Nikon D850

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
temama

Re: Nikon D850

Viesti Kirjoittaja temama »

nomad kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Canonilla (5D2) kokeilin heidän 28-300L putkea ja kuvanlaatu on parhaimmillaan tuommoisen modernin bridge-kameran, esim. Sony RX10-sarja, keskilaatua. Eli miksi maksaa kuusinkertainen hinta ja kolminkertainen paino romusta? En oikein usko että Nikon-versio olisi optisesti jotenkin riemuvoitto.
Sen takia erityisen hauskaa onkin kun näitä 28-300 millisiä kutsutaan "turistizoomeiksi". Turistia tuossa on korkeintaa se, ettei kameran ominaisuuksia hyödynnetä kunnolla. Tarkoitan siis kuvanlaatua, tarkennusta jne. Sensijaan mitään ihanteellista matkatouhua ei ole raahata tuommoista punttia reissullansa.

Ainoa käyttötarkoitus mitä täyskennoisen 28-300 milliselle keksin on jonkin hyvin vaihtelevan tapahtuman dokumentointi. Senkin tosin voi hoitaa halvemmin ja hauskemmin muunlaisella kalustolla. Mainittu Sony RX10 sarja on hyvä vaihtoehto. Tai jos järkkäri pitää olla, niin hyvä m43 kamera jossa Olympuksen 12-100mm.
Sony keksi näpsäkän zuperzuumin heidän peilittömilleen; Sony FE 24-240mm f3.5-6.3 OSS

parasta tossa on suht maltillinen koko, 24mm laajispää ja asiallinen kuvanlaatu!

https://www.dxomark.com/sony-fe-24-240m ... es-it-all/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sony FE 24-240mm f3.5-6.3 OSS Conclusion: Good value and convenient
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

temama kirjoitti:Sony FE 24-240mm f3.5-6.3 OSS Conclusion: Good value and convenient
Melko valovoimainen...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
mikko696

Viesti Kirjoittaja mikko696 »

On kyllä hitaat toimitukset, verkkokauppaankin tulossa vasta tammikuun alkupuolella
mremonen
Viesti:

mikko696 kirjoitti:On kyllä hitaat toimitukset, verkkokauppaankin tulossa vasta tammikuun alkupuolella
En usko, että tuo VK:n toimituspvm perustuu mihinkään. Ainakaan muut eivät anna mitään toimitustietoja.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
AnHa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnHa »

Kuulemani mukaan tilaukset ylittävät viisinkertaisesti tuotantokapasiteetin päivätasolla tällä hetkellä.

Tää on Se Kamera, jota jengi on vuodet odottanut.
mremonen
Viesti:

AnHa kirjoitti:Kuulemani mukaan tilaukset ylittävät viisinkertaisesti tuotantokapasiteetin päivätasolla tällä hetkellä.

Tää on Se Kamera, jota jengi on vuodet odottanut.
Kaukoidässä kuulemma on hyllyssä... eGlobalkin väittää, että hyllystä löytyy, mutta heidän saldotietoihin kannattaa suhtautua hieman varauksella.

Itse tilasin omani Rajalasta, kun siellä oli se 15% alekamppis. Joten jaksan odotella vähintään niin pitkään, kunnes tuota alkaa saamaan vapaasti hyllystä alle 3500 EURon.
---
blogi
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Sonikeijot vaihtaa takaisin Nikoniin. Näitähän tapauksia löytyy jo FM-Foorumi pullollaan. Toisaalta ei mikään ihme - nyt saa kunnollisen T/S laajiksen ja kääntyvän näytön.
temama

Maffer kirjoitti:Sonikeijot vaihtaa takaisin Nikoniin. Näitähän tapauksia löytyy jo FM-Foorumi pullollaan. Toisaalta ei mikään ihme - nyt saa kunnollisen T/S laajiksen ja kääntyvän näytön.
hehehehhehe. noita VaihtoVeijoja löytyy netti pullollaan. mikään kamera ei ikinä riitä. 1/2 v. kuluttua täytyy jo vaihtaa oli merkki mitä tahansa.jne.
soniin on saanut jo iät ja ajat ne canonin ja niikkonin t&s lasit kiinni, ja kääntyvä näyttökin.
sonia ei kannata edes vaihtaa pois, vaikka hommais d850 toisekx kameraxi.
Maffer
Viesti:

Niitä on muitakin kuin minä ketkä otti Sonyn koska siihen sai Canonin TS-E optiikat ja kääntyvän näytön. Nyt tälle väliaikaisratkaisulle ei ole oikein perusteita enää. Edes D800(E) malleista ei ollut aikanaan tällaista pulaa.

D850 ja R3 maksaa saman verran noin. Toinen antaa RAW-kuvan, toinen jotain höttöä pihalle.
temama

Maffer kirjoitti:Niitä on muitakin kuin minä ketkä otti Sonyn koska siihen sai Canonin TS-E optiikat ja kääntyvän näytön. Nyt tälle väliaikaisratkaisulle ei ole oikein perusteita enää. Edes D800(E) malleista ei ollut aikanaan tällaista pulaa.

D850 ja R3 maksaa saman verran noin. Toinen antaa RAW-kuvan, toinen jotain höttöä pihalle.
luulempa, että ne T&S vaihtajat ovat loppujen lopuksi aika mitätön ryhmä.

