Äänitehän on kiistaton todiste keskustelluista asioista ja asiain oikeasta laidasta, jos näitä joudutaan leivättömän pöydän ääressä selvittelemään. Omaksi turvakseenhan ihmiset äänittelevät esim. lääkärikäyntejään, keskusteluja viranomaisten kanssa jne. Jos tulee tilanne, missä keskustelun pohjalta sovittua aletaan tulkita toisella puolella eri tavoin kuin mitä oikeasti tapahtui, niin silloin se äänite on todiste sinun puolestasi. Näitä on väännetty maailman sivu ja asiaan on ottanut kantaa myös joku iso herra minkä titteliä en muista.temama kirjoitti:noh herranjestas sentään. siitähän tässä olki just kyse, että jos äänitettä on tarkoitus käyttää johonkin muuhun kun omaan fiilistelyyn yksityiskäytössä.rolsen kirjoitti:
Ei nyt kannata sekoittaa näitä jenkkilän höpökäytäntöjä (luvatta hankittu todiste) tänne kotimaahan. Saat nauhoittaa jokaisen keskustelun jonka olet oikeutettu kuulemaan, siis missä olet itse osallisena, eikä sinun tarvitse kertoa siitä keskustelukumppaneille yhtään mitään. Edellytys on tietysti se, että tallenne tulee vain omaan käyttöösi.
että jos sillä ääniteellä on tarkoitus lähteä hakemaan esim jotain oikeutta jossain asteessa.
SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
-
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
-
näin on. huomasin kun plärisin aiheesta nettiä. juttua on vaikka kuinka paljon. olen aikaisemmin ollut vähän sellaisessa luulossa, että salaa äänittäminen ei olisi sallittua, tai ainakaan sen käyttäminen missään jos oikeutta haetaan. onneksi näin ei ainakaan yksiselitteisesti ole. joku oikeus ja kohtuu sentään.rolsen kirjoitti:
Äänitehän on kiistaton todiste keskustelluista asioista ja asiain oikeasta laidasta, jos näitä joudutaan leivättömän pöydän ääressä selvittelemään. Omaksi turvakseenhan ihmiset äänittelevät esim. lääkärikäyntejään, keskusteluja viranomaisten kanssa jne. Jos tulee tilanne, missä keskustelun pohjalta sovittua aletaan tulkita toisella puolella eri tavoin kuin mitä oikeasti tapahtui, niin silloin se äänite on todiste sinun puolestasi. Näitä on väännetty maailman sivu ja asiaan on ottanut kantaa myös joku iso herra minkä titteliä en muista.
Tosin tämähän toimii sitten myös toistepäin. vaika firmojen ilmeisesti täytyy pyytää lupa (tai ilmoittaa) jos nauhoittaa yksityisasiakkaiden kanssaan käymiä keskusteluita.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Kannattaisko käyttää sitä hidasta hakua, kun tuppaa tulemaan nopealla haulla vaan jotain keskustelupalstojen mututietoa tai jonkun idiootin mielipiteitä, joita sitten täällä toistat.temama kirjoitti: tällästä nopealla haulla netistä;
Puhelujen nauhoittaminen ilman asianomaisen lupaa on mahdollista vain poliisille ja hätänumeroihin soitettaessa. Tuollaiseen mainitsemaasi puhelunauhoitukseen pitää aina olla asianomaisen suostumus, suullinen sopimuskin on pätevä joten milläs todistat esim. oikeudessa ettet olisi luvannut nauhoitusta vaikkapa firman pikkujouluissa… Toisaalta asianomainen voi milloin vain lompsia firmaan ja kieltää hänen nauhoituksensa käytön ja voi vaatia tuhoamaan nauhoituksen laittomana.
Oikeesti, saat nauhoittaa keskustelut joihin osallistut, ihan kaikki, ja suosittelen sitä lämpimästi. Soitot takuuhommissa ja muissa korjauksissa, yhteydenpito taloyhtiöön ja isännöitsijään, puhelut remonttimiehelle ja antamasi ohjeet, kyselyt verovirastoon tai muulle viranomaiselle yms yms. Nauhoita kaikki!
