Nikonin peilittömät FF-rungot Z6 ja Z7
-
- Viesti:
Re: Nikonin peilitön FF
Toki. Tuossa on mun lista mitä vasten lähden peilaamaan kun saan härvelin lapasiin. Pitäähän jonkun tehdä kattava romuarvio ja kirjoittaa kaunistelematon arvio härvelistä. Sony ja Petnax on jo saaneet osansa. Joku saa sitten vehkeet alehintaan kun olen pettynyt niihin.
-
Nikonrumorsin viimeisimmän arvion mukaan koko olisi melko sama kuin Panasonic G9. Se on hyvä koko. Etenkin jos kamera on suunniteltu kokonaisuudeksi johon lisäkahva istuu tukevasti. Ja vielä parempi jos Nikon ymmärtää tehdä normaalin akkukahvan lisäksi samanlaisen pienen lisäkahvan kuin Sonyyn saa.Maffer kirjoitti:Toki. Tuossa on mun lista mitä vasten lähden peilaamaan kun saan härvelin lapasiin. Pitäähän jonkun tehdä kattava romuarvio ja kirjoittaa kaunistelematon arvio härvelistä. Sony ja Petnax on jo saaneet osansa. Joku saa sitten vehkeet alehintaan kun olen pettynyt niihin.
Näistä ollaan niin montaa mieltä, ettei yhtä oikeaa ratkaisua ole.
-
- Viesti:
Täytyy nyt muistaa sekin, että kyseessä on ensimmäinen laatuaan valmistajalla. Se, että sen koko on joku, ei tarkoita, etteikö kohta olisi pienempää, suurempaa, kahvalla tai ilman...
Viiden vuoden päästä meillä on
Z3500, Z7500, Z750, Z850 ja Z6. Ehkä myös ZDF :P
Tai mitä niistä nimistä sitten tulee...
Viiden vuoden päästä meillä on
Z3500, Z7500, Z750, Z850 ja Z6. Ehkä myös ZDF :P
Tai mitä niistä nimistä sitten tulee...
-
Kun osaisivat tehdä (koskee muitakin valmistajia) akkukahvan, jossa pohjassa ArcaSwiss-yhteensopiva kiinnitys ja valmiutena laajentaa helposti L-kahvaksi. Tälläinenhän ei estä normaalin jalustakierteen olemassaoloa.
Kapa
Kapa
-
- Viesti:
Ehdottomasti kannatetaan Arca-yhteensopivuutta. Ei tarvisi erillisiä peltejä.
-
Minulla on yksi toive näiden Nikonin peilittömien suhteen......että ne laskisi peilivehkeiden hintoja.
Sit on juhlaa.
Sit on juhlaa.
-
- Viesti:
Joo, Sonyn kokopolitiikka on hieman hämärtänyt näkemystä Nikonin kokopolitiikasta. Jos katsotaan Nikonin sortimenttia tänä päivänä, niin eipä taida olla kahta mallisarjaa, jotka olisivat samankokoiset edes suunnilleen.Hel_NiS kirjoitti:Täytyy nyt muistaa sekin, että kyseessä on ensimmäinen laatuaan valmistajalla. Se, että sen koko on joku, ei tarkoita, etteikö kohta olisi pienempää, suurempaa, kahvalla tai ilman...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Arvioita muihin merkkeihin ja malleihin
https://nikonrumors.com/2018/08/02/new- ... ore-124165" onclick="window.open(this.href);return false;
https://nikonrumors.com/2018/08/02/new- ... ore-124165" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viesti:
AIka lailla linjassa D7500:n kanssa, kuten uumoilinkin. Banaania pienempi, tosin.
Jaa, itse asiassa vertasin D7200:n kanssa, joka on puolitoista milliä korkeampi kuin D7500, mutta kahva näyttää olevan samankokoinen.
Jaa, itse asiassa vertasin D7200:n kanssa, joka on puolitoista milliä korkeampi kuin D7500, mutta kahva näyttää olevan samankokoinen.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Mutta kun tiedetään, että sinä haet absoluuttista kuvanlaatua (mitä se sitten onkaan), niin miksi edes katsot näihin nykyisiin peilittömiin? Näihin kun on kennolle poltettu kaikki alkaen vaihetarkennuspisteistä espressopannun kautta friteerauskeittimeen, niin kuvanlaatu ei voi koskaan olla yhtä hyvä, kuin vastaavalla "puhtaalla" kennolla.Maffer kirjoitti:Toki. Tuossa on mun lista mitä vasten lähden peilaamaan kun saan härvelin lapasiin. Pitäähän jonkun tehdä kattava romuarvio ja kirjoittaa kaunistelematon arvio härvelistä. Sony ja Petnax on jo saaneet osansa. Joku saa sitten vehkeet alehintaan kun olen pettynyt niihin.
