(2017 - 2021 ) Sony A7III, A7RIII, A7RIV, A9, A9II
-
- Viesti:
Re: (2017 - ) Sony A7III, A7RIII, A9
Mikä kuvausnopeus? Vuodessa on vaikea saada edes 1-2 kunnollista valokuvaa ni mihin siinä tarvii enemmän kuin 1 fps?
Rangefinderilla tarkentaa nopeammin kuin surrur 35mm/2.8 zeissillä. Lasit on pienempiä kuin FE-"vastineet" mitä ei oikeastaan edes ole. Pelkkiä isoja möhköjä ja painavia kantturoita. Loxia edelleen se ainut poikkeus.
Rangefinderilla tarkentaa nopeammin kuin surrur 35mm/2.8 zeissillä. Lasit on pienempiä kuin FE-"vastineet" mitä ei oikeastaan edes ole. Pelkkiä isoja möhköjä ja painavia kantturoita. Loxia edelleen se ainut poikkeus.
-
Leica. No tietenkin, mutta sanotaan nyt suoraan, että kunnon lasivalikoiman hankkiminen Leicaan itse ansaitulla rahalla ja muut toiminnallisuudet on se juttu, että ei kiitos.Maffer kirjoitti:Jaa että ainoa ff-peilitön? Mikäs se Leica M9 aikanaan oli?
Toisaalta kiinnostaa kyllä pirusti, mutta jotenkin vaan ei. Mullahan on ollut kasapäin M laseja, mutta ei yhtään digileicaa. Jos ostan Leican, niin se on M6 tai joku oikea Leica.
Toivottavasti tuleva Canonin peilitön on sellainen, että Leican R lasit saa siihen kiinni ja kulmat pysyy terävinä. Liimaan siihen sitten Leican tarrat...
-
Kyllähän Leica M bajonetilla laseja on, mutta jostain syystä ne ei aina ole halpoja. Toki siellä on Voigtlanderia ja Zeissiä ja ties mitä, mutta ei oo halpoja nekään.M1O kirjoitti:Taas se alkaa... entä lasivalikoima natiiveja laseja?Maffer kirjoitti:Jaa että ainoa ff-peilitön? Mikäs se Leica M9 aikanaan oli?
-
Jotta muutkin pääsevät näkemään mitä tämä "sursur" tarkoittaa: https://youtu.be/ULV1rnmVk8U?t=25" onclick="window.open(this.href);return false;Maffer kirjoitti:Rangefinderilla tarkentaa nopeammin kuin surrur 35mm/2.8 zeissillä. Lasit on pienempiä kuin FE-"vastineet" mitä ei oikeastaan edes ole. Pelkkiä isoja möhköjä ja painavia kantturoita. Loxia edelleen se ainut poikkeus.
Kaksi vuotta pääasiallisesti digileicalla kuvanneena, en vaihtaisi mittaetsintarkennukseen edes R2:sta tai, hmm, itseasiassa edes R1:stä. Rangefinderit ovat yliarvostettuja nykyaikana. Ei ole minulta pois mikäli joku niistä tykkää ja on epäinhimillisen nopea ja tarkka niiden kanssa niin siitä vaan. Todellisuus meille tavallisille ihmisille on kuitenkin taas eri mitä mainostat. Vähän kuin sanoisi, että T71:n kannattaisi ostaa Leica, koska sillä on hyvä makrokuvailla.
-
Kannattaa opetella se käyttö, ja nakkaa suosiolla ne canonit ja nikonit peililäpsyt helevettiin, pois häiritsemästä.niffe kirjoitti:Lagaava takanäyttö on ainakin A7R2-mallissa ja valikotkin ovat tosiaan päivittämättä. Tuossa kolmosessa näytti ainakin päällisin puolin, että Sonyn koodarit olivat kokeilleet Canonia ainakin yhden viikonlopun ajan, mutta kakkosversion softan käyttö imuttaa kyllä ihan v***sti. Kyllä mä ymmärrän habannaamaa. Jos näet Canonistilla monta runkoa kaulassa, niin kyse on siitä, että hänellä on kiinteäpolttovälinen tele ja laajiszoomi eri rungoissa. Jos näet Sonistilla 2-3 runkoa kaulassa, niin ne ovat kaikki samoilla laitekonfiguraatioilla, mutta eri asetuksilla :D
Jopa sony A7ÄrrKakosen napit saa kustomoitua ihan fiksuun järjestykseen. ei sinne menuihin tartte paljon edes mennä.
