Nettiostoksen voi palauttaa 2-3 viikon sisään (riippuen myyjän säännöistä) ilman selityksiä kauppiaalle. Miksi tapella valmistajan kanssa ollenkaan. Ota toinen kamera hyllystä ja pari testikuvaa kennopölystä ettei sekin ole likaunen.T71 kirjoitti: Kuuttajansuojalaki edellyttää, että ostaja tekee kohtuullisessa ajassa ilmoituksen tavaran virheellisyydestä ja olen näin tehnyt ja vaatinut Sonya vaihtamaan tavaran virheettömään. Sony ei tätä kuitenkaan suostu tekemään, koska väittää, ettei mitään vikoja olekaan.
Näitä viallisia kamoja ei saa jäädä kotiin hieromaan, vaan ne pitää vaihtaa ehjiin viipymättä, ettei mene koko mahdollisuus ohi suun.
Jotenkin vaikuttaa siltä, että pitää ihan keksimällä keksiä vikaa siitä miten olen toiminut. Lain mukaan pitää tehdä näin ja niin olen tehnyt.
SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
-
- Viestit: 12556
- Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
- Paikkakunta: Keuruu
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
-
- Viestit: 3602
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Juuri näin kannattaa menetellä. Nyt se ei onnistunut tuon Sonyn Cashbackin takia, kun kamera ehdittiin jo rekisteröidä. Olisi pitänyt koekuvata se ensin.kohan kirjoitti:Nettiostoksen voi palauttaa 2-3 viikon sisään (riippuen myyjän säännöistä) ilman selityksiä kauppiaalle. Miksi tapella valmistajan kanssa ollenkaan. Ota toinen kamera hyllystä ja pari testikuvaa kennopölystä ettei sekin ole likaunen.T71 kirjoitti: Kuuttajansuojalaki edellyttää, että ostaja tekee kohtuullisessa ajassa ilmoituksen tavaran virheellisyydestä ja olen näin tehnyt ja vaatinut Sonya vaihtamaan tavaran virheettömään. Sony ei tätä kuitenkaan suostu tekemään, koska väittää, ettei mitään vikoja olekaan.
Näitä viallisia kamoja ei saa jäädä kotiin hieromaan, vaan ne pitää vaihtaa ehjiin viipymättä, ettei mene koko mahdollisuus ohi suun.
Jotenkin vaikuttaa siltä, että pitää ihan keksimällä keksiä vikaa siitä miten olen toiminut. Lain mukaan pitää tehdä näin ja niin olen tehnyt.
Tuo A7R3 taas ostettiin kaupan tiskillä ja se ei ollut silloin etäkaupan sääntöjen piirissä.
Objektiiveja en osta enää lainkaan ilman palautusoikeutta, mutta sama koskee näemmä näitä runkojakin. Tyhmänä ja Canoniin tottuneena ei tullut mieleenkään, että nämä on kaikki vaihtokamaa.
-
- Viestit: 3602
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Täydellinen farssi lähestyy kliimaksiaan.
Jätin 1.3.2018 vinokennoisen A7 II rungon huollon tiskille ja käskin lähettämään sen takaisin, koska Infocare väitti sen olevan kunnossa.
Eilen kuulin, että kamera oli lähtenyt takaisin vasta 26.3.2018, koska huolto odotti UPS:in rahtikirjaa, jonka ilmeisesti Sony Finland järjesti tavoitteenaan nopeampi kuljetus. Mahtavaa.
Infocare oli ilmoituksensa mukaan liittänyt palautetun kameran mukaan kuvan, joka todistaa, että kamera oli speksien mukainen.
Nyt selitys muuttui taas.
Tällä kertaa kamera on kulemma tullut heille sisään väärällä vikaselitteellä.
Teknikko väittää, että kamera on rekisteröity "pilkkuja kuvissa" selitteellä.
