Kansolan sulku, silta ja kulvertti.

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
©pjm

Kansolan sulku, silta ja kulvertti.

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Nyt en muista kuka kulvertin otti joskus täällä puheeksi. Mutta tässä muutama kuva joissa sitä ja tätä.

Pikku skidinä tuli tuon ketjun vierestä käveltyä äidin syntymäkotiin, kauppaan ja ennen tuolta poismuuttoa syyslukukauden ajan kansakoulun ekaluokalle.
Kuva

Silloin kun olisi ollut mahdollisuus, tieto ja taito tallentaa näitä näkymiä.
Kuva

Joku haamukin kait kuvaan livahti tuhrun muodossa...
Kuva

Ja sitten itse kulvertin holvit ylävirran puolelta.
Kuva

Kuin myös alavirran.
Kuva

Kulvertin holvit kuvanottopaikan ja sillan välissä, siis tuon kanavan pohjan alla suht poikittain kanavan uomaan nähden. Vanhasta sulkukamarista enää kivirakenteet jäljellä, itse porteista ei muistoakaan enää. Miun selän takana lapsuuteni ensimmäinen koti, siis muisto nykyisin vaan...
Kuva

Siltavahti. :)
Kuva

Sulun tyhjennysluukun pakoaukkokin löytyi mutta sen kuvaaminen vaatii lisäjärjestelyjä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jopisalo

Re: Kansolan sulku, silta ja kulvertti.

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys.
Viimisenpäälle-ammattimiehet ovat tehneet kulvertin holvit ja siitä sitten rupusempi sakki ylöspäin.
Näyttää tuo holvaustyö kovasti samanlaiselta kuin joittenkin linnoitusten tykkiaukkoholvit.
Onko tuo silta ihan käsin tuupittavaa mallia?
©pjm

Silta on ns. rullasilta ja Fiskarsin koneisto ymmärtääkseni liittyy sillan liikuttamiseen.

Allaolevasta linkistä löytyy muutama vanha kuva alueelta. Olisi kiva tietää onko kuvissa näkyvät ihmiset jopa sukua miulle, se jääköön ikuiseksi arvoitukseksi.

http://kylat.ekarjala.fi/kanava/historia/vanha-kanava/" onclick="window.open(this.href);return false;
©pjm

Eipä jäänyt kaikki arvoitukseksi!
Linkin kakkoskuvassa koiransa kanssa oleva mies on siltavartija Pietari Edvard Oikkonen. Isoisäni isä siis. :)
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Mukavia kuvia. Itse tykästyin eritoten tuohon ekaan kettinkikuvaan. Mukava rytmi.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
©pjm

Kiitos!

Samalla tuossa äsken varmistui että olen katkeamattomassa ketjussa suvun kuudes kanavalla työskennelyt Oikkosen sukuun kuuluva. Ne hommat kyllä tuli lopetettua jo -79 omalta kohdalta.
Vastaa Viestiin