Totta, ettei vielä edes A7rii oo mikään erityinen nopeushirmu, mutta aivan loistavasti sillä pystyy duunaamaan vakavasti otettavaa valokuvaustoimintaa! Ja erityisesti kuvanlaatu edellä, mikä lie tärkeintä, yhä, myös teille hapanlärveille & Co?
Viimeksi muokannut temama, Kesä 10, 2018 20 : 14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Kattokaa nyt tätäkin ketjua, jonka lienee tarkoitus olla ihan asiallinen ketju uudemmille sonyn kinopeilittömille?!!
Mode-Matti vois miettiä tätä asiaa usealta kantilta, kun miettii sitä eripuran lietsomista!! Kattoo tätäkin sivua, niin ei vo kyllä sanoa, että yritettäisiin niinkuin sovussa mennä.
C'moon! ei tartte olla minkäänvärisiä laseja päässä kun ymmärtää, että näissä Sony ketjuissa aukoo päätään moni ihan huvikseen, vaikka ei sonit edes paljon kiinnostaisi.
Mode-Matti vois miettiä tätä asiaa usealta kantilta, kun miettii sitä eripuran lietsomista!! Kattoo tätäkin sivua, niin ei vo kyllä sanoa, että yritettäisiin niinkuin sovussa mennä.
C'moon! ei tartte olla minkäänvärisiä laseja päässä kun ymmärtää, että näissä Sony ketjuissa aukoo päätään moni ihan huvikseen, vaikka ei sonit edes paljon kiinnostaisi.
-
Mielestäni olen ollut asiallinen ja esim. edellinen teemamamaman postaus ei mielestäni edustanut asiallista linjaa, miksei, missä ongelma ?
Kirjoitinhan että kuvaan peilittömällä Fujilla ja vaikka olen enemmän kuin tyytyväinen, tästä huolimatta on kiinnostusta Sonyyn mutta pakko myöntää moista ulosantia lukiessani että lähinnä tulee vastareaktio tyylillisesti "pidä tunkkis".
Ei kiitos, en halua lukea moista teinityylistä kirjoittelua, jos teemamamaa kiinnostaa niin suosittelen tutustumaan Eriksonin teoriaan...
Kiitos ja näkemiin, enköhän löydä käyttäjäkokemuksia Sony:ista hieman fiksuimmiltakin foorumeilta.
Kirjoitinhan että kuvaan peilittömällä Fujilla ja vaikka olen enemmän kuin tyytyväinen, tästä huolimatta on kiinnostusta Sonyyn mutta pakko myöntää moista ulosantia lukiessani että lähinnä tulee vastareaktio tyylillisesti "pidä tunkkis".
Ei kiitos, en halua lukea moista teinityylistä kirjoittelua, jos teemamamaa kiinnostaa niin suosittelen tutustumaan Eriksonin teoriaan...
Kiitos ja näkemiin, enköhän löydä käyttäjäkokemuksia Sony:ista hieman fiksuimmiltakin foorumeilta.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Arvoisa Habis. Vaikka käytin äsken ilmaisua "hapanlärvi", en tarkoittanut erityisesti sinua, vaan sitä kitkerän hapanta naljailua mitä täällä saa lukea. Ja ainaista vertailua johonkin CaaNiikkonin peililäpsyttimiin, valmistajilta jotka eivät ressukat ole saaneet edes kinopeilittömiä vielä markkinoille! Kaikesta ns. mahtavasta osaamisesta ja resursseista huolimatta!habannaama kirjoitti:Mielestäni olen ollut asiallinen ja esim. edellinen teemamamaman postaus ei mielestäni edustanut asiallista linjaa, miksei, missä ongelma ?