Saat käyttää sitä tallennetta miten parhaaksi näet, saat jopa julkaista keskustelua, johon itse osallistut. Sitähän ne toimittajatkin tekee, että soittelee ja julkaisee julkkisten kommentit tai sen puhelutallenteen ja ei tasan kerro, että äänittää sen puhelun.
-
Kirjoituskieltosi (kesäkuun loppuun) jälkeen olet tuupannut tähän ketjuun taas 15 viestiä täyttä soopaa.temama kirjoitti: käsittäkseni ainakaan oikeudessa niitä ei saa käyttää todisteena jos on luvatta hankittu. ehkäpä jopa osapuolella (joka on tietämättää joutunut äänitteelle, ilman että on antanut lupaa äänittämiselle) tehdä rikosilmoitus tälläisestä toiminnasta?
Pysyisit pois, niin säilyisi asialinja tässä ketjussa.
-
Mikä sua riivaa? Osuiko herkkään paikkaan, vai mikä on? Lainaat vaan mun kirjoituksia hyvin valikoidusti, vaikka olen kirjoittanut paljon muutakin.T71 kirjoitti:Kirjoituskieltosi (kesäkuun loppuun) jälkeen olet tuupannut tähän ketjuun taas 15 viestiä täyttä soopaa.temama kirjoitti: käsittäkseni ainakaan oikeudessa niitä ei saa käyttää todisteena jos on luvatta hankittu. ehkäpä jopa osapuolella (joka on tietämättää joutunut äänitteelle, ilman että on antanut lupaa äänittämiselle) tehdä rikosilmoitus tälläisestä toiminnasta?
Kirjoitin tossa aikaisemmin, että olen ihan iloinen jos olet saanut hyötyä huolellisesta valmistautumisesta esim. autokorjaukseen liittyvien keskusteluiden taltioimisesta;
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... start=1123" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen jälkeen kävin yleiseöllä tasolla keskustelua siitä miten laillista on toisten osapuolten tietämättä äänittää keskusteluja, tämä ei ollut enää kovinkaan vahvasti linkitetty sun juttuihin, vaan oli lähinnä selvittelyä siitä miten asia lain kannalta oikeasti on. Mielestäni melko yleishyödyllistä debattia;
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... start=1128" onclick="window.open(this.href);return false;
Tunnustin ihan rehdisti ilmeisen virheellisen käsitykseni siitä, mikä juridisesti on salaa tehtyjen nauhoituksien asema. So?
Eikö tämä ole melko rehtiä?
Siitä ei ytarvitse enää keskustella. Ja mitään uuttahan ei ilmeisesti sun takuukeissiin ole tullut, joten ei luulisi hirveäösti häiritsevän ketjun yleistä soljumista eteenpäin?
Tiesitkäö muuten T71, että olin ns 'kesälomani' aikana yhteydessä infocareen, ja keskustelin tästä tapauksesta heidän kanssaan? Olin tavallaan sionun puolellasi siinä. Puhuttiin mm siitä, että mitä hyötyä on kyykyttää asiakasta tälläisissä tapauksessa, oli kameran huoltotarpeen laita mitäö tahansa. Puhuin yleisestä hyödystä ja brändin imagon rakentumisesta ja miten tälläinen some-keskstelu voi vaikuttaa siihen arvaamattoman paljon. Itse olin suivaantunut esim siitä miten halveksivasti infocare ja sonyn huolto kommunikoivat niistä sun lähettämistä zeiss kuvista ja vertauksesta kromaattisen aberraation näkymisestä sun ottamasta scenessä.
Usko tai älä, siitä oli ehkä hyötyä sun tapauksen kannalta, halusit sitä tai et. Kas kummaa, nyt ne haluukin vaihtaa sulle sen osan. esimerkiksi.
-
Ajatteletko sä ihan oikeasti, että sun puhelu Suomen Infocareen vaikutti mun Sonyn takuukeissiin?temama kirjoitti: Tiesitkäö muuten T71, että olin ns 'kesälomani' aikana yhteydessä infocareen...
Usko tai älä, siitä oli ehkä hyötyä sun tapauksen kannalta, halusit sitä tai et. Kas kummaa, nyt ne haluukin vaihtaa sulle sen osan. esimerkiksi.
Ihanko siitä syystä "suostuivat" vaihtamaan sen osan?
