aikaarska kirjoitti:Niin, tottakai kroppaaminen jälkikäsittelyssä on aina hyvä vaihtoehto. Se on myös minun työtapani still-valokuvauksessa, jopa croppilaseilla... Mutta jotkut meistä haluaa sommitella kuvan jo kuvaushetkellä lähes lopulliseen muotoon.Sillon APS-C moodi on asiallinen vaihtoehto.nsamppa kirjoitti:En mä välttämättä tiedä onko siinä kroppi-modessa mitään järkeä valokuvatessa täyskennon linsseillä. Mun käsittääkseni tasan samaan pääsee jälkeenpäin kroppaamalla. Videoissa asia on aika pitkälti toinen.
Joo. Siis mullahan nykyään workflow menee valokuvatessa ajan puutteesta johtuen näin: näpsin kuvia. Ja kun joudun tyhjentämään kortit, valkkaan kameroista nopsaan parhaat näpsyt ja lähetän ne kännyyn. Kännystä suoraan mun ja vaimon kuvavirtaan. Siitä ne menee samalla myös appletv:n kuvavirtaan ja pyörii näytönsäästäjänä töllöissä. Kaikki muut kuvat menee vaan säilöön odottamaan sitä legendaarista ”sit ku on aikaa” hetkeä. Toisin sanoen kaiken pitää olla riittävän hyvin kohdillaan het silleen. Joten samassa kelkassa oon ton ”kerralla purkkiin” osaston kanssa.
Tuolla reilun vuoden ikäisellä esikoisella on hämmästyttävän työllistävä vaikutus :)
Aiheeseenhan tää ei liity mitenkään joten pahoittelut ot:sta.