ju8uh, vedetään vaan henkeä, huuuu-ohhh.T71 kirjoitti:[
Jep.
Nyt jos pidätätte henkeä siihen asti kun Sonyn "Asiakastuki" vastaa lähettämiini jatkokysymyksiin, niin tämä saattaa jopa johtaa johonkin.
Elä T71 väheksy minun tekemään soittelu ja email työtä!! Olen sentään laaja-alaisesti ollut yhteyksissä eri firmoihin, ja eri järkkärimerkkien edustajiin!
Ja voin sanoa, että siinä vaiheessa kun vaikkap Nikonilta kysyy yksityiskohtaisia takuuehdoista, niin siellä muuttuu sävy hyyyyvin varovaiseksi. Melkein sanoisin, että olet saanut ihan hyvin ongittua tietoa Sonylta. Yritän vaan sanoa, että jos koet että sonilla ei olla selkeästi kerrottu jotain asioita sulle, niin ihan sama tyyli jos rupeat samaan Nikonin kanssa.
Nikonilla & Canonilla on vaan se etu, että ne voi ohjata sujuvasti sut JAS tekniikan piiriin kun taas se Sonyn käyttämä Ruotsin huolto on muodostunut jonkinlaiseksi kirosanaksi sulle, vaikka se ei välttämättä ihan niin kehno huolto olekaan!
Oletan, että kysyt yksityishenkilönä näitä asioita sonylta (??) Että saako joku muu kuin Sonyn ruotsin huolto putsata kennoa ilman että se vaikuttaa takuuseen.
Minusta asian hoitaminen sujuisi tehokkaammin jos joku iso jälleenmyyjä ottaisi hoitaakseen tämän. Ekaksi tulee mieleen Rajala, koska se on iso Sony jälleenmyyjä ja he itse suosittelevat muitta mutkitta Fokan huoltoa sonyn kennoputsaukseen, ja kertovat vielä, ettei se vaikuta takuuseen!!
Nyt jos saat sonylta taas jonkun idioottiehdottoman vastauksen, että kennoa ei saa putsata ketään muu kuin heidän valtuuttama Ruotsin huolto (mikä sen legendaarisen Ruotsin huollon oikea toiminimi muuten on??), niin silloin voisi ottaa Rajalaan voimakkaasti yhteyttä, ja kertoa homman juju!! Rajala voisi selvittää tilanteen kennopuhdistuksen osalta, ja ehkä jopa vaikuttaa Sonyn politiikaan Suomen osalta! Yksityishenkilön on hyvin vaikea saada muutosta toimintaperiaatteeseen.
Kennopuhdistushomma menee oikeasti nyt seuraavasti (Sonyn osalta);
Kennon voi puhdistaa itse tai kameran voi jättää vaikkapa Fokan tai JASsin putsattavaksi.
Se ei vaikuta takuuseen jos kameralle ei ole aiheutunut vahinkoa kennopuhdistuksen takia.
Sony ei ole kiinnostunut tutkimaan onko kennoa puhdistettu mahdollisesti itse, ellei vika ole sellainen, että se olisi voinut tulla kennopuhdistuksen takia tai että kenno olisi saanut iskua jostakin kontaktista. Tämä sama koskee myös Nikonia ja Canonia, kysyin sitä JASsista.
Ja tähän on muuten olemassa porsaanreikä, jos haluaa olla nokkela! ; Käytät kameran yhden kerran Sonyn valtuuttamassa huollossa kennopuhdistuksessa. Tämän jälkeen voit suorittaa tulevaisuuden kennopuhdistukset itse . Jos kameraan tulee joskus takuun alainen vika, ja huolto jostakin syystä kertoisi, että kennoahan on putsattu, niin voit sanoa, että JOO, NIIN ON, TEIDÄN HUOLLOSSA.Et edes valehtelisi. Jättäisit vaan kertomatta, että olet myös itse putsannut kennoa. Tämä oli tälläinen varokeino jota varovainen käyttäjä, kuten T71 voisi käyttää mielenrauhan saamiseksi.
Jos JAS tai Foka onnistuu vahingoittamaan kennoa puhdistuksensa takia, niin huoltofirma vastaa tästä vahingosta (ainakin JAS kertoi minulle vastaavansa vahingosta jos kamera vahingoittuu heidän kennopuhdistuksensa takia, myös Sony).
Jos itse vahingoitat kennoa puhdistuksen takia, niin kukaan ei vastaa siitä ja menetät kameran takuun.
Tämä oli siis arkielämän käytäntöä, jota varmaan lähes me kaikki sonystit noudattaa. Ja hyvin on mennyt vuosia, ilman ongelmia!! Monet sonistit putsaavat kennonsa itse tai antaa jonkun Fokan tai JASiin ym.. tehdä sen. Aina ei tartte nus*ia pilkkua jonkun takuupolitiikan kanssa.