Ja sony antaa ihan oikeaa pakkaamatonta 14bit RAWia, ellei kuvaa pakatulla rawilla sarjatulella tilt&shift maisemia.
Maffer
Viesti:

Se RAW loppuu 3.2 sekuntiin. Enkä sitäkään nopeemmilla usko että RAW tulee pihalle.
mremonen
Viesti:

Joulu. Tuli. Etu. Ajassa.

Kuva
---
blogi
Rezion

Viesti Kirjoittaja Rezion »

Onko kellään kokemuksia kameran toimintanopeudesta? Mietin lähinnä vasteaikoja liittyen sulkimen painalluksen ja itse kuvan oton välillä, sekä aikaa jolloin etsin on pimeänä. Englanninkieliset termit taitavat olla shutter lag ja mirror blackout.

Ainakin D800 on auttamattoman hitaan ja kömpelön oloinen verrattuna D4:seen. Kiinnostaisikin se onko tähän tullut parannusta.
Maffer
Viesti:

Nyt Matti ämpärit esiin ja tulppaakaan ei tarvi irroittaa rungosta.
mremonen
Viesti:

Rezion kirjoitti:Onko kellään kokemuksia kameran toimintanopeudesta?
Kannattaa varmaan käydä rahalassa kokeilemassa. Kun ei se toisen kokeilemminen paljoa auta, jollei ole verrokkia. Itse en ole kiinnittänyt mitään huomiota koko asiaan, paitsi että D500:ssa blackout on mielestäni lyhyempi kuin D810:ssä oli. Mutta ei se minua koskaan häirinnyt.
---
blogi
mremonen
Viesti:

Maffer kirjoitti:Nyt Matti ämpärit esiin ja tulppaakaan ei tarvi irroittaa rungosta.
Joo, käyn kotimatkalla hakemassa sinkkiämpärin. Se päähän ja tulppa persiiseen. 30 min jääkylmässä suihkussa ja sitten katsotaan tuleeko näppylöitä. Vai miten se meni?
---
blogi
Rezion

Viesti Kirjoittaja Rezion »

mremonen kirjoitti:
Rezion kirjoitti:Onko kellään kokemuksia kameran toimintanopeudesta?
Kannattaa varmaan käydä rahalassa kokeilemassa. Kun ei se toisen kokeilemminen paljoa auta, jollei ole verrokkia. Itse en ole kiinnittänyt mitään huomiota koko asiaan, paitsi että D500:ssa blackout on mielestäni lyhyempi kuin D810:ssä oli. Mutta ei se minua koskaan häirinnyt.
Onko näitä kokeiltavaksi edes tullut? Ainakin mitä pari viikkoa sitten kysyin niin arvelivat että menee vielä piiiitkän aikaa. Ja ei auta ei, mutta jos joku olisi sattumalta kokeillut molempia runkoja niin kyllä se jotain osviittaa antaa. Mutta toki, itse kokeilemalla selviää parhaiten.
Maffer
Viesti:

mremonen kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Nyt Matti ämpärit esiin ja tulppaakaan ei tarvi irroittaa rungosta.
Joo, käyn kotimatkalla hakemassa sinkkiämpärin. Se päähän ja tulppa persiiseen. 30 min jääkylmässä suihkussa ja sitten katsotaan tuleeko näppylöitä. Vai miten se meni?
Muuten OK, mutta laita ämpäri kameran päälle ja sit suihkun alle.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Rezion kirjoitti:Ja ei auta ei, mutta jos joku olisi sattumalta kokeillut molempia runkoja niin kyllä se jotain osviittaa antaa. Mutta toki, itse kokeilemalla selviää parhaiten.
D800:n omistajana kävin joskus D850 vajaan tunnin verran hiplailemassa jälleenmyyjällä, eikä silloin mulle jäänyt sellaista tuntumaa, että D850 ois jotenkin merkittävästi nopeampi. Mutta tähän ei todellakaan kannata luottaa, vaan testata itse, jos vain mahdollista.

D850 mittauksia en löytänyt tähän hätään (olisko Dpreview.com?). Imaging Resourcen mittauksien mukaan D810 on ainakin shutter lagissä hiukan hitaampi kuin D4, mutta D800 taas on aika samoissa jos ei AF:n viiveitä huomioida. Kun vaihdoin D800 -> D810 tuntui jälkimmäinen aluksi vähän hitaammalta, mutta ajattelin tämän johtuvan täysin sen hiljaisemmasta laukaisuäänestä ja olettaisin että tuo vaikuttaa paljon enemmän kuin yo. linkkien mittauksissa näkyvä ero näitten kahden välillä. D4/D5 ei ole kokemusta.

Mua kiinnostais lähinnä tuo "Continuous AF Release Priority" shutterlagi, mutta sitä ei jostain syystä ole D810 mitattu. Mun kuvauksessa kaikki tilanteet on oikeastaan juuri noita, muilla viiveillä on harvoin merkitystä.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
AnHa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnHa »

mremonen kirjoitti:Joulu. Tuli. Etu. Ajassa.

Kuva
Laita jotain kommenttia kuvanlaadusta verrattuna muuhun relevanttiin Nikonin tarjontaan, kun olet kameraa ajan kanssa käyttänyt.
Vastaa Viestiin