Fujia arvostan. Ne on tehyny ihan hyvää duunia, varsinkin kun uskalsivat laittaa markkinoille vieläpä GFX keskari peilittömän, se on hatunnoston arvoinen asia, ja varsinainen kulttuuriteko. Fuji tuottaa myös järkevää objektiivivalikoimaa peilittömiin.
Eli ei sinulle Habis erityisesti mitään, vaan ihan yleisesti tarkoitin. Että mitä järkeä späämmätä näitä Sony ketjuja kaikella tolla naljailulla? Ei se nosta keskustelun tasoa. Sonyssa on paljon hyviä juttuja, mutta ne hukkuu tähän loputtomaan naljailuun. Ihan vastaavasti voitaisiin ryhtyä spämmäämään vaiikkapa CaaNiikkon ketjuja. Ei nekään prutkut ole mitään täydellisiä.
-
- Viesti:
Itsehän naljailet heti kun kissa nostetaan pöydälle. Siitä kissasta pitäisi voida keskustella mutta sen sijaan keskustelu siirtyy väkisin kissan nostajaan. Hommahan on niin että harva valmistaja onnistuu paskomaan kokonaista kolme generaatiota samoilla ihmeellisillä ratkaisuillaan. Suurin muutos vuoden 2013 malleihin on iso akku ja siinäpä se melkein on. Tässä arvioin valokuvauskoneen hallintaa ja perusedellytyksiä digitaalisen kameran kulmakivelle eli absoluuttiselle kuvanlaadulle.
Sonille vertoja vetää itsepäisyydellä ainoastaan Petnax joka on roikottanut Safox satunnaistarkennuspiiriään kohta 30 vuotta romujensa riippakivenä. Tosin eivät kylläkään mainosta koko featurea millään tavalla.
Pari sivua sitten linkatusta artikkelista puuttuu enää Jim Kassonin lakoninen kommentti - "A7III eats stars"
Sonille vertoja vetää itsepäisyydellä ainoastaan Petnax joka on roikottanut Safox satunnaistarkennuspiiriään kohta 30 vuotta romujensa riippakivenä. Tosin eivät kylläkään mainosta koko featurea millään tavalla.
Pari sivua sitten linkatusta artikkelista puuttuu enää Jim Kassonin lakoninen kommentti - "A7III eats stars"
-
-
Tätä just tarkoitan. Ihan sun omia käsityksiä paskomisesta, silti yleistetään kuin yleiseksi totuudeksi.Maffer kirjoitti:. Hommahan on niin että harva valmistaja onnistuu paskomaan kokonaista kolme generaatiota samoilla ihmeellisillä ratkaisuillaan. Suurin muutos vuoden 2013 malleihin on iso akku ja siinäpä se melkein on. Tässä arvioin valokuvauskoneen hallintaa ja perusedellytyksiä digitaalisen kameran kulmakivelle eli absoluuttiselle kuvanlaadulle.
toisenlaisia esimerkkejä
1. sukupolvi (2013);
- A7 (dpreview, overall score 80%)
https://www.dpreview.com/reviews/sony-alpha-a7/19" onclick="window.open(this.href);return false;
- A7R, 82%, gold award
https://www.dpreview.com/reviews/sony-alpha-a7r/18" onclick="window.open(this.href);return false;
2. sukupolvi;
- 2014, A7II, 82%
https://www.dpreview.com/reviews/sony-alpha-7-ii/12" onclick="window.open(this.href);return false;
- 2015, A7RII, gold award, 90%
https://www.dpreview.com/reviews/sony-alpha-7r-ii/16" onclick="window.open(this.href);return false;
3. sukupolvi;
- 2017,A9, gold award, 89%
https://www.dpreview.com/reviews/sony-a9-full-review/12" onclick="window.open(this.href);return false;
- A7RIII, gold award, 90%
https://www.dpreview.com/reviews/sony-a ... -review/11" onclick="window.open(this.href);return false;
- 2018, A7III, 89%
https://www.dpreview.com/reviews/sony-a7-iii-review/11" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä sitä paskomista. Kaikki sonyn generaatiot 80-90% täydellisiä!!
