Ipadilla ja 5D4:llä asetuksia voidaan muuttaa kamerasta ja kuvan otto onnistuu myös kameran napista.Pan kirjoitti:Olen käyttänyt Androidila Camera Connectia 7D2:n kanssa sekä puhelimella että tabletilla. Tuon softan ongelmana on se, että se plokkaa kameran omat nappulat. Eli kameran laukaisun ja asetusten säädöt voi tehdä vain ohjelman kautta.
Tuohon T71:n ongelmaan tabletin/puhelimen kiinnitykseen jalustaan löytyy monenlaisia virityksiä. Pitäisi vaan tietää mitkä niistä olisi oikeasti toimivia. Ipadia en ehkä salaman kiinnitykseen laittaisi painon takia, mutta joku viritys jalustan jalkaan tai jopa erillinen kevyt kolmijalka ipadille voisi olla järkevämpi. Ihan kaikkia käyttökohteita ei näillä tietenkään pysty ratkaisemaan. Joitakin esimerkkejä kiinnitysmahdollisuuksista: http://www.ebay.com/bhp/ipad-tripod" onclick="window.open(this.href);return false;
Kameran akkua nämä puhelin/tablettiviritykset taitaa syödä myös tuollaista erillistä näyttöä enemmän WLAN:n takia, joten siinäkin mielessä omalla akulla varustettu erillinen näyttö voisi olla parempi. Myös minua kiinnostaisi kokemukset erillisistä näytöistä, kun kesäksi on tulossa uusi 90mm TS/E makro. Läppäriä olen joitakin yksittäisiä kertoja käyttänyt, mutta se on vähän liian kankeaa, tuo ipadi tuntuu paljon toimivammalta peruskuvaamiseen.