Miten siitä on silloin voitu lähettää kuva, jonka mukaan se on kunnossa, kun kenno oli täynnä likaa!!?? Tässä kamerassa oli kenno vinossa, jonka luojan kiitos huomasin juuri ennen kuin aloitin itse puhdistamaan kennoa.
Kenno on vinossa. Tarkennus kuvan oikeassa laidassa on lähempänä kuin tarkennus vasemmassa laidassa.
Aiemmmissa viesteissä Infocare kiistää, että kameran kenno olisi vinossa.
Olen lähettänyt Sony Finlandille viestin, jossa vaadin saada jonkun asiantuntijan ns langanpäähän.
Tuo aiempi viesti, jolla Sony mitätöi kolmen kameran takuun oli allekirjoitettu VAIN ETUNIMELLÄ, eli en tiedä kuka sen oli kirjoittanut.
Nyt tämä huoltomies siis luulee, että kuva on pehmeä toisesta reunasta. Kohta saan varmaan kameran takaisin, koska kuvahan on terävä molemmista reunoista, mutta toki eri kohdista.
Jätin 1.3.2018 vinokennoisen A7 II rungon huollon tiskille ja käskin lähettämään sen takaisin, koska Infocare väitti sen olevan kunnossa.
Eilen kuulin, että kamera oli lähtenyt takaisin vasta 26.3.2018, koska huolto odotti UPS:in rahtikirjaa, jonka ilmeisesti Sony Finland järjesti tavoitteenaan nopeampi kuljetus. Mahtavaa.
Infocare oli ilmoituksensa mukaan liittänyt palautetun kameran mukaan kuvan, joka todistaa, että kamera oli speksien mukainen.
Nyt selitys muuttui taas.
Tällä kertaa kamera on kulemma tullut heille sisään väärällä vikaselitteellä.
Teknikko väittää, että kamera on rekisteröity "pilkkuja kuvissa" selitteellä.
Miten siitä on silloin voitu lähettää kuva, jonka mukaan se on kunnossa, kun kenno oli täynnä likaa!!?? Tässä kamerassa oli kenno vinossa, jonka luojan kiitos huomasin juuri ennen kuin aloitin itse puhdistamaan kennoa.
Vikaselitteessä lukee näin:Infocare Sweden kirjoitti: SO If I understand You correctly, the case that is on its way, the one with the tilted sensor the first time it was here, the A7M” with S/N xxxxxxx wich is registered with the fault description Spots in the pictures… now has the main problem that the pictures are unsharp at one edge.
Kenno on vinossa. Tarkennus kuvan oikeassa laidassa on lähempänä kuin tarkennus vasemmassa laidassa.
Aiemmmissa viesteissä Infocare kiistää, että kameran kenno olisi vinossa.
Olen lähettänyt Sony Finlandille viestin, jossa vaadin saada jonkun asiantuntijan ns langanpäähän.
Tuo aiempi viesti, jolla Sony mitätöi kolmen kameran takuun oli allekirjoitettu VAIN ETUNIMELLÄ, eli en tiedä kuka sen oli kirjoittanut.
Nyt tämä huoltomies siis luulee, että kuva on pehmeä toisesta reunasta. Kohta saan varmaan kameran takaisin, koska kuvahan on terävä molemmista reunoista, mutta toki eri kohdista.
-
- Viestit: 3602
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Infocaresta ilmoitettiin juuri, että valokuvissa olevat virheet (kuten vino terävyystaso) eivät ole todisteita siitä, että kamerassa olisi mitään vikaa!
Eli jos kuvissa on terävysalue vinossa, koska kenno on vinossa, niin sitä ei voi todistaa esittämällä siitä kuvia. Vikoja koskevien kuvien lähettäminen on kuulemma ajan hukkaa.
Eli jos kuvissa on terävysalue vinossa, koska kenno on vinossa, niin sitä ei voi todistaa esittämällä siitä kuvia. Vikoja koskevien kuvien lähettäminen on kuulemma ajan hukkaa.