-
Ja siis jatkettaisiin hieman vielä tuota minkä takia noi otsikon kamerat on mun mielestä varsin passeleita ja hyväksyn kyllä niitä kompromisseja mitä noiden kanssa joutuu vääjäämättä tekemään. Oon varmaan nää maininnut jo aiemminkin, mutta eihän se pahaa tee kerratakaan.
Hybridi. Mulle video-ominaisuudet on työn puolesta hyvin tärkeitä. Tykkään myös harrastaa valokuvausta, joten mulle noi on mukava kompromissi. Pystyy tekemään työt ja harrastukset samalla kalustolla.
Täyskenno. Mä vaan diggailen mössöstä. Lisäksi haastiksissa toimii pirun hyvin. Usein ne tehdään jossain onnettoman pienissä kopeissa, niin siellä vaan täyskenno jyrää. Lisäksi kasvotarkennus vaan jeesaa. Joskus haastateltavat tuppaavat olemaan vähän heiluvia, niin kasvotarkennus auttaa kummasti pitämään tarkennus kohdillaan. Oon ton muutaman kerran hölmöillyt ja noin oon vaan sen havainnut toimivaksi.
Koko. Tää on se suurin etu. Pieni ja kevyt näkyy monessa paikassa. Kokonaisuudessaan kevyempi kalusto kun kuvataan vallitsevassa valossa. Kevyemmät jalustat, gimbalit jne. Lisäksi koko näkyy haastatteluissa. Jostain syystä ne ei tunnu pelottavan niin paljon haastateltavia. Jos mennään jo Canon 1-sarjaan, alkaa skagailua tulemaan. En tiedä miks se menee niin, mutta niin oon sen havainnut menevän. Toisekseen jos kuvaa kuvituskuvia haastiksiin esim. jostain kurssilta, pystyy gimbalin kanssa toimimaan paljon huomaamattomammin kuin jos kamera olisi olkapäällä. Lisäksi siinä toki väsyy vähemmän ja pysyy skarpimpana kun gimbalin päässä killuu a6xxxx sarjalainen verrattuna johonkin möhköön. Korostuu erityisesti pitkien päivien aikana.
Video-ominaisuudet on mun tarkoituksiin varsin hyvät. Onpa ne kelvannut leffateatteriinkin mainokseen. Ei oo toki varsinaisten videokameroiden tasolla, mutta riittää mulle. Mun kama kun menee hyvin pitkälle kännykän näytölle, niin siinä ratkaisee muut asiat. Onko matsku hyvää ja siistiä? Onko sitä ollu tarpeeksi paljon, jotta saa kaivettua just ne oikeat pätkät jne. Tarkennuksen pitää napsahtaa kohdilleen ja se on iso juttu. Väärin tarkennettua huttua ei vaan voi käyttää. Pikku kohinaa kyllä sietää. Kompromisseja.
Muutakin varmaan olisi, mutta tähän hätään ei nyt muista. Kompromisseja noi kalustokysymykset aina on.
Lisäksi väitän että nykyisin moni friikku-kuvaaja tekee valokuvien lisäksi myös videota. Videot kun kasvattavat suosiotaan jatkuvasti. Semmosessa hommassa vaan kupissa painaa paljon että molemmat hommat hoituu samalla kalustolla.
Hybridi. Mulle video-ominaisuudet on työn puolesta hyvin tärkeitä. Tykkään myös harrastaa valokuvausta, joten mulle noi on mukava kompromissi. Pystyy tekemään työt ja harrastukset samalla kalustolla.
Täyskenno. Mä vaan diggailen mössöstä. Lisäksi haastiksissa toimii pirun hyvin. Usein ne tehdään jossain onnettoman pienissä kopeissa, niin siellä vaan täyskenno jyrää. Lisäksi kasvotarkennus vaan jeesaa. Joskus haastateltavat tuppaavat olemaan vähän heiluvia, niin kasvotarkennus auttaa kummasti pitämään tarkennus kohdillaan. Oon ton muutaman kerran hölmöillyt ja noin oon vaan sen havainnut toimivaksi.