Koittaisit nyt hiukan rajoittaa sitä mielikuvitusta ja hiukan harkita enemmän noita syy-seuraus- suhteita.
-
voivoi, olet niin kiihkoinen, ettet edes malta lukea kunnolla mitä skriivasin. kirjoitin; ehkä.T71 kirjoitti:Ajatteletko sä ihan oikeasti, että sun puhelu Suomen Infocareen vaikutti mun Sonyn takuukeissiin?temama kirjoitti: Tiesitkäö muuten T71, että olin ns 'kesälomani' aikana yhteydessä infocareen...
Ihanko siitä syystä "suostuivat" vaihtamaan sen osan?
Koittaisit nyt hiukan rajoittaa sitä mielikuvitusta ja hiukan harkita enemmän noita syy-seuraus- suhteita.
Kuka tietää? Yhtä paljon kun sun henkilökemioiden sulaminen ruottalaisen huoltoteknikon kanssa sanakäänteiden nyanssien takia EHKÄ venytti sun takuukeissin kuukausien mittaiseksi, niin jonkun ulkopuolisen puuttuminen näinkin paljon huomiota saaneen tapauksen saralta, VOI aivan mainiosti vaikuttaa asiaan. Siellä ei loppujen lopuksi ole kovin montaa persoonaa jotka vaikuttaa tähän sun valmiiksi viallisena ostetun demo A7II kameran huollon edistymiseen!! Vai oletko asiasta eri mieltä?
Harmittaako, että jos joku on sekaantunut juttuun? Kuten mun yhteydenotto? Älä suotta. Itse olet tehnyt tästä julkisen tapauksen ja repostellut sillä monta kuukautta. Asioita tapahtuu. Olen mm linkannut tämän ketjun infocarelle, luulisi jumaliste, että tapahtuu!
Eikö se loppujenlopuksi ole sun tavoite?
-
No niin kyllä näissä on aina bisneksenkokoiset taustavaikuttimet ja julkisuus tekee tehtävänsä. Tuolla Sonyn asiakaspalvelun suunnalla on todella ollut ongelmaa muillakin kuin T71:llä, vaikka tässä edellä jotkut toista kummallisesti vihjailivatkin. Ei pidä luulla että kaikki tulee julkiseksi kuten tämä tapaus. Jopa minä olen saanut kohdata tätä vaikka kokemusta on niin vähän kuin A7II rungon ja sen akkukahvan hankinnat ja myymiset. Itselläni ei ollut tarvetta takuuasioihin mutta ostajilla tuli ongelmia. Ihan käsittämätöntä vastinetta sieltä "tarkista onko akkukahvan kiinnitysruuvi kunnolla kiinni" - kuin olisi jokin aivan eri alan ihminen vastassa valokuvaajaa. Mutta parempaan se on muututtava, näin on uskottava.
Viimeksi muokannut mirrored, Heinä 05, 2018 23 : 35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Mä ymmärsin aivan oikein mitä sä siellä haaveilet.temama kirjoitti: voivoi, olet niin kiihkoinen, ettet edes malta lukea kunnolla mitä skriivasin. kirjoitin; ehkä.
Kuka tietää?
Noin 30 ihmistä on tietääkseni sekaantunut tähän. Ja moni jatkaa tätä keissiä edelleen. Tää ei ole vielä ohi.temama kirjoitti:Siellä ei loppujen lopuksi ole kovin montaa persoonaa jotka vaikuttaa tähän sun valmiiksi viallisena ostetun demo A7II kameran huollon edistymiseen!! Vai oletko asiasta eri mieltä?
-
Hyvä. On erittäin tärkeää, että itse uskoo ymmärtävänsä. Muulla ei niin väliä, ei edes sillä miten asiat ehkä oikeasti olevat.T71 kirjoitti:Mä ymmärsin aivan oikein mitä sä siellä haaveilet.temama kirjoitti: voivoi, olet niin kiihkoinen, ettet edes malta lukea kunnolla mitä skriivasin. kirjoitin; ehkä.
Kuka tietää?
Mutta sulla jatkuu iloinen projekti tän kanssa, kiva sulle. Lupaan, kautta temiksen kunniasanan, etten hengitä pahemmin niskassa tässä ketjussa enää.