-
- Viestit: 12118
- Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
- Viesti:
-
- Viestit: 6168
- Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Yllättyneitä sonyn huollon paskuudesta on vain tekeme, m10 ja nsamppa.. :D
-
- Viestit: 3602
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Kyllä mä olen yllättynyt.emerik kirjoitti:Yllättyneitä sonyn huollon paskuudesta on vain tekeme, m10 ja nsamppa.. :D
Soitin ja kysyin saisinko jonkun oikean asiantuntija yhteystiedot. Jonkun, joka on Sonylla töissä.
Ei saa. Kaikki reklamaatiot menee Infocareen, myös se, jos reklamoi Infocaresta.
Tulos->
Purin Sony A7R III rungon kaupat myyjäliikkeen kanssa.
Koekuvasin vielä lähtiessä sensorin rinkulat Sony FE 90mm makrolla ja näkyy paremmin kuin millään.
-
- Viestit: 10726
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Niin jooh, jos kuvat eivät ole todiste, niin ainakin se voi olla merkki siitä että kenno on vinossa. täten huollon pitää katsoa onko kenno vinossa. tollanen infogay ei ainakaan tee asioita helpommaksi välissä.T71 kirjoitti:Infocaresta ilmoitettiin juuri, että valokuvissa olevat virheet (kuten vino terävyystaso) eivät ole todisteita siitä, että kamerassa olisi mitään vikaa!
Eli jos kuvissa on terävysalue vinossa, koska kenno on vinossa, niin sitä ei voi todistaa esittämällä siitä kuvia. Vikoja koskevien kuvien lähettäminen on kuulemma ajan hukkaa.
mutta oikeesti, varmaan kenenkään takuujuttuja ei ole puitu täällä näin monen sivun verran??!! T71 kaikki sonit on ollut jotenkin enemmän tai vähemmän ongelmmallisia olevinaan (pölyä) , ja tää kyseinen vinokennoinen siis käytetty kamera jo alunperin.
kun tätä juttua on puitu näin monen sivun verran, niin olisi kiva tietää miten muiden foorumssin jäsenten Sony huollot ovat menneet, saisi huikkasen perspektiiviä!
Onko joku joutunut huollattamaan sonin peilitöntä? Milloin? Ja millainen kokemus oli?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 3602
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Sony ei sitten vastaa Suomessa lainkaan tai mitenkään Sonyn kameroiden tai objektiivien takuuhuollosta.
Sonyn arvio perustuu vain ja ainoastaan Infocafen näkemykseen.
Kysytty ja vahvistettu.
Jos siis ostaa reunasutun Sony objektiivin, niin se kannattaa ostaa vain liikkeestä, jossa on täysi palautusoikeus. Rajalan tiskiltä ei kannata ostaa yhtään Sonya, jos haluaa saada varmasti ehjän ja hyvän. Rajalasta ostettu viallinen objektiivikin menee aina Ruotsiin huoltoon, vie monta viikkoa ja tulee suurella todennäköisyydellä korjaamatta takaisin.
Sonyn arvio perustuu vain ja ainoastaan Infocafen näkemykseen.
Kysytty ja vahvistettu.
Jos siis ostaa reunasutun Sony objektiivin, niin se kannattaa ostaa vain liikkeestä, jossa on täysi palautusoikeus. Rajalan tiskiltä ei kannata ostaa yhtään Sonya, jos haluaa saada varmasti ehjän ja hyvän. Rajalasta ostettu viallinen objektiivikin menee aina Ruotsiin huoltoon, vie monta viikkoa ja tulee suurella todennäköisyydellä korjaamatta takaisin.
-
- Viestit: 10726
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
ÄLÄ LEVITÄ VIRHEELLISTÄ TIETOA !!T71 kirjoitti:Sony ei sitten vastaa Suomessa lainkaan tai mitenkään Sonyn kameroiden tai objektiivien takuuhuollosta.
Sonyn arvio perustuu vain ja ainoastaan Infocafen näkemykseen.
Kysytty ja vahvistettu.