Koko. Tää on se suurin etu. Pieni ja kevyt näkyy monessa paikassa. Kokonaisuudessaan kevyempi kalusto kun kuvataan vallitsevassa valossa. Kevyemmät jalustat, gimbalit jne. Lisäksi koko näkyy haastatteluissa. Jostain syystä ne ei tunnu pelottavan niin paljon haastateltavia. Jos mennään jo Canon 1-sarjaan, alkaa skagailua tulemaan. En tiedä miks se menee niin, mutta niin oon sen havainnut menevän. Toisekseen jos kuvaa kuvituskuvia haastiksiin esim. jostain kurssilta, pystyy gimbalin kanssa toimimaan paljon huomaamattomammin kuin jos kamera olisi olkapäällä. Lisäksi siinä toki väsyy vähemmän ja pysyy skarpimpana kun gimbalin päässä killuu a6xxxx sarjalainen verrattuna johonkin möhköön. Korostuu erityisesti pitkien päivien aikana.
Video-ominaisuudet on mun tarkoituksiin varsin hyvät. Onpa ne kelvannut leffateatteriinkin mainokseen. Ei oo toki varsinaisten videokameroiden tasolla, mutta riittää mulle. Mun kama kun menee hyvin pitkälle kännykän näytölle, niin siinä ratkaisee muut asiat. Onko matsku hyvää ja siistiä? Onko sitä ollu tarpeeksi paljon, jotta saa kaivettua just ne oikeat pätkät jne. Tarkennuksen pitää napsahtaa kohdilleen ja se on iso juttu. Väärin tarkennettua huttua ei vaan voi käyttää. Pikku kohinaa kyllä sietää. Kompromisseja.
Muutakin varmaan olisi, mutta tähän hätään ei nyt muista. Kompromisseja noi kalustokysymykset aina on.
Lisäksi väitän että nykyisin moni friikku-kuvaaja tekee valokuvien lisäksi myös videota. Videot kun kasvattavat suosiotaan jatkuvasti. Semmosessa hommassa vaan kupissa painaa paljon että molemmat hommat hoituu samalla kalustolla.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
https://vimeo.com/814152881
-
Kyllä minäkin komppaan mieluusti Sonyn kinopeilittömien monikäyttöisyyden puolesta, monella tapaa.
Video ei ole vahvinta aluettani, mutta arvostan sitä, että kamerallani saa tarvittaessa myös laadukasta videota.
Ja kun tuolla onnettomalla pikku kameralla (kuten A7RII ja A7RIII) saa aikansa yhtä parasta kinovalokuvaa, niin ei sekään kovin huonosti ole.
Vaikka useammalla osa-alueella varmasti on parantamisen varaa, niin voin ihan rehellisesti sanoa, että A7RII on ollut minulle hauskin ja hyödyllisin kamera viimeisen 20 vuoden valokuvaushistoriani aikana.
Nimenomaan yleiskamerana vähän joka käyttötarkoituksessa. Se ei välttämättä ole joka käyttötarkoituksessa paras (kuten vaikka kovissa sääolosuhteissa isojen objektiivien kanssa, villieläinkuvaus), mutta kokonaisuutena oikein hyödyllinen peli ja antaa edelleen ihan tiptop kuvanlaatua.
Tämä vain tälläisenä positiivisena reunahuomautuksena kaiken negan keskellä. Muutenkin olisi kiva jos voitaisiin ottaa nämä valokuvaustouhut hieman rennommalla asenteella, eikä mentäisiin jatkuvasti välinepainotteisesti tuomitsemaan toistemme valokuvauskalustoa. Eipä muuta.
Video ei ole vahvinta aluettani, mutta arvostan sitä, että kamerallani saa tarvittaessa myös laadukasta videota.
