niffe kirjoitti:Siitä vaan molemmat kaulaan ja muutaman päivän ajan erilaisia kuvaustehtäviä toteuttamaan vuorotahtiin...
Miksi akkuperä pitää ottaa pois akkujen latauksen vuoksi? Eihän siellä kamerassa ole pakko sitä akkua käyttää, jos kuvaa perä kiinni. Tai minimissään laittaa akkuprioriteetin niin, että kahvassa oleva akku menee ensin.
Jos asetukset nollautuvat virran katkaisun yhteydessä, niin en nyt pitäisi sitä mitenkään hyvänä ominaisuutena.
Tuota laukaisujuttua en ymmärtänyt ollenkaan. Minulla on drive--mode koko ajan Low:ssa ja helposti pystyy oittamaan sen yhden kuvan kerrallaan. Ei tee heikkoakaan. Jopa High-moodissa (5 fps) se onnistuu joskus, mutta siihen ei voi luottaa. D500:ssa sitten ei kyllä onnistu vahingossakaan. Mutta jos mulla on drive mode High, niin en kyllä ole kertalaukaisuja hakemassakaan.
Jos nyt ei tunne eikä osaa käyttää kameraa, niin eiköhän se vika löydy sieltä toiselta puolen runkoa kuin bajonetti.
Koko lailla uskon, että jos joku lyö minulle canonin käteen ja lähettää kuvaamaan, löydän sata kohtaa missä se on yksiselitteisesti mielestäni p*ska. Eikä siinä ole sitä dynamiikkaakaan, joten miksi lähteä kuvaamaan olenkaan...
Oli kyllä ihme avautuminen niffellä.
Ja samat asetukset kuin Helinillä mulla. Mitä sinne valikoihin edes menee? Haarukoinnit ym. saa hoidettua suoraan napeilla ja rullilla. LENRiä ja Shutter delayta joskus pitää säätää, mutta ne on mulla poimittu sinne omaan menuun. Ihan ne on siinä suoraan käytössä. Kaksi klikkausta ja pam.