Ihan varmasti uudessä Nikonissakin 30 minuutin valotus ja viiden aukon nosto photarissa tuo esiin kaikkea vähemmän hauskaa. Tai joku vastavalohomma tuo viiruja kuvaan. Tai jotain.
---
blogi
---
blogi
-
Ei kai sitä ole oikeaa tai väärää tapaa harrastaa valokuvausta. Tai kameroita.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
-
- Viesti:
Jos haetaan digistä sitä absoluuttista kuvanlaatua niin tällä hetkellä homma menee jotakuinkin näin:
1) 100MP FF 645
1.5) MV digiperä
2) Fuji GFX (myös erittäin pitkät valotukset ilman kohinanpoistoa)
3) Hassel X1D (pitkät toimii tässäkin)
4) Petnax 645Z (ja tässä)
2-4 voi silmälaseista riippuen mennä sekaisin. Kuitenkin, listalla on neljä peilitöntä.
1) 100MP FF 645
1.5) MV digiperä
2) Fuji GFX (myös erittäin pitkät valotukset ilman kohinanpoistoa)
3) Hassel X1D (pitkät toimii tässäkin)
4) Petnax 645Z (ja tässä)
2-4 voi silmälaseista riippuen mennä sekaisin. Kuitenkin, listalla on neljä peilitöntä.
-
- Viesti:
Ei, mutta kaipa se mun pointti tuli postauksessa esiin? Sama kuin ostaisi polkupyörän ja sen jälkeen kritisoisi, että sitä pitää polkea.nsamppa kirjoitti:Ei kai sitä ole oikeaa tai väärää tapaa harrastaa valokuvausta. Tai kameroita.
Kun Mafferilla on tämä "quest for ultimate quality", niin peilitön ei ole se ratkaisu. Peilitön on hyvä kompromissi ja tähän mennessä Maffer ei ole halunnut kuvanlaadun osalta tehdä kompromisseja.
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Ze vähän riippuu mistä tuulee. Välillä luurin kamera on ihan OK. Se mikä ei ole OK on se, että jos vaivautuu digiä varta vasten kuljettamaan niin siihen on viritetty jotain piilokällejä ja epäkypsän teknologian hedelmiä kuten surkeat AF pisteet kuvakennon seassa. Tai mukamas elämää (DxO tuloksia) parantavia kohinanpoistoja. Erillisen kameran ostava vaivautukoon opettelemaan jälkikäsittelyn salat.
Muistetaan nyt että Hasseli ja GFX ovat peilittömiä suoraan paketista. Chambersin revikat osoittavat että niiden jäljessä ei ole moitteen sijaa.
Muistetaan nyt että Hasseli ja GFX ovat peilittömiä suoraan paketista. Chambersin revikat osoittavat että niiden jäljessä ei ole moitteen sijaa.
-
Kylkyl. Pointti tuli selville. Mun pointti oli taas et jos joku haluaa polkupyöräilyä harrastaa niin että ostaa fillarin, väkisin etsii siitä syyn minkä takia sitä on inhottavaa polkea ja kritisoi sitä netissä, niin mikäs siinä.mremonen kirjoitti:Ei, mutta kaipa se mun pointti tuli postauksessa esiin? Sama kuin ostaisi polkupyörän ja sen jälkeen kritisoisi, että sitä pitää polkea.nsamppa kirjoitti:Ei kai sitä ole oikeaa tai väärää tapaa harrastaa valokuvausta. Tai kameroita.
En mäkään sitä ymmärrä, mut valtaosa asioista ja ihmisistä on muutenkin mun käsityskyvyn ulkopuolella.
Showreel:
-
Miten noitten bajonettien koko suhteutuu Nikonin Z-bajoon, joka jopa on laittanut arvailemaan Nikonin mahdollista keskikokoa vielä joskus? Ainakin uudessa bajonetissa on tietenkin koitettu ennakoida tulevat tarpeet pitkälle tulevaisuuteen.Maffer kirjoitti: Muistetaan nyt että Hasseli ja GFX ovat peilittömiä suoraan paketista. Chambersin revikat osoittavat että niiden jäljessä ei ole moitteen sijaa.