Jos siis ostaa reunasutun Sony objektiivin, niin se kannattaa ostaa vain liikkeestä, jossa on täysi palautusoikeus. Rajalan tiskiltä ei kannata ostaa yhtään Sonya, jos haluaa saada varmasti ehjän ja hyvän. Rajalasta ostettu viallinen objektiivikin menee aina Ruotsiin huoltoon, vie monta viikkoa ja tulee suurella todennäköisyydellä korjaamatta takaisin.
Tuollainen rasistinen mustamaalaaminen on kiellettyä. Rajala varmasti vastaa takuuasioista. Et myöskään voi vetää mitään lopullisia johtopäätöksi oman hyvin rajallisen takuuhuolto rumbasi perusteella!
Täysi palautusoikeus on tietty aina hyvä asia, varsinkin objektiiviasioissa. Ja tämä ei koske vain mitään Sony objektiiveja vaan muutenkin!! Sonyn objektiivit ovat muutenkin tilastollisesti keskivertoa parempaa kamaa, luin taannoin jonkun jutun siitä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 9478
- Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
- Paikkakunta: itähelsinki
- Viesti:
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
JASsilla on ainakin se etu, että yleensä pääsee puhumaan ihmisen kanssa, joka on joskus aiemminkin nähnyt kameran. Sama juttu Fokalla.Hel_NiS kirjoitti:Hienoa inforage....
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viestit: 22694
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Samanlainen lopputulos oli mullakin a7r:lla, Rajala kirjoitti vikaselosteeseen että kennossa naarmu, Infocaren työseloste: Sensor cleaned Tuli takaisin naarmun kanssa mutta Turun Rajala ei sählännyt vaan hoiti asian kunnialla vaihtamalla rungon toiseen.
-
- Viestit: 10726
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
se on hyvä, että immeisten kanssa pääsee puhumaan, mutta aikanaa oli kyllä mulla nokat vastakkain stadin JASsin heppujen kanssa. se ei nimittäin auta kovin paljon vaikka saa puhua naamat vastakkain, jos vastassa on pänkäpää. JASsissa osattiin tämä pänkäpäisyys ainakin aikoinaan. ei niin ruusuista.mremonen kirjoitti:JASsilla on ainakin se etu, että yleensä pääsee puhumaan ihmisen kanssa, joka on joskus aiemminkin nähnyt kameran. Sama juttu Fokalla.Hel_NiS kirjoitti:Hienoa inforage....
foka. joo, sigm ahuolto=foka. T71 mielestä sigman huolto on myös kakkaa, näinhän se kirjoitti. minun kokemus on taas eri. mun mielestä foka hoitaa asiansa. jas myös muuten putsaa sonin kennot postitalossa. wink, wink.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 3602
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
EI VASTAA!temama kirjoitti: ÄLÄ LEVITÄ VIRHEELLISTÄ TIETOA !!
Tuollainen rasistinen mustamaalaaminen on kiellettyä. Rajala varmasti vastaa takuuasioista.
-
- Viestit: 10726
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
ton infogayn vois deletoida ketjusta pois. selkeä heikoin lenkki. en ymmärrä miten tollasill firmoille annetaan vastuuta. mutta rajala ainakin toimi hyvin. pointsit sinne.Maffer kirjoitti:Samanlainen lopputulos oli mullakin a7r:lla, Rajala kirjoitti vikaselosteeseen että kennossa naarmu, Infocaren työseloste: Sensor cleaned Tuli takaisin naarmun kanssa mutta Turun Rajala ei sählännyt vaan hoiti asian kunnialla vaihtamalla rungon toiseen.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 10726
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
kysypä niiltä. kyllä vastaa. soitetaanko heti? mä laitan niille emailia, niin katotaan mitä vastaa.T71 kirjoitti:EI VASTAA!temama kirjoitti: ÄLÄ LEVITÄ VIRHEELLISTÄ TIETOA !!
