Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Maffer kirjoitti:Niin, lafka on sählännyt melkoisesti. Esim. tuo pakatun RAWin käyttö kuvanlaatuvertailussa minkä postasin. Aivan käsittämätön fail kun juuri siinä varjojen kaivelussa ja huippuvaloissa tuo cRAW poksahtaa.
Toden totta. Sillä eikö A7II saanut myös "pakkaamaton RAW" vaihtoedon firmware päivityksenä?
Eli eivät ole jaksaneet päivittää studio testi tietokantaansa pakkaamattomalla RAW vaihtoehdolla. Toisaalta ymmärttää, toisaalta ei, mutta tässä tapauksessa ei Sonyn vika kuitenkaan.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Niin. Ja esim. K-1:n PS-kuva on tarkennettu päin persettä. En saanut tuollaista pöperöä reunoja kohti aikaiseksi kertaakaan paitsi Penron 24-70:lla mikä vaan ei veny kennon vaatimuksiin.
Maffer kirjoitti:Niin, lafka on sählännyt melkoisesti. Esim. tuo pakatun RAWin käyttö kuvanlaatuvertailussa minkä postasin. Aivan käsittämätön fail kun juuri siinä varjojen kaivelussa ja huippuvaloissa tuo cRAW poksahtaa.
Pixel Shift kuvat oli tuotettu sillä Sonyn softalla, jossa oli jotain "+20 blacks, no NR, -100 sharpening, 0,5 'Peheripheral Edge NR' " säätöjä. Siinä on se info button RAW:n latauskohdan vieressä josta mouseover paljastaa noi. Kyllähän se cityscape-kuva oli pixel shiftattuna paljon tarkempi kun vaikka nosturia katselee, mutta ei noista kuvista kannata suuria johtopäätöksiä tehdä ennenkuin sille softalle löytyy oikeat parametrit kun isompi porukka on sitä potkinut.
Maffer kirjoitti:On, fully electronic shutter = silent shutter asetus. A9:ssa on pähein toteutus eli ei ole pahasti rolling shutteria.
Jep, A9:ssä ylivoimaisesti pähein, koska sen lukunopeus on pienin (1/160 sec) eli pienin riski vääristymiin.
Jo A7R II:ssa on hidas (n. 1/15 sec) äänetön/elektroninen jossa kuitenkin paljon suurempi riski vääristymille jne. Tässä myös muita rajoituksia eli ei sarjatulta, vain 12 bit RAW jne. Eikös tämä äänetön suljin tullut alunperin ensimmäisen generaation A7S:ssä, jossa myös nämä samat rajoitukset.
A7RIII:ssa parempi kuin edellisessä, löytyy 14 bit RAW, sarjatuli ja ilmeisesti nopeampi lukumoodi eli jos tyytyy 12 bit pakattuun RAW:iin tai jpg:iin niin saattaa lukea sensoria jonkin matkaa nopsemmin koska manuaali väittää että noilla asetuksilla saa vääristymiä vähennettyä. Manuskalinkki alla.
Tuli kolautettua polvi todella ikävästi siihen nurkkaan ettei slog-kuvaprofiileja varmaankaan kandee käyttää studio-olosuhteissa. Ulkona, missä on suuren suuria valoisuus eroja se on omiaan. Muuten kannattanee tsekkaa cine4-profiili. Se käsittääkseni käyttää koko kennon infon olematta kuitenkaan molemmissa ääripäissä. Oppia ikä kaikki.
Tosta tuli mieleen että potilaan saa pysymään kyllä paikallaan kun köyttää sen siihen kuvausalustaan pakkopaidalla ja vöillä. Jos sen yhdistää noihin laitteisiin niin tulee tuplasti parempi tulos. Selkärankaa vasten vielä semmonen kurituspenkin ruuvattava kiristystappi niin se on siinä.
Maffer kirjoitti:Tosta tuli mieleen että potilaan saa pysymään kyllä paikallaan kun köyttää sen siihen kuvausalustaan pakkopaidalla ja vöillä. Jos sen yhdistää noihin laitteisiin niin tulee tuplasti parempi tulos. Selkärankaa vasten vielä semmonen kurituspenkin ruuvattava kiristystappi niin se on siinä.
Nyt menee ihan täysin offtopiciks mut menköön.
Itseasiassa toi on kohta täysin turhaa. Planun uusimmassa (Planmeca Viso) röntgenlaitteessa hampaiden 3D kuvantamiseen on kamerat jo messissä. Tais tulla päivityksenä jo aikaisempaan generaatioon, mut käsittääkseni siinä ne oli eri tarkoitukseen. Tässä Visossa ne kamerat kuvaa koko säteilytyksen ajan ja jos potilas vähänkään liikkuu, nää kamerat taltioi sen liikkeen kolmiulotteisesti. Softa osaa sitten yhdistää potilaan liikkeen ja periaatteessa tärähtäneen röntgenkuvan ja tuloksena tulee virheetöntä röntgen kuvaa pienimmällä mahdollisella annoksella ja ilman pakkopaitoja tai ruuveja. On ne kieltämättä vaan aika hienoja vehkeitä.
tusge kirjoitti:Onko Sony A7 II Metallinen mountti? Kuvaako joku kyseisellä rungolla ja Canonin linsseillä?
Metallinen toki. aika monikin käyttää cänonin laseja . futaa kyllä, kunhan on kunnon adapteri välissä. AF ei huippuluokkaa, mutta toimii.
Ourait, kokeilin taannoin Sony A7 ykköstä ja commliten adapteria ja se setti ei pelannu edes huonosti. Nyt on tilanne se, että omistan tällä hetkellä Olympus Em5 mark ii ja olen täysin ihastunut peilittömään. Ainoa vain, että ISO herkkyyksien kohinat meinaa häiritä tässä pikkukennoisessa, joten ajattelin, että tuo A7 II vois olla oiva vaihtoehto. Toisaalta en tarvis muita linssejä, kun kinokoossa 35mm ja sitten laajiksen esim Samyang 14mm tai Sigman 20mm.
Mikä adapteri olis sellanen, joka pelaa suht hyvin nuissa?
A7 II on hyvä peli, mutta suosittelisin panostamaan natiivilaseihin. Sensori-PDAF on tuossa vielä sen verran vanhaa vuosikertaa, että adapterien kanssa minkään liikkuvan kuvaaminen on aika hankalaa. Ultralaajiksissa ei niinkään ongelma, mutta jo 35:ssa suosittelisin Sony Zeiss 35/2.8:a tai vaikka Samyang:in 35/2.8:ia. Optisesti hyviä kumpainenkin, mutta Sony Zeiss:ssä parempi AF.
Sigma saisi toteuttaa uhkauksensa ja tulla natiivi-FE laseilla messiin; 35/1.8 tai 35/2 olis enemmän kuin tervetullut. F/2.8 on pikkusen hidasta ja F/1.4:t mitä on tarjolla on jättimäisiä.