-
- Viesti:
Mulla on fillareissa n. varovaisesti arvioiden se kymppi kiinni ja aina välillä huutokiroan metsässä sitä polkemisen kurjuutta. Kun reidet on jo lakanneet huutamasta hoosiannaa ja veren sokeri on pahasti negatiivisen puolella, on hyvin lähellä ettei hiilikuitu löydä itseään petäjän kyljestä.nsamppa kirjoitti:Kylkyl. Pointti tuli selville. Mun pointti oli taas et jos joku haluaa polkupyöräilyä harrastaa niin että ostaa fillarin, väkisin etsii siitä syyn minkä takia sitä on inhottavaa polkea ja kritisoi sitä netissä, niin mikäs siinä.
Ehkä fillaroinnista löytyisi esimerkki sähköpyörien puolelta? Ostaa sähköpyörän ja sen jälkeen haukkuu kun se on niin painava eikä sitä jaksa ilman sähköjä polkea. Sitten palaa -70 -luvun fiksiin vähäksi aikaa tunteakseen olevan yhtä fillarin kanssa, kunnes hankkii taas sähkön... (olen kyllä sähköpyörää miettinyt...).
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Tämä nyt vain taitaa valitettavasti olla tätä päivää. Pakkohan sen Nikoninkin on ne AF-pisteet sinne kennolle tehdä, kun muuten ei Sonylle pärjätä.Maffer kirjoitti:Ze vähän riippuu mistä tuulee. Välillä luurin kamera on ihan OK. Se mikä ei ole OK on se, että jos vaivautuu digiä varta vasten kuljettamaan niin siihen on viritetty jotain piilokällejä ja epäkypsän teknologian hedelmiä kuten surkeat AF pisteet kuvakennon seassa. Tai mukamas elämää (DxO tuloksia) parantavia kohinanpoistoja. Erillisen kameran ostava vaivautukoon opettelemaan jälkikäsittelyn salat.
Mutta niissä ei taida kennolla ollakaan mitään ylimääräistä? Ei kai nyky-Nikoneillakaan kuvan laatu muutu kuvaako livevjuulla vai etsimen kautta? Tai toivottavasti ei muutu.Muistetaan nyt että Hasseli ja GFX ovat peilittömiä suoraan paketista.
---
blogi
---
blogi
-
Eikös se jo tullut Mafferin itsensä postaamana selväksi, että sitä "ultimaattisen obtimaalista" kuvanlaatua haettaessa neljän kärjessä kaikki peilittömiä... ;)
Ja nyt kun itsellä ollut 1,5 h sähköfillari niin ever paluuta sähköttömään, en se niin upea kampe, varsinkin kun poljen töihin ympäri vuoden. Mut mulle kamera ja fillari onkin nautintoja tuottavia käyttöesineitä, ei vitriinikamaa ja mitä tulee maitohappoihin fillaroidessa/urheillessa, siihen autaa oikea ruokavalio/tankkaus/elektrolyytit.
Ja nyt kun itsellä ollut 1,5 h sähköfillari niin ever paluuta sähköttömään, en se niin upea kampe, varsinkin kun poljen töihin ympäri vuoden. Mut mulle kamera ja fillari onkin nautintoja tuottavia käyttöesineitä, ei vitriinikamaa ja mitä tulee maitohappoihin fillaroidessa/urheillessa, siihen autaa oikea ruokavalio/tankkaus/elektrolyytit.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Itse tulee edelleen fillaroitua 90-luvulla ostetulla fillarilla. Epäilen vahvasti, että tuolla sähköfillarillasi ei ole niin pitkää käyttöikää.habannaama kirjoitti:..Ja nyt kun itsellä ollut 1,5 h sähköfillari niin ever paluuta sähköttömään, en se niin upea kampe, varsinkin kun poljen töihin ympäri vuoden. Mut mulle kamera ja fillari onkin nautintoja tuottavia käyttöesineitä, ei vitriinikamaa ja mitä tulee maitohappoihin fillaroidessa/urheillessa, siihen autaa oikea ruokavalio/tankkaus/elektrolyytit.