Tuollainen rasistinen mustamaalaaminen on kiellettyä. Rajala varmasti vastaa takuuasioista.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 3602
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Mulla on mustaa valkoisella, että EI VASTAA!temama kirjoitti:kysypä niiltä. kyllä vastaa. soitetaanko heti? mä laitan niille emailia, niin katotaan mitä vastaa.T71 kirjoitti:EI VASTAA!temama kirjoitti: ÄLÄ LEVITÄ VIRHEELLISTÄ TIETOA !!
Tuollainen rasistinen mustamaalaaminen on kiellettyä. Rajala varmasti vastaa takuuasioista.
Sitäpaisti on harvinaisen tyhmää soittaa tai mailata Rajalaan ja kysyä mitä teette, kun tulee ongelmia. Ääliömäistä. Tosi luotettava vastaus varmaan.
-
- Viestit: 10726
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
No jos tulee emaili mustaa valkoisella, niin ei siihen mitään palturia voi laittaa myyjän puolelta. rupeetko peruuttelemaan? myöhäistä, laitoin jo emailin. katotaan mikä on vastaus!!!T71 kirjoitti:
Mulla on mustaa valkoisella, että EI VASTAA!
Sitäpaisti on harvinaisen tyhmää soittaa tai mailata Rajalaan ja kysyä mitä teette, kun tulee ongelmia. Ääliömäistä. Tosi luotettava vastaus varmaan.
jos sulla on mustaa valkosella, että rajala ei vastaa sony kameroittensa takuujutuista, niin laita ihmeessä tänne se mustaavalkosella näytille!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 3602
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Mä en tiedä mitä sä sekoilet, mutta Rajala ei ylipäätään vastaa Sonyn takuusta ja tarkoitin, että ne ei vastaa takuuasioista kunnolla ylipäätään. Foka on kanssa yks roisto.temama kirjoitti:No jos tulee emaili mustaa valkoisella, niin ei siihen mitään palturia voi laittaa myyjän puolelta. rupeetko peruuttelemaan? myöhäistä, laitoin jo emailin. katotaan mikä on vastaus!!!T71 kirjoitti:
Mulla on mustaa valkoisella, että EI VASTAA!
Sitäpaisti on harvinaisen tyhmää soittaa tai mailata Rajalaan ja kysyä mitä teette, kun tulee ongelmia. Ääliömäistä. Tosi luotettava vastaus varmaan.
jos sulla on mustaa valkosella, että rajala ei vastaa sony kameroittensa takuujutuista, niin laita ihmeessä tänne se mustaavalkosella näytille!
Mutta kysele sä vaan. Sitäpaitsi, kun firman sivuilla lukee, että käytetyillä on 1kk takuu, niin se lukee siellä vain ja ainoastaan siitä syystä, että asiakas ei ymmärtäisi, että käytetyillä tuotteilla on 6kk kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu, joka on paljon vahvempi suoja kuin mikään takuu.
-
- Viestit: 12118
- Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
- Viesti:
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Tapaus.
Sonyn kamera. Ostettu käytettynä. Tuli vika. Vietiin huoltoon. Infocare ei hyväksynyt kuittia vaan vaati alkuperäisen kuitin. Ei ollut, vedottiin siihen, että kamera on ollut markkinoilla vasta neljä kuukautta, eli takuu voimassa joka tapauksessa. Ei auttanut, info lähetti laskun perässä (tarkistus xxx €). Lopputulos : kaupan purku.
Tällaista olin muutama vuosi sitten todistamassa.
Sonyn kamera. Ostettu käytettynä. Tuli vika. Vietiin huoltoon. Infocare ei hyväksynyt kuittia vaan vaati alkuperäisen kuitin. Ei ollut, vedottiin siihen, että kamera on ollut markkinoilla vasta neljä kuukautta, eli takuu voimassa joka tapauksessa. Ei auttanut, info lähetti laskun perässä (tarkistus xxx €). Lopputulos : kaupan purku.
Tällaista olin muutama vuosi sitten todistamassa.