Ja kun tuolla onnettomalla pikku kameralla (kuten A7RII ja A7RIII) saa aikansa yhtä parasta kinovalokuvaa, niin ei sekään kovin huonosti ole.
Vaikka useammalla osa-alueella varmasti on parantamisen varaa, niin voin ihan rehellisesti sanoa, että A7RII on ollut minulle hauskin ja hyödyllisin kamera viimeisen 20 vuoden valokuvaushistoriani aikana.
Nimenomaan yleiskamerana vähän joka käyttötarkoituksessa. Se ei välttämättä ole joka käyttötarkoituksessa paras (kuten vaikka kovissa sääolosuhteissa isojen objektiivien kanssa, villieläinkuvaus), mutta kokonaisuutena oikein hyödyllinen peli ja antaa edelleen ihan tiptop kuvanlaatua.
Tämä vain tälläisenä positiivisena reunahuomautuksena kaiken negan keskellä. Muutenkin olisi kiva jos voitaisiin ottaa nämä valokuvaustouhut hieman rennommalla asenteella, eikä mentäisiin jatkuvasti välinepainotteisesti tuomitsemaan toistemme valokuvauskalustoa. Eipä muuta.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Joskus oli Samsungin älypuhelin, joka piti päivittää kies ohjelmalla. Luonnollisesti koko ohjelma oli niin surkea, ettei sillä onnistunut päivittäminen. Tuollaiset pienet asiat on jäänyt mieleen ja yllättäen toista Samsungia ei ole tullut itselle sen jälkeen. Hiukan tuo Sonyn päivitys kuulostaa samanlaiselta kuin mitä se oli älypuhelimissa joskus..T71 kirjoitti:Sonylla on historiaa rootkittien asentamisesta asiakkaan koneelle ilman lupaa, niin ehkä tämä oli se iso päivitys, joka toimitti koko kovalevyn sisällön Sonyn markkinointiosaston tutkittavaksi?emerik kirjoitti:Nikonin päivitys meni ihan ongelmitta. Toisaalta oli kyllä vaihteeksi aika vitsi se päivitys, kun vilkaisi mitä se sisältää. Ei voi ymmärtää miksi tuollaisia päivityksiä tehdään. Fujifilm sentään tuo ihan konkreettisesti uutta noissa. Toisaalta miksi muuttaa asioita jos se toimii? Sonyn päivityksistä on vaikea sanoa mitään kun ei ole kokemusta. Ei kai nuo pitäisi olla mitään ihmeellisiä? Nikonilla muistikortille tiedosto ja kamerassa vain "päivitys" päälle. Minuutin sisään homma kunnossa.T71 kirjoitti:..Mitä tulee minun nimittämiseen Sony hateriksi, niin eiköhän se kerro vaan nimittäjästä jotakin. Mä sentään kuvaan nyt Sonyilla. Monikossa. Ja just viime yönä päivitin uutta firmwarea uuteen ärräkolmoseen ja mietin mikä helvetti tässä kestää yli puoli tuntia saada 1.10 sisään, kun on satameganen netti ja kaikki pitäisi toimia. Huomenna olen jossain metsän keskellä ilman verkkoa ja koen käytännössä sen, jos joku meni persuilleen. Mukavaa olla beetatestaaja, mutta onneksi tää elektroniikkajäte on nykyään halpaa kuin saipppua, niin voi pitää aina vararunkoa hanskalokerossa siltä varalta, että käyttörunko sekoaa.
Vedin ihan piuhalla kiinni koneeseen ohjeiden mukaan ja oottelin, että pääseekö tässä lainkaan nukkumaan, kun piuhaa ei tosiaan uskalla irroittaa kesken päivityksen. Tiedä vaikka katkeaisi virrat koko kamerasta ja kun jopa valmistaja varoittaa, että "kamerasta voi äkillisen virrankatkaisun vuoksi tulla käyttökelvoton", niin en uskalla edes ajatella mitään piuhan irroitusta tai latauksen keskeytystä.
https://www.sony.fi/electronics/support ... s/00015199" onclick="window.open(this.href);return false;
Ymmärrän. Nykyään pitäisi pystyä kaikilta foorumeilta/sivustoilta poistamaan kaikki tiedot halutessaan kun ottaa vain yhteyttä ylläpitoon. Olettaen että haluaa pysyvästi poistua takavasemmalle.habannaama kirjoitti:Kiitos ja näkemiin, enköhän löydä käyttäjäkokemuksia Sony:ista hieman fiksuimmiltakin foorumeilta.