-
Näitä juttuja tuntuu piisaavan, missä asiat menee pieleen. Tässä on kuukausien aikana jututettu isoa joukkoa kuvaajia asian tiimoilta ja kuultu yhtä sun toista, mutta en niitä juttuja julkaise, kun en ole niihin sekaantunut.mirrored kirjoitti:Ei pidä luulla että kaikki tulee julkiseksi kuten tämä tapaus.
-
Sitä kun johonki asiaan perehtyy niin tulee vastaan kaikenlaista. aina.
-
Kun tulee tarpeeksi samanlaista, niin se alkaa muodostaa tietynlaista kaavaa. Tässä tapauksessa Infocaren toiminta vaikuttaa suunnitelmalliselta, kun kerta toisensa jälkeen useissa viallisissa laitteissa ei ole mitään vikaa.temama kirjoitti:Sitä kun johonki asiaan perehtyy niin tulee vastaan kaikenlaista. aina.
-
Komppaan temamaa, ihme nillittämistä ja asiayhteydestä karkailua T71:ltä, nyt niitä valoja päälle, HALOO !!!temama kirjoitti:Mikä sua riivaa? Osuiko herkkään paikkaan, vai mikä on? Lainaat vaan mun kirjoituksia hyvin valikoidusti, vaikka olen kirjoittanut paljon muutakin.T71 kirjoitti:Kirjoituskieltosi (kesäkuun loppuun) jälkeen olet tuupannut tähän ketjuun taas 15 viestiä täyttä soopaa.temama kirjoitti: käsittäkseni ainakaan oikeudessa niitä ei saa käyttää todisteena jos on luvatta hankittu. ehkäpä jopa osapuolella (joka on tietämättää joutunut äänitteelle, ilman että on antanut lupaa äänittämiselle) tehdä rikosilmoitus tälläisestä toiminnasta?
Kirjoitin tossa aikaisemmin, että olen ihan iloinen jos olet saanut hyötyä huolellisesta valmistautumisesta esim. autokorjaukseen liittyvien keskusteluiden taltioimisesta;
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... start=1123" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen jälkeen kävin yleiseöllä tasolla keskustelua siitä miten laillista on toisten osapuolten tietämättä äänittää keskusteluja, tämä ei ollut enää kovinkaan vahvasti linkitetty sun juttuihin, vaan oli lähinnä selvittelyä siitä miten asia lain kannalta oikeasti on. Mielestäni melko yleishyödyllistä debattia;
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... start=1128" onclick="window.open(this.href);return false;
Tunnustin ihan rehdisti ilmeisen virheellisen käsitykseni siitä, mikä juridisesti on salaa tehtyjen nauhoituksien asema. So?
Eikö tämä ole melko rehtiä?
Siitä ei ytarvitse enää keskustella. Ja mitään uuttahan ei ilmeisesti sun takuukeissiin ole tullut, joten ei luulisi hirveäösti häiritsevän ketjun yleistä soljumista eteenpäin?
Tiesitkäö muuten T71, että olin ns 'kesälomani' aikana yhteydessä infocareen, ja keskustelin tästä tapauksesta heidän kanssaan? Olin tavallaan sionun puolellasi siinä. Puhuttiin mm siitä, että mitä hyötyä on kyykyttää asiakasta tälläisissä tapauksessa, oli kameran huoltotarpeen laita mitäö tahansa. Puhuin yleisestä hyödystä ja brändin imagon rakentumisesta ja miten tälläinen some-keskstelu voi vaikuttaa siihen arvaamattoman paljon. Itse olin suivaantunut esim siitä miten halveksivasti infocare ja sonyn huolto kommunikoivat niistä sun lähettämistä zeiss kuvista ja vertauksesta kromaattisen aberraation näkymisestä sun ottamasta scenessä.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Luetko yhtään mitä aivopieruja toi temis julkaisee?habannaama kirjoitti: Komppaan temamaa, ihme nillittämistä ja asiayhteydestä karkailua T71:ltä, nyt niitä valoja päälle, HALOO !!!
Niitäkö sä komppaat? Mulla on valot päällä, mutta pitäkää nyt joku taso noissa väitteissä, vaikka kesä onkin ja korkki ilmeisen auki aina välillä.
