ei kyseenalaista eikä muutakaan. Sitä oon vaan sanonut että kyllä mä niillä työni ja harrasteluni hoidan niiden ärsyttävyyksistä huolimatta. Sen syvällisemmin en oikein kameroista ymmärrä. Se siitä auktoriteetista.
Jos minäkin copypeistaisin kaiken katteettoman tauhkan tänne, niin tähän muutenkin ylipitkään threadiin tulisi 300 sivua lisää, joten koeta nyt ryhdistäytyä vaan ja keskustella aiheesta.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Voi kuule jos se oliskin vain noin helppoa. Kävis mulle oikein hyvin. Joten ryhtiä vaan sinnekin. Peilistä se lähtee.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

nsamppa kirjoitti:Peilistä se lähtee.
No eikös täällä nyt juuri ole kehotettu luopumaan peilistä. Nyt sinäkin näet mihin se johtaa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
nsamppa

mremonen kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Peilistä se lähtee.
No eikös täällä nyt juuri ole kehotettu luopumaan peilistä. Nyt sinäkin näet mihin se johtaa.
Well played. Well played =D
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

jumaleissons kaverit, eiköhän sitä peiliä ole ny tuijotettu ihan tarpeeksi!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

Nyt tuli pieni ongelma, kun salama pitäisi saada irti kamerasta johdolla ja löytää sopivan kevyt salama makroiluun ja satunnaiseen lähikuvaukseen (mm tuotekuvaus). Tässä A7II rungossa on vaan joku piirilevy/liitin jäänyt suunnittelijalla näkyviin tuonne salamakengän sisään, niin miten tää homma oikein hoidetaan?
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Siellä on se hieno Sonin multifunctio -terminaali. Käsittämätön kokkare. Juuri ne pinnit kun hieman ottaa kosteutta niin korroosio iskee -> huolto.
aikaarska

T71 kirjoitti:Nyt tuli pieni ongelma, kun salama pitäisi saada irti kamerasta johdolla ja löytää sopivan kevyt salama makroiluun ja satunnaiseen lähikuvaukseen (mm tuotekuvaus). Tässä A7II rungossa on vaan joku piirilevy/liitin jäänyt suunnittelijalla näkyviin tuonne salamakengän sisään, niin miten tää homma oikein hoidetaan?
Ihan sopivalla kaapelilla vain, vaikka tälläisellä:

https://www.bhphotovideo.com/c/product/ ... _cord.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.ebay.com/itm/Meike-MK-FA02- ... Swx6pYosJc" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut aikaarska, Helmi 01, 2018 23 : 15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

No nyt, kun tuo tuli puheeksi, niin eihän siinä vielä kaikki. Se salaman vastakappale on myös uskomaton insinöörityönnäyte, jonka tekninen ikä tullee tuskin olen kymmenesosaakaan CaNikonin vastaavasta. Ohuita muovisiipiä ja taivasalla olevia kuparisilmukoita. Lisäksi sitä saa aina kitkutella irti, kun noissa muissa irtoaa pikalukituksella ja liukuu ulos ilman ähräystä kakeen vaihdettaessa. Miksi ne ovat tuollaisen tehneet?
aikaarska

niffe kirjoitti:No nyt, kun tuo tuli puheeksi, niin eihän siinä vielä kaikki. Se salaman vastakappale on myös uskomaton insinöörityönnäyte, jonka tekninen ikä tullee tuskin olen kymmenesosaakaan CaNikonin vastaavasta. Ohuita muovisiipiä ja taivasalla olevia kuparisilmukoita. Lisäksi sitä saa aina kitkutella irti, kun noissa muissa irtoaa pikalukituksella ja liukuu ulos ilman ähräystä kakeen vaihdettaessa. Miksi ne ovat tuollaisen tehneet?
Ehkäpä olen Sony käyttäjänä sitten vain naiivi optimisti, mutta minulla ei ole ainakaan ollut mitään ongelmia Sonyn salamakengän kanssa, eikä salaman asettamisessa asettamisessa siihen - eikä myöskään poistettaessa.
Ainut nega menee niihin multi-kontakteihin, jotka voisivat olla paremmin suojattuja säätä/kosteutta vastaan. Tosin ei niistäkään ole tullut ongelmaa kun olen suojannut niitä uittamiselta.

nsamppa

Mulla nyt ei mitään ongelmaa sen salamakengän kanssa oo ollu, mut tähän liittynee hyvin vahvasti se että ainoo mitä oon siihen kiinnitelly on ulkoinen näyttö :)
aikaarska

nsamppa kirjoitti:Mulla nyt ei mitään ongelmaa sen salamakengän kanssa oo ollu, mut tähän liittynee hyvin vahvasti se että ainoo mitä oon siihen kiinnitelly on ulkoinen näyttö :)
Ei mitään ongelmaa salamankaan kanssa, mutta liittynee vahvasti siihen, että olen käyttänyt sitä Sony yhteensopivalla Nissin salamalla ;-)

T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

Olipa kallis piraattikaapeli. Canoniin saa vitosella.
Ja se salama vielä puuttuu, eli onko tuohon EX270 kokoista pientä salamaa kellään?

https://www.youtube.com/watch?v=s8zgzruC3HA" onclick="window.open(this.href);return false;

Aliexpress kamaa... myykö kukaan mitään laadukkaampaa? Nissin??
aikaarska

T71 kirjoitti:Olipa kallis piraattikaapeli. Canoniin saa vitosella.
Ja se salama vielä puuttuu, eli onko tuohon EX270 kokoista pientä salamaa kellään?

https://www.youtube.com/watch?v=s8zgzruC3HA" onclick="window.open(this.href);return false;

Minulla pikkusalaman virkaa ajaa Nissin i40,ja hyvin ajaakin:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... avalo-Sony" onclick="window.open(this.href);return false;

T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

aikaarska kirjoitti:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... avalo-Sony" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos ohjeluku on 27 ja hinta 200, niin joku ei täsmää.
nsamppa

Täältä sämppeliä A7SII:n ja A6500:n käytöstä videotouhuissa:

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12752425" onclick="window.open(this.href);return false;
tn1krr

Viesti Kirjoittaja tn1krr »

T71 kirjoitti:
aikaarska kirjoitti:

Jos ohjeluku on 27 ja hinta 200, niin joku ei täsmää.
Toi GN 27 verkkiksen sivuilla on salamapää 35 mm asennossa, useinhan GN ilmoitetaan esim. 105 mm asennossa, jolloinu Nissin i40 on GN on tyyppimerkinnan mukainen 40. Vertailun vuoksi esim. Canonin 650 Eur lippulaiva eli 600EX on 35 mm asennossa GN 36.

Jos Nissineihin lähtee niin ottaisin i60:n: siinä on paremmin ruutia, "salamazoomi" 200 mm asti ja sisäinen Nissin Air-järjestelmän radiovastaanotin. Lähtee alle 250 Eur. Air 1 kontrolleri on myös mukavan halpa eli alle satasen. Mulla on Nissin Air 1, i60 ja pari Di700A:ta. Air 1 järjestelmän ainut suurempi huono puoli on rear sync:in puuttuminen radiolla käytettäessä.
Vastaa Viestiin