Kukin tyylillään. Eikä siinä mitään.nsamppa kirjoitti:..Lisäksi väitän että nykyisin moni friikku-kuvaaja tekee valokuvien lisäksi myös videota. Videot kun kasvattavat suosiotaan jatkuvasti. Semmosessa hommassa vaan kupissa painaa paljon että molemmat hommat hoituu samalla kalustolla.
Edelleen se linkki oli ihan hyvä, mutta yllättäen nämä tutut nimimerkit aloitti normaalin hyökkäyksen henkilöä kohden. Kun tähän vielä lisätään nämä tietyt välineurheilijat, niin onhan tämä aivan sitä normaalia settiä mitä on nähty muutaman vuoden ajan. Ei tuota tuotemerkkin palvontaa voi vain käsittää.aikaarska kirjoitti:..Tämä vain tälläisenä positiivisena reunahuomautuksena kaiken negan keskellä. Muutenkin olisi kiva jos voitaisiin ottaa nämä valokuvaustouhut hieman rennommalla asenteella, eikä mentäisiin jatkuvasti välinepainotteisesti tuomitsemaan toistemme valokuvauskalustoa. Eipä muuta.
-
- Viesti:
Videon ja digikuvaamisen, jos resoluutiot vaan kasvaa, harjoittaminen tulee kohta mahdottomaksi harrastajalle jos ei ala tippumaan niitä ISOJA pitkään säilytettäviä varmuuskopiomedioita. Mikään pilvi ei ole vaihtoehto kun mennään kymmeniin teroihin nykyisillä variksensyömillä piuhoilla ja puoli-G matoverkoilla.
Etenkin videon kanssa alkaa jo olemaan vähän tuuheaa touhua jos itse meinaa datansa säilyttää.
Etenkin videon kanssa alkaa jo olemaan vähän tuuheaa touhua jos itse meinaa datansa säilyttää.
-
Näissä "prutkuissa" ei ole mitään uutta: jo 10 vuotta sitten todettiin, että "surkea kennodynamiikka", "lähes käyttökelvoton" ja muuta mukavaa. Kaivele siitä.temama kirjoitti:- - - Ihan vastaavasti voitaisiin ryhtyä spämmäämään vaiikkapa CaaNiikkon ketjuja. Ei nekään prutkut ole mitään täydellisiä.
Nimim. 6 D ja 7 D edelleen käytössä
-
- Site Admin
- Viesti:
(Moderaattori) (aiemmin.
SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... 0#p1308805" onclick="window.open(this.href);return false;)
-tämä oli pieni vinkki temata:lle vähentää aggressiivisuutta, ei nähtävästi tehonnut
-yritetään nyt sitten viimeinen kerta (jatkossa sitten bannia, jos aggressiivisuus jatkuu. Aika harvoin banniin on joutunut turvautumaan)
-nyt on tämä ketju eli toinen ketju kyseessä
(2017 - ) Sony A7III, A7RIII, A9 eli http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12752813" onclick="window.open(this.href);return false;
SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... 0#p1308805" onclick="window.open(this.href);return false;)
-tämä oli pieni vinkki temata:lle vähentää aggressiivisuutta, ei nähtävästi tehonnut
-yritetään nyt sitten viimeinen kerta (jatkossa sitten bannia, jos aggressiivisuus jatkuu. Aika harvoin banniin on joutunut turvautumaan)
-nyt on tämä ketju eli toinen ketju kyseessä
(2017 - ) Sony A7III, A7RIII, A9 eli http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12752813" onclick="window.open(this.href);return false;
Moderaattori.=> temata: osa sinun kommenteistasi lienee tarkoitettu aiheuttamaan epäsopua ja riitaa. Jos et kykene kirjoittamaan asiasta, niin kukaan ei pakota kirjoittamaan viestejä.