-
Minusta voisi vain unohtaa henkilöihin menevät jutut, ihan jokainen joka on katsonut tarpeelliseksi osallistua ajatuksenvirtaan tässä ketjussa.
Seuraavaksi olisi varmasti kaikkein parasta lukea vain oleellisia päivitysiä liittyen kameran takuuhuoltoon.
Ja värikynien käyttö vähemmälle, jos saa pyytää, kiitos.
Seuraavaksi olisi varmasti kaikkein parasta lukea vain oleellisia päivitysiä liittyen kameran takuuhuoltoon.
Ja värikynien käyttö vähemmälle, jos saa pyytää, kiitos.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Näitä hemmetin sekopäitä tänne tuntuu sikiävän ja ne tuovat sitten tuon facebook tyylisen paskanjauhamisen mukana. Muutaman sivun verran vaihteeksi taas tyhjänpäivästä vääntöä.T71 kirjoitti:Luetko yhtään mitä aivopieruja toi temis julkaisee?
Niitäkö sä komppaat? Mulla on valot päällä, mutta pitäkää nyt joku taso noissa väitteissä, vaikka kesä onkin ja korkki ilmeisen auki aina välillä.
-
Some aikakausi on lisännyt huomattavasti piipjauhantaa, ennen sitä teki juorueukot jossain kaupparaitilla, tai ukot teboilin kahvilassa. Nyt tämä niin sanottu sosiaalisuus on saanut ihan omia ulottuvuuksia. Tällä foorumilla keskustelu on sentään vielä aisoissa, mutta monissa muissa some-paikoissa karannut käsistä jo aikaa sitten. Ihmisillä on vaan ilmeisesti liikaa aikaa niin kotona ja jopa työpaikoilla.emerik kirjoitti:Näitä hemmetin sekopäitä tänne tuntuu sikiävän ja ne tuovat sitten tuon facebook tyylisen paskanjauhamisen mukana. Muutaman sivun verran vaihteeksi taas tyhjänpäivästä vääntöä.T71 kirjoitti:Luetko yhtään mitä aivopieruja toi temis julkaisee?
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Sinulle vastuussa ovat vain myyjäliike ja kuluttajaneuvonta, jos olet ostanut kameran kuluttajana. Mitä kuluttajaneuvonnasta on vastattu? Eteneekö asia siellä?T71 kirjoitti:Sekä Infocare, että myyjäliike ehdotti korjausta vain sillä ehdolla, että lopputuloksesta ei saa valittaa, jos vika jatkuu tai pahenee.
-
Ei se ole pelkästään huono asia. Esimerkiksi firmojen ja myös viranomaisten paine lailliseen ja asialliseen toimintaan on lisääntynyt. Siinä missä huono asiakaspalvelu päätyi ennen kymmenen lähiökapakkajengiläisen tietoon, nyt sen näkee monta kertaluokkaa enemmän ihmisiä ja sillä voi olla todellista vaikutusta ostokäyttäytymiseen. Vaikkei olisikaan, somekohut eivät kestä montaa päivää, muutama sata tuhatta alapeukkua luo niin kovan paineen myyntipomoille, että firma reagoi asiakkaan kannalta positiivisesti.aikaarska kirjoitti:Some aikakausi on lisännyt huomattavasti piipjauhantaa, ennen sitä teki juorueukot jossain kaupparaitilla, tai ukot teboilin kahvilassa. Nyt tämä niin sanottu sosiaalisuus on saanut ihan omia ulottuvuuksia.
Sony ilmeisesti pitää kameroita telkkareihin verrattavana krääsänä, jotka ovat useimmiten selvästi rikki jos ovat ja vaihdetaan takuuseen. Mutta ei niitä korjata tai ihmetellä hienosäätöjä. Kalliiden kameroiden ostajat odottavat ammattimaisempaa suhtautumista, joka on ollut perinteenä sillä alalla. Sonynkin olisi helppo muuttaa asia, koska niillä on varmasti olemassa ammattimainen huolto videokameroita varten, mutta saa nähdä. Minä pelkään enemmän, että CaNikon huomaa, että toimii se noinkin, ja apinoi Sonyn huoltokäytännöt ennemmin kuin päinvastoin.
Hannu