====> temata: pidättäydyt nyt kommentoimasta tätä(kin) ketjua kesäkuun loppuun. <====
-
Just. Ihan sama. Sen Sony huoltoketjun hillitsemisen ymmärsin, mutta nyt ollaan eri ketjussa jossa ollaan nähty kaikenlaisia kommentteja, ei suinkaan kaikki kovinkaan sopuisia.
Edelleen, sanon sen nyt tässä ja olen sanonut sen myös usein kommentieni ohessa; minun tarkoitukseni ei ole ollut aiheuttaa eripuraa, päinvastoin, usein olen kirjoittanut että voisi olla sivistyneempää menoa.
Saas nähdä mitä seuraavaksi. Jos enää yhtään mitään. Kiitoksia.
Edelleen, sanon sen nyt tässä ja olen sanonut sen myös usein kommentieni ohessa; minun tarkoitukseni ei ole ollut aiheuttaa eripuraa, päinvastoin, usein olen kirjoittanut että voisi olla sivistyneempää menoa.
Saas nähdä mitä seuraavaksi. Jos enää yhtään mitään. Kiitoksia.
julmistus kirjoitti:Tämä siksi, ettei joku luulisi, että ihan jokainen kamera olisi huono.
Ostin Sony A7RIII:n ja Sony 55/1.8 viime joulukuussa.
Aivan kaikki on toiminut kamerassa ja objektiivissa ilman yhtään huomautusta. Päivityksetkin ovat onnistuneet pienin ponnisteluin. Jotkut kuvat ovat jopa olleet tyydyttäviä - vahingossa ehkä, mutta kuitenkin.
Jos antautuu pelolle lukiessaan negatiivisia kommentteja, saattaa jäädä ilman kuvia kokonaan.
-
Eli jos sinun kuvaustyyliisi ei joku maistu niin romua ja muuta epäolennaisuutta. Käyttöä on kovin muunkinlaista kuin sinun omasi, sen voisit edes joskus muistaa ennenkuin haukut romuksi tai muuten turhaksi.Maffer kirjoitti:Mikä kuvausnopeus? Vuodessa on vaikea saada edes 1-2 kunnollista valokuvaa ni mihin siinä tarvii enemmän kuin 1 fps?
Itse olen ottanut tuhansia kuvia ärrä kolmosen äänettömällä sulkimella, enkö hitaampaan enää tyytyisi.
-
Ko. henkilön jutuissa ei ole useinkaan mitään tolkkua. Nostaa erittäin uhanalaisen ja harvinaisen lumikurjen pöydälle ja väittää sitä kovaan ääneen kissaksi, vaikka se kissa on oikeasti pihalla hiiriä jahtaamassa. Kyllä joku BS-rajoitin pitää olla. Arvostan oikeasti, että on tarkka, vaativa ja tuo esiin epäkohtia, mutta negatiivinen (ihan kuten ei positiivinenkaan) liioittelu ja välillä jopa suoranainen valehtelu ei vain uppoa. Samoin tahallinen ja järjestelmällinen putkinäkötulokulma on varsin typerää, kun keskustelu liikkuu yleensä kuitenkin yleisellä tasolla.emerik kirjoitti:Edelleen se linkki oli ihan hyvä, mutta yllättäen nämä tutut nimimerkit aloitti normaalin hyökkäyksen henkilöä kohden.
Minut voi vapaasti haukkua ja leimata ihan miksi haluaa. Olen tällä hetkellä Sonisti, koska olen joutunut tyytymään markkinoiden parhaisiin kinopeilittömiin. Ehkä joskus tulevaisuudessa tulee taas jotain, joka sopii omaan käyttöön vieläkin paremmin. Sama kävi aikoinaan 1Ds-sarjan, Leican ja NEXin kanssa. Kameravehkeet ja omat tarpeet kehittyvät, eikä vielä täydellistä kameraa